رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: با توجه به خط مقدم تعلیم و تربیت در مدارس، مربیان مدارس نقش به‌سزایی در پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی دارند.
کد خبر: ۸۷۹۸۰۲۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ مرتضی حدادزاده در جلسه شورای معاونین، مدیران و مشاوران مدارس آموزش و پرورش منطقه مروست اظهار داشت: دوره حساس زندگی افراد و کوران شکل‌گیری شخصیت‌اجتماعی، در مدارس می‌گذرد و باید مورد توجه مربیان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: رسالت و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش مربیان است تا به نسل حاضر آگاهی‌های مفید و اثر‌گذاری را در زمینه شناسایی آسیب‌ها‌ی‌اجتماعی و معضلات مبتلابه اجتماع ارائه نمایند.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست اعتیاد به مواد مخدر و استعمال دخانیات را از جمله مسائل مبتلا به نسل جوان دانست و بیان داشت: نسل جوان و نوجوان ابتدای امر از روی کنجکاوی روی به این مواد می‌آورد و باید به این نسل هشدار داده شود که بعضا یک‌بار استفاده از روی کنجکاوی‌، یک عمر تباهی را در کنار این مواد به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در خانواده‌ها و به‌ویژه نسل جوان اظهار داشت: فضای مجازی، حقیقت انکارناپذیر جامعه امروز است که در همه خانواده‌ها کم‌ و بیش مورد استفاده قرار گرفته و باید در این خصوص، نحوه استفاده صحیح از این فضا و دام‌های پهن شده در این مسیر به نسل جوان هشدار داد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست، شناسایی و آموزش سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان یک راه‌کار برای ساختن جامعه‌ای امن و عاری از جرم و بزه مطرح کرد و ابراز داشت‌: بازگشت به فطرت پاک انسانی با تبعیت از آموزه‌های متعالی اسلامی، بهترین راه‌کار و راهبرد برای تربیت نسلی فرهیخته، منضبط و قانون‌مدار است.

وی تقویت بنیه‌دینی و مذهبی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان را خواستار شد و عنوان کرد: رسیدن به جامعه رو‌به رشد و تعالی در پرتو ایجاد انگیزه، اعتماد به نفس در کنار دینداری و دین‌محوری امکان‌پذیر است.

حدادزاده از ارتباط با جنس مخالف به‌عنوان یک آسیب جدی یاد کرد و گفت: باید عواقب ارتباط با جنس مخالف برای دانش‌آموزان تبیین شود چراکه برخی اشتباهات دوره جوانی یک عمر پشیمانی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای روابط اجتماعی به‌ویژه ارتباط با جنس مخالف، یک چارچوب مشخص ترسیم کرده است و اگر کسی از این چارچوب تخطی کند بدون شک دچار خسران‌های روانی و جسمی جبران ناپذیری خواهد شد.

ارسال نظرات