فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران خبر داد:
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۸۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعمیرات اساسی زیردریایی طارق، گفت: توانمندی تعمیرات اساسی طارق در کشور به وجود آمده و ما هم‌اکنون می‌توانیم زیردریایی‌های پیشرفته کیلوکلاس را تعمیرات اساسی کنیم و زیردریایی طارق را با موفقیت تعمیرات اساسی کرده و دومین زیردریایی سنگین را هم در دست تعمیرات اساسی داریم.
وی افزود: تعمیرات اساسی زیردریایی‌ها جایگاه بالایی در تکنولوژی‌های زیردریایی‌ها دارد و باید عظمت کار تعمیرات اساسی را از نزدیک ببینید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز رونمایی شدند بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.
دریادار سیاری با اشاره به پروژه ثامن تأکید کرد: آنچه در این پروژه پیاده شده، مورد نیاز ما بود و در واقع این پروژه تفاوت‌هایی با نمونه‌های مشابه دارد که متخصصان توانستند آن را طراحی و تولید کنند.
وی گفت: امروز ما با توانمندی خودمان در آب‌های آزاد استقرار یافته‌ایم، ولی اگر این توانمندی‌ها نبود ما باید دست‌مان را جلوی چه کسی دراز می‌کردیم تا مثلا امنیت کشتی‌های‌مان در خلیج عدن را تأمین کند، لذا امروز خودمان با اقتدار در آنجا حضور داریم و امنیت کشتی‌های‌مان را خودمان برقرار می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی و الحاق زیردریایی نیمه سنگین فاتح و همچنین ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد و درباره فاتح، گفت: تست‌های این زیردریایی هم‌اکنون درحال انجام است و واقعا فاتح دستاورد جدید و نویی است.
دریادار سیاری با بیان اینکه عبور از عرض اقیانوس اطلس در دستور کار نیروی دریایی ارتش است، تصریح کرد: رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ طبق سنوات گذشته در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات