خبرهای داغ:
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

هدف رقابت بامردان نیست/خواهان شایسته سالاری هستیم

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: هدف بانوان رقابت با مردان نیست بلکه فقط بحث شایستگی افراد مطرح است، بانوان ما توانمند هستند و در هر زمینه ای که حضور داشتند موفق بوده اند.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۶۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین خانم بیت خام مسئول مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شده بود به تشریح حقوق بانوان و عملکرد مجموعه تحت نظر در این خصوص پرداخت.

وی اظهار کرد: سیاست دفتر امور بانوان برنامه ریزی براساس فرمایشات رهبری می باشد، هرچه که انجام داده ایم برای توانمندسازی دختران و زنان جامعه برای تربیت نسلی فرهیخته وسالم است که آنان آینده جامعه ما هستند.

بیت خام اذعان کرد: برنامه ریزی هایی برای تحکیم خانواده، کاهش طلاق و مشکلاتی نظیر ایم موارد که متاسفانه استان قزوین آمار بالایی دارند و در زمینه  طلاق جزو ششمین استان شناخته شده، داشته ایم.

وی تبیین کرد:  همینطور برای ازدواج جوانان و برنامه هایی برای حوزه اعتیاد در نظر گرفته ایم، متاسفانه اخیرا اعتیاد زنان شتاب گرفته و باید راهکارهایی برای مقابله و پیشگیری از این دست مسائل صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد:نیاز به حضور زنان در عرصه های مختلف در زمینه های سیاسی،اجتماعی،فرهنگی بخصوص در مدیریت شهری هرچقدر بتوانیم حضورشان را پررنگتر کنیم و بهتر معضلات بانوان را مطرح کنیم در نتیجه به بهبود  کیفیت اوضاع کمک کرده ایم و به یک جامعه توسعه یافته قدم می‌گذاریم.

بیت خام کفت: همانطور که امام فرمودند ایجاد توازن هست که یک زن مسلمان ایرانی در هر شرایطی که باشد در وهله اول یک همسر و یک مادر است و اولویت با خانواده اش است و تمامی خانم ها این دغدغه را دارند و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که بانوان ما از تمامی توانمندیهایشان بطور کامل استفاده کنند.

وی افزود:عواملی که مانع فعالیت زنان در عرصه های سیاسی می‌شود یک عامل درونی و بیرونی است که معمولا بانوان به توانمندی هایشان ایمان نداشته و اعتماد بنفس حضور در مجامع را ندارند و از بیرون هم شرایط مهیا نمی‌شود یا اجازه ورود نمی یابند.

بیت خام تاکید کرد: هدف بانوان رقابت با مردان نیست بلکه فقط بحث شایستگی افراد مطرح است،  بانوان ما توانمند هستند و در هر زمینه ای که حضور داشتند موفق بوده اند.

اهم برنامه های مدیرکل امور بانوان

این مسئول در ادامه  با اشاره به اهم برنامه هایی که سازمان تحت نظارتش طی یک سال به مرحله عمل رسانده است، بیان کرد:دیدار با خانواده های شهدا و تجلیل از آنان، دیدار با علمای استان،دیدار با مقامات تاثیرگذار در برنامه ریزی های ویژه بانوان، نشست با معاونت ریاست جمهوری و مطالباتی درحوزه زنان، نشست های متعدد با آموزش و پرورش و خواهان حمایت ویژه به این قشر، تلاش برای قدرتمند سازی بانوان در اداره جات دولتی، دیدار با خبرگزاری ها و تقدیر از آنان، نشست با خانم زرآبادی با موضوع حضور زنان در مجلس و حمایت از زنان و کودکان و خانواده ها برای کاهش آسیب ها از برنامه های ما بوده است.

وی ادامه داد: نشست با فرمانداران ،نشست با مدیرکل ارشادوفرهنگ در خصوص عفاف وحجاب، تشکیل نمایشگاه مد و لباس برای پیشرفت فرهنگ  عفاف در جامعه مطابق سنت اصیل ایرانی و طرح های نوین و به روز برای جوانان، نشست با دکتر مهرام ریاست دانشگاه علوم پزشکی در مورد بیماریهای خاص اعم از سرطان سینه در بانوان از مهمترین فعالیت ها بوده است.

وی اظهار کرد: که زوجین مهارت های زندگی را به خوبی نمی دانند و یا خود مادر ها فاقد آموزش هستند لذا با همکاری معاونت امور زنان این طرح باید به صورت فراگیر برگزار گردد.

بیت خام مطرح کرد: مهارت‌های ده گانه زندگی برای سلامت روانی،جسمی،اجتماعی زنان و خانواده و ارتقای شهرنشینی و افزایش اعتماد بنفس می باشد.

این مسئول ابراز کرد:در بحث پیشگیری از اعتیاد که قبلا بحث مردانهبود متاسفانه امروزه دامن گیر بانوان نیز گشته و آمار رشد آن روز به روز بیشتر می‌شود.

در بخش پایانی این نشست خانم بیت خام اظهار کرد:در مورد کار آفرینی بانوان متاسفانه بانوان تحصیل کرده جویای کار در ادارات دولتی هستند و این امکان وجود ندارد به همین دلیل ما از توانمندی های انها استفاده میکنیم.

هر بانویی در زمینه کشاورزی، صنعتی و تولیدی استعداد داشته باشد با جهاد کشاورزی صحبت کرده تا زمینی برای کشت در اختیار انها قرار گیرد تا در پیشرفت و توسعه در زمینه اقتصادی کشور کمک کنند.

بیت خام در خاتمه عنوان کرد: برنامه ریزی هایی برای برای خانم های بد سرپرست یا بی سرپرست هم شده است و آنان را به بانک کار آفرین معرفی کنیم تا از حمایت مالی برخوردار شوند و همینطور خانم های اشتغال زا هم از این حمایت مستثنی نیستند.

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها