سردار سرتیپ غلام‌حسین غیب‌پرور با حکم رهبر معظم انقلاب رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج شد از فرمانده هان ولایی سپاه پاسداران است.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۴۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دکترغلام‌حسین غیب‌پرور، در۱۷  آذرماه ۱۳۹۵ با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مسطضعفین و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج شد که پبش از این سردار محمد رضا نقدی این مسئولیت را برعهده داشت.

سردارغیب‌پرور پیش از این فرماندهی «قرارگاه امام حسین (ع)» را پس از شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی برعهده داشت.

به گفته سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه، قرارگاه امام حسین (ع) وظیفه آماده کردن تیپ‌ها و لشکرهای مردم‌ پایه و بسیج محور را در کل کشور بر عهده دارد و راه‌اندازی گردان‌های امام حسین(ع) بسیج با مأموریت دفاعی و نظامی از دیگر وظایف این قرارگاه است.

سردار غیب پرور از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و در مبارزات پیش از انقلاب علی رغم سن کم حضوری فعال داشته و به دلیل همین فعالیت ها از مدرسه اخراج می شود.

سردار غیب‌پرور همچنین حدود ۱۱ سال فرماندهی سپاه فجر استان فارس و قبل از آن معاونت آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عهده داشته است.

شایعه شهادت در سوریه

آذرماه ۱۳۹۴ پایگاه خبری العربیه فارسی با انتشار عکس سردار غیب‌پرور که آنزمان به تازگی به فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) و بعنوان جایگزین سردار شهید حاج حسین همدانی منصوب شده بود، از سردار حسین فدایی به عنوان شهید نام برد. در متن خبر منتشر شده به اشتباه از عکس سردار غیب پرور بجای سردار حسین فدایی استفاده شده بود.

سردار غیب پرو: فتنه گران در سال ۸۸ به جنگ شهدا، امام، رهبری و همه ارزش های انقلاب آمدند

سردار غلامحسین غیب پرور در سال ۱۳۸۸ و در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری، مواضع صریحی و قاطعی علیه فتنه‌گران و در دفاع از ولایت فقیه اتخاذ و عملکرد فتنه گران را به شدت محکوم کرد.

وی در اظهاراتی در همین رابطه گفته است: « فتنه گران در سال ۸۸ به جنگ شهدا، امام، رهبری و همه ارزش های انقلاب آمدند و ما بچه های انقلاب هر سال باید جنایت های آنان را بازخوانی کرده و نگذاریم فتنه به دست فراموشی سپرده شود. در سال ۸۸ فتنه گران اطلاعات کشور را به دشمن دادند، منافع ملی را به خطر انداختند و کشور را به سمت قربانگاه بردند و خیانت کردند.»

وظایف اصلی بسیج و سپاه تربیت فرماندهان جوان، جهادی و انقلابی است

سردار غیب پرو در سخنانی درخصوص وظایف بسیج و بسیجیان، یکی از وظایف اصلی بسیج و سپاه را تربیت فرماندهان جوان، جهادی و انقلابی عنوان کرده و گفته بود که این مهم با جدیت دنبال می شود.

وی لازمه مدیریت جهادی، را داشتن قدرت تحلیل دانسته و می‌گوید: تشخیص قوی، به موقع و به اندازه عمل کردن از دیگر خصوصیت‌های مدیریت جهادی است.

سردار غیب پرور معتقد است که بسیجیان باید توجه زیادی داشته باشند که روحیه انقلابی را از دست ندهند و به موقع و به اندازه در حوزه جنگ نرم و جنگ سخت وارد شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات