نصب سامانه‌ منحرف‌کننده موشک بر روی تانک‌های ایرانی

معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: سامانه‌ منحرف‌کننده موشک بر روی تانک‌های یگان‌های زرهی نیروهای مسلح نصب شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۸۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: معاونت اطلاعات نیروی زمینی ارتش آخرین وضعیت تهدیدات در سطح منطقه را رصد و تهدیدهایی که به این نیرو مربوط می‌شود را مراقبت و دنبال می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ما از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دشمن غافل نیستیم، افزود: معاونت اطلاعات نزاجا، اطلاعات به دست آمده را در اختیار فرماندهان قرار می‌دهد و بر همین مبنا معاونت عملیات، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جنگی را ترسیم و رزمایش‌های خود را بر این اساس طراحی می‌کند. 
 
امیر پورشاسب در خصوص توان زرهی در میدان نبرد تصریح کرد: در مقابل تجهیزاتی که در صحنه نبرد حضور دارد، سلاحی بر ضد آن نیز ساخته شده و وجود دارد. به طوری که هر تانکی که به صحنه نبرد ورود پیدا می‌کند، مورد تهاجم موشک‌ها و سلاح‌های ضدزره قرار می‌گیرد. مساله‌ای که می‌تواند سرنوشت ساز باشد، سرعت و مهارت خدمه است، که می‌تواند با جابه‌جایی و موضع‌گیری سریع و صحیح، اجازه برتری را به دشمن ندهد. در این رابطه کارهایی انجام شده است که نصب زره‌های واکنشی از این جمله هستند، که به محض اینکه گلوله به آن اصابت کند این‌ زره واکنش نشان داده و قدرت تهاجمی گلوله را خنثی می‌کند و اجازه ورود آن را به بدنه نمی‌دهد.
 
وی با اشاره به ایجاد سامانه‌های ایمن‌ساز بر روی تانک‌های نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: برای نمونه سامانه‌های جنگ الکترونیک بر روی این تانک‌ها نصب شده است و قادرند موشک‌های ضدزره را منحرف کنند.
 
معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) عنوان کرد: نیروی زمینی یکی از نیروهایی است که از گذشته بنیان‌گذار بهره‌برداری از سامانه‌های پهپادی بوده است. این نیرو در رزمایش ذوالفقار که در سال ۱۳۷۶ برگزار شد، پهپادهای خود را برای نخستین بار در حضور فرمانده معظم کل قوا آزمایش کرد و تاکنون این سامانه‌ها را توسعه و ارتقا داده است. همچنین از پهپادهای ساخت وزارت دفاع نیز استفاده می‌شود. آنچه که در نیروهای مسلح به لحاظ پهپادی وجود دارد، پاسخگوی نیازهای عملیاتی‌مان است.
 
امیر پورشاسب در ادامه به ارزیابی آموزش‌های رزم و تاکتیک ارتش پرداخت و بیان کرد: ماموریت ارتش در زمان صلح، پرداختن به آموزش نیروها است. سطح آموزش‌های نزاجا بسیار خوب است و نیروها به طور مستمر در حال تمرین و ارتقای آمادگی هستند و رزمایش‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، که البته بسیاری از این رزمایش‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار