سردار نقدی گفت: بسیج با هدایت ولایت طی ۷ سال گذشته کاروان انقلاب را از خطرناکترین گردنه ی تاریخی عبور داد.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۵۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج مستضعفین که عصر امروز در محل این سازمان برگزار شد سخنرانی کرد.
متن کامل سخنرانی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در این مراسم به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا اباالقاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطاهرین
السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم و سلام بر نائبش امام خامنه ای عزیز
وسلام بر امام و شهیدان آنها که بند بند وجودم و همه ی سلول های هستی ام و همه ی خوبی هایی که در میان آنها نفس می کشم از امنیت و آرامش و آزادی و استقلال ، اهتزاز پرچم اسلام و تا همین بسیج عزیز که به احترامش او اینجا جمع شده ایم مدیون آنهاست . از اعتماد مجدد مقام معظم ولایت به این سرباز کوچک و واگذاری مسئولیتی که اصلی ترین دغدغه ی مولاست سپاسگذارم و نمی دانم با چه زبانی می توانم تشکر کنم از آقایم که رخصت فرمودند بیش از ۷ سال خادم لشکر مخلص خدا باشم و نوکری بسیجیان را بکنم و در فضای پاکی که در جهان نظیر ندارد هم نفس آن عرشیان باشم.
در تمامی این ۷ سال حتی یک لحظه و کمتر از یک لحظه هم بر قلبم خطور نکرد که فرمانده بسیجیان هستم و همیشه حضور قلب داشتم که فرمانده بسیجیان امام خامنه ای هستند و بنده و امثال ما یک کارگزار و دفتردار و خدمتگذاری بیشتر نیستم  که کارها را ثبت و ضبط و پیگیری می کنیم.
فلذا آنچه در مورد این سرباز کوچک بی مقدار گفته شد تنها می توانم از مولی مدد بگیرم و بگویم  " کم من ثناء جمیل لست اهلاً له نشرته "گزارش پیشرفت ها و آمار و ارقام جهشی ارائه  دادند منصوب به ولایت و کار عاشقانه بسیجیان است و در حقیقت همه ی این ارقام گزارش کم کاری بنده و آنچه که نتوانسته ام بیش از این گنج بی پایان بسیج را استخراج کنیم.
هرچند بسیجیان چندین برابر این در کشور کار کرده اند ولی اغلب کارهای بسیجیان ، خودجوش و با دل و عشق و شور الهی است .و جز در دفتر خدا در هیچ جایی ثبت نمی شوند.
اینها صرفاً بخشی از کارهایی است که بسیجیان کرده اند ، اینکه ظرف چند سال بیشتر از ۲۰۰۰ سالن ورزشی را با قیمت بسیار نازل ساختند و یا ۲۳۰ هزار شغل را بدون یک ریال بودجه دولتی ایجاد کردند ، ظرف ۳ روز ۱۵ میلیون قطعه طیور بومی را واکسینه کردند ، ظرف ۲ ماه ۷۰۰۰ آغل و ۱۷۰۰ خانه در منطقه زلزله زده ارسباران ساختند و امثال اینها که زیاد هم هست برای بسیج عددی نیست ، اینها برای بسیج آب خوردن است ما مدیرانی هستیم که ناتوانیم و یا توفیق نداریم از این ظرفیت بی پایان مردمی استفاده کنیم.
بسیج را هیچکس نشناخت جز امام راحل (ره) و امام حاضر خامنه ای عزیز فلذا از زبان هیچکس هم تعبیراتی که این بزرگان در مورد بسیج کرده اند نشنیده اید و نمی شنوید.
بسیج همان نیرویی است که طاغوت شاه را برچید بسیج همان نیروی عظیمی است که تروریست ها و اشرار سازماندهی شده شرق و غرب را به خاک مذلت نشاند ، بسیج همان نیروی خیره کننده ای است که فتوحات بزرگ دفاع مقدس را رقم زد.
بسیج کهکشان عشق است ، بسیج اقیانوس اخلاص و پاکی و ایثار است ، بسیج دست قدرت خداست ، بسیج طوفان مستضعفان در نبرد با ظالمان و ستمگران است ، بسیج عصاره ی فضایل و چکیده ی تمام نیکی هاو زیبایی های ملت ما است.
امام راحل بزرگوار در آخرین پیام خود به بسیج فرمودند " شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود"
امام حاضرمان در سال ۹۲ در کرمانشاه فرمودند : "هر جائی که مسئولین کشور توانائیهای مردم را شناختند و به کار گرفتند، ما موفق شدیم. هر جائی که ناکامی هست، به خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم. ما مسائل حل نشده کم نداریم. در همه‌ی مسائل گوناگون کشور، مسئولین باید بتوانند راه‌هائی را برای حضور مردم پیدا کنند - همچنان که در عرصه‌ی بسیار دشوارِ جنگ این اتفاق افتاد، کسانی توانستند راه را باز کنند -  در زمینه‌های گوناگون هم میشود، در اقتصاد هم میشود. اقتصاد کشور، تولید کشور میتواند به وسیله‌ی همت مردم، با پول مردم، با ابتکارهای مردم، با انگیزه‌های مردم، چندین برابر شکوفائی پیدا کند.
حضور مردم چه جوری است؟ این، همان نکته‌ی اصلی است. اینجاست که مسئولین باید زمینه‌ها را، مدلها را، فرمولهای عملی و قابل فهم عموم را، فرمولهای اعتمادبخش را برای مشارکت مردم فراهم کنند."
در هفته بسیج امسال هم فرمودند :" اگر بسیج وارد عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی و علم هم شود، اقتصاد مقاومتی و علم نیز مردم‌سالار خواهند شد".
در این زمینه بسیجیان وظیفه خودشان را انجام داده اند چه در جنبه ی اقتصادی چه فرهنگی چه علمی ، چه فضای مجازی اندیشه بسیجی را بکار انداختند ، راه کار را بدست آوردند و در حد میدانی که به آنها داده شد نمونه طرح ها بسیجی را  با موفقیت آزمایش کرده اند آماده اند که اگر یک دستگاه اجرایی با عرضه با اعتماد به نفس و معتقد به نیروی مردم پا جلو بگذارد می تواند همه ی این نمونه ها را سراسری کند.
اگر می گوئیم می شود شبکه های اطلاعات را درست کرد بسیجیان آنرا در شباب را آزمایش کرده اند.
اگر می گوئیم با وجود تحریم ها  ایجاد اشتغال راه کارهای شدنی دارد بسیجیان آزمون ایجاد واحد های تولیدی و صنایع تبدیلی را با موفقیت گرفته اند.
اگر می گوئیم می شود با بهره گیری از نیروی عظیم بسیج وضعیت آلودگی به مواد مخدر را حداقل ۷۰ درصد بهبود بخشید و مردم را از این گرفتاری نجات داد بسیجیان طرح کرامت را با موفقیت آزمون کرده اند.
اگر میگوئیم می شود با نیروی بسیج بی سوادی را ظرف ۲ الی ۳ سال به صفر رساند و افتخاراتی کسب کرد ، در دولت قبلی تصویب شد اینکار را بکنیم بعد آمدند عده ای گفتند که با این طرح تکلیف نهضت سواد آموزی چه می شود آنها بیکار خواهد شد گویا باید بخاطر ساختاری که درست کرده ایم بی سوادی را نگه داریم که عده ای از نان خوردن نیافتند.
به برکت مهندسین بسیجی طرح بسیج همگام با کشاورز آزمایش موفق خودش را پس داده دولت اگر به بسیج معتقد باشد و اعتماد کند ظرف ۳ الی ۵ سال تولیدات کشاورزی ایران می شود ۲ برابر و ما از کشور وارد کننده تبدیل می شویم به یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی با همین میزان آب و خاک و شاید کمتر از این.
با چنین توانمندی های فکری و عملی که می شود کوهها را  جابجا کرد بنده و همه ی مسئولین امروز فقط باید عذر خواهی کنیم که چرا نمی توانیم از چنین نیرویی بهره بگیریم . بجای تقویت و بهره گیری از این نیرو مرتب با بودجه های سنگین خودمان برای آن موازی تراشیده ایم . فلذا بنده عرض می کنم که این ارقام گزارش کار بنده نیست گزارش کار نکردن های ماست.
گزارش کار بنده فقط و فقط یک جمله است که وقتی در مرداد ماه جابجایی مسئولیتم قطعی شد و نامه ای برای اعتذار به محضر آقا تقدیم کردم ایشان در صدر آن گزارش مرقوم فرمودند این جمله تنها و تنها گزارش کار بنده است که آن را به پیشگاه خدا عرضه خواهم کرد با عرض پوزش ........ فقط به رسم امانت داری همانطور که نوشته اند می خوانم "این حقیر از شما و کارهایی که در بسیج انجام شده است خیلی خشنود هستم " بنده غیر از این جمله هیچ گزارش کاری ندارم که همین را هم مدیون خلوص و صفا و دعای بسیجیانم .
ولی اگر بنده بخواهم گزارش کار بسیجیان را در این سالها بدهم بجای همه ی این ارقام و اعداد در یک جمله گزارش کارشان را می دهم و آن جمله اینست که اینست که "بسیج با هدایت ولایت طی ۷ سال گذشته کاروان انقلاب را از خطرناکترین گردنه ی تاریخی عبور داد و ما اینک اینطرف گردنه ایستاده ایم ".
اگر در سال ۱۳۸۸ فتنه ای بپا شد، اگر بعد از آن انحرافی پدید آمد آن فتنه و انحراف پایان نیافت و هدف هردو هم یکی بود.
هم فتنه و هم انحراف تمام تلاششان بر این بود که مردم را متقاعد کنند که تنها راه پیشرفت و رفاه، تسلیم شدن برابر آمریکاست. چه گفته شود در شعب ابیطالبیم و چه اینکه بگوییم آب و نان ما وابسته به تعامل با دشمن است. هر دو حرف یکی بود ، تسلیم و سازش برای رسیدن به رفاه. ترفندهای فراوانی بکار بردند که بتوانند مردم را متقاعد کنند به تسلیم وادادند ولی  به فضل پروردگار اینک ما اینطرف گردنه ایستادیم چراکه امروز نه فقط مردم بصیر بلکه حتی منگل های سیاسی هم دیگر می فهمند اعتماد و تعامل با آمریکا نه تنها هیچ فایده ای برای ملت ما ندارد بلکه فقط موجب ضرر و زیان ملت ایران خواهد بود.
تاکتیک حکیمانه نرمش قهرمانانه جواب داد و بسیجیان به تبعیت از مولایشان نه صلب ماندند که نرمش اتفاق نیفتد و حق و باطل مخلوط شود و نه آنقدر نرم شدند که نرمش منجر به شکست شود.
بسیجیان نه از توهین ها و تهدیدهای ناقدان بی انصاف و فحاشی های دشمن ترس به دل راه دادند که "لا خوف علیهم" اند و نه به نصیحت و طعنه دلسوزان بی بصیرت ترتیب اثر دادند که "و لا هم یحزنون" اند.
البته اینطرف گردنه هم مرکب ملت نیاز به سوخت دارد و سوخت آن اقتصاد مقاومتی است که باید به آن پرداخت و نه قراردادهای خیانت بار که قول دادند ۲ میلیارد دلار پول دزدی شده از بیت المال را از حلقوم آمریکا بیرون بکشند امروز خبردار شدیم ۵/۱۶ میلیارد به حلقوم آمریکا ریخته اند . بسیجیان با اطاعت محض و گوش سپردن به فرمان ولایت کشور و انقلاب را از خطرناک ترین معبر عبور دادند که این گزاره گفتنی های فراوانی دارد.
اینکه چگونه با حرکت های بزرگ روشنگرانه و حضور گسترده بسیج در فضای مجازی، بسیجیان مبارزه با فتنه را از یک فضای انتظامی و درگیری خیابانی که فتنه گران و اربابانشان طالب آن بودند جمع کردند و به میدان مبارزه نرم کشیدند.
اینکه چگونه با تلاش گروه های جهادی و جهادگران اقتصاد مقاومتی، بسیجیان در اوج تلاطم های اقتصادی و وادادگی های که تورم و قیمت آنچنانی ارز را به دنبال داشت. مردم بر خلاف خواست دشمنِ گرفتار توهم، به خیابان آمدن برای تسلیم نشدند و اعتماد ملی خود را حفظ کردند. اینکه چگونه با اقدامات روشنگرانه و وحدت بخش، بسیجیان عزیز تدارک بزرگ استکبار برای به آشوب کشیدن مرزهای کشور را در هم شکستند و با وجود بسترهای مشکل آفرین مانند بیکاری و تورم در استان های مرزی ، مستکبرین موفق نشدند حتی به تعداد یک کشور کوچک اروپایی از میان مردم ما برای تروریست ها یارگیری کنند.
اینها را، امنیت و آرامش و پیشرفت را و شکست توطئه های دشمن را مدیون اخلاص و تلاش بی وقفه بسیجیان هستیم. نسبت دادن این عظمت به یک نفر یا یک ستاد یا حتی مجموعه نورانی سپاه و استانها و سپاه شهرستانها خطا و جفاست. اینها نتیجه تلاش عاشقانه میلیون ها بسیجی با اخلاص است که بی مزد و منت، شب و روز خود را وقف پیشبرد انقلاب اسلامی کرده اند. بسیجیان فرهیخته ای که بر خلاف سمپاشی دشمن برای جاهل نشان دادن آنان امروز میزان تحصیلات عالیه شان ۲ درصد از متوسط تحصیلات عالی کشور بالاتر است و همه ی تخصص ها را در خود جاداده اند .
جوانهای جهادی و پزشکان دلسوزی که که حتی تعطیلات خود را دور از خانواده در دورترین روستاهای محروم مرزی به خدمت سپری می کنند. راویان و مدیران کاروان و خادمان شهدا که نوروز خود را در خاکهای کوشک و شلمچه و کوه های بازی دراز می گذرانند. بسیجیان رزمی که بدون هیچ امتیازی، به اندازه یک نظامی رسمی برای آمادگی دفاعی وقت می گذارند و دل می سوزانند. صف طولانی بسیجیانی که برای پیوستن به مدافعان حرم لحظه شماری می کنند و برای رخصت جهاد، ملتمسانه اشک می ریزند.
بیایید قدر اینها را بدانیم ، بنده حقیر دست بسیجیان عزیز را می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم و از اینکه نتوانستم در این مدت خدمتگذار شایسته ای برایشان بسیجیان باشم  و حتی در این حد که درد  دل آنها را به مسئولان برسانم عذر می خواهم و از همه حلالیت می طلبم.
از همه ی پایگاهها و واحد های بسیج که حقیقتاً قطعه از بهشتند از همه شان از خانواده معظم شهدا از جانبازان و ایثارگران عزیز بسیجی و همه مردم خوب بسیجی کشورمان عذر می خواهم و حلالیت می طلبم از فرماندهی معظم کل قوا که نتوانستم کاری در خور شأن و عظمت ایشان ارائه دهم حلالیت می طلبم؛ از همکاران عزیزم در حوزه های مقاومت، نواحی استانها و ستاد سازمان که برای پیشبرد اهداف بسیج، شب و روز نداشتند، واقعا از جان مایه گذاشتند و ضعفهای بنده را تحمل کردند صمیمانه سپاسگذارم. بویژه از سردار فضلی چهره ماندگار دفاع مقدس و سردار فرجیان زاده آزاده سرافراز از خانواده ایشان که سختی های ماموریت های طولانی را تحمل کردند حلالیت می طلبم و از همسر صبور و فرزندان مومن انقلابی ام که سختی های توأم با زخم زبان ها را تحمل کردند حلالیت می طلبم و تمام ثواب کارهایم در مسئولیت بسیج را به همسر صبورم تقدیم می کنم.
امروز توفیق این خدمت به برادر بزرگوارم یادگار دفاع مقدس سردار غیب پرور رسیده است که اعتماد ولایت را به ایشان تبریک می گویم و همانطور که توفیق چنین مسئولیتی که شیرین ترین مسئولیت جهان است به ایشان عرض کردم از امروز بعنوان یک بسیجی در خدمت ایشان هستم و از هیچ کوششی برای کمک ایشان فروگذار نخواهم کرد.
به هر حال در سمت رسمی زیر نظر فرمانده عزیزمان آقا عزیز هستیم ولی در وقت شخصی و فرصت بسیجیمان یک سرباز کوچک در رکاب ایشان خواهم بود و اطمینان دارم که در سال های پیش رو بسیج قدم های بلند تری را بسوی تکامل برخواهد داشت.
از همه ی بسیجیان عزیز ، همکارانم و همه ی دوستانی که برای ابراز ارادت به بسیج قهرمان و برای ابراز حمایت و پشتیبانی از سردار بزرگوار غیب پرور و اعلام آمادگی برای کمک به ایشان در پیشبرد بسیج مستضعفین اینجا آمده اند تشکر می کنم.
بسیج آنقدر عزیز است که نمی شود به موضوع دیگری پرداخت اما اجازه دهید یک جمله هم در مورد مسئولیت جدیدم که موضوع آن اصلی ترین دغدغه ولایت است صحبت کنم و آن جمله اینست انشاءالله که هر جاباشم آنجا کانون جوشان عشق و اطاعت از ولایت خواهد بود انشاءالله . انشاءالله هرجا باشم آنجا خط مقدم مبارزه با آمریکا و دنباله های مفسد داخلی اش خواهد بود.
از سردار بزرگوار نجات که زحمات زیادی را در این معاونت کشیدند سپاسگزارم بویژه اینکه ایشان علاوه بر مسئولیت خودشان در چند موضوع در بسیج با تواضع و فروتنی به بنده کمک می کردند و از همه بسیجیان عزیز می خواهم دعا کنند تا آخرین نفس بسیجی بمانم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات