خبرهای داغ:
بانک ژن گیاهی درون شیشه‌ای و برون شیشه‌ای در پارک علم و فناوری قزوین راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۶۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شرکت دانش‌بنیان پردیس فعالیت خود را از سال 1389 در زمینه بیوتکنولوژی و در پارک علم و فناوری استان قزوین آغاز کرده است.

این شرکت دانش‌بنیان که پس از سه سال فعالیت در خصوص تحقیق و توسعه (R & D)  فعالیت‌های بیوتکنولوژی موفق به تولید پروتکل تجاری 10 محصول شد، در سال 1393 به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی قزوین به تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید و همچنان به عنوان تنها شرکت فعال دانش‌بنیان بخش کشاورزی استان فعالیت می‌کند.

مهندس کمالی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پردیس با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در جامعه با استفاده از کشاورزی بیان کرد: قصد داریم مرکز بیوتکنولوژی وسیعی را با نام مرکز بیوتکنولوژی پردیس در پارک علم و فناوری استان قزوین با ظرفیت و توان تولید بیش از یک میلیون اصله نهال اصلاح شده در سال راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به هدف تعیین شده تلاش می‌شود در گام نخست با احداث یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشت بافت کشور و بخش تحقیق و توسعه در مساحتی برابر با 600 متر مربع  و گلخانه Screen House به مساحت سه هزار متر مربع در ابتدای کار ظرفیت تولید 400 هزار اصله نهال در سال ایجاد شود.

مهندس کمالی اضافه کرد: با توجه به رتبه سوم قزوین در زمینه سطح باغات زیر کشت انگور و رتبه نخست استان در خصوص عملکرد تولید و میزان برداشت این محصول، شرکت دانش‌بنیان پردیس 10 رقم از برترین ارقام انگور دنیا را وارد نموده و به همراه 6 رقم از بهترین ارقام محلی انگور که اصالت و سلامت آن تأیید شده است، به صورت علمی و با استفاده از روش کشت بافت، اقدام به تولید ارقام انگور می‌کند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پردیس تصریح کرد: با مکاتباتی که با سازمان‌ها و موسسات مختلف صورت گرفته مقرر شده است در صورت وجود زیرساخت‌های مورد نیاز در استان و حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مرکز تکثیر و تولید ارقام برتر انگور و پایلوت کشوری تحقیق، توسعه ارقام برتر انگور در استان قزوین احداث شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: یکی از بزرگترین مشکلات بخش کشاورزی و باغبانی در کشور، کمبود شدید پایه و ارقام اصلاح شده دارای اصالت و سلامت می باشد.

مهندس کمالی خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان پردیس در نظر دارد در بخش تولید ژرم پلاست عاری از ویروس و تکثیر آن اقدامات لازم را انجام دهد و کلیه ارقام پایه‌های موجود و جدید را از نظر اصالت و سلامت مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهد و با استفاده از برچسب و تأیید و اطمینان روانه بازار مصرف کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پردیس عنوان کرد: بخش دیگری از برنامه‌های پیش رو در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد بانک ژن گیاهی است که پس از تولید ژرم پلاست مورد نظر، در راستای تأمین مواد گیاهی مجموعه دانش‌بنیان پردیس و سایر شرکت ها، موسسات پژوهشی و تحقیقاتی و غیره برنامه‌ریزی می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان پردیس در حال حاضر با استفاده از زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان قزوین، در حال انجام فعالیت‌های حوزه کشاورزی است که توانایی و قابلیت توسعه خدمات خود را در سطح گسترده دارد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها