خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برخی از مسائل عصر مهدویت توسط ائمه (ع) ذکر شده است، گفت: برخی مسائل به دلیل سست بودن اعتقادات مردم ذکر نشده ولی از مفهوم سخنان ائمه‌(ع) قابل استنباط است.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۰۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
سست بودن اعتقادات مهم‌ترین عامل مخفی ماندن مسائل عصر ظهور و مهدویت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای هیأت علمی موسسه آینده روشن ضمن تقدیر از زحماتی که در راستای برگزاری سلسله همایش‌های دکترین مهدویت و پژوهش‌های مهدوی توسط برنامه‌ریزان این موسسه کشیده می‌شود، اظهار کرد: این زحمات و کارهای ارزشمندی که در این راستا صورت می‌گیرد از هر نظر قابل‌ تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به زمان بالایی که در راه مهدویت‌شناسی و مقوله مهدویت صرف می‌شود، تصریح کرد: کاری که شما در این راستا انجام می‌دهید، بسیار مهم و ارزشمند است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه بعضی از ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) و عصر ظهور را ائمه اطهار‌(ع) عنوان کردند، گفت: بعضی موارد را با توجه به مسائل خاصی صلاح ندیدند که بخواهند بیان کنند و برای همین مخفی مانده و ما اطلاع کاملی نداریم.

این مرجع تقلید گفت: مواردی را که ائمه اطهار‌(ع) بیان نکردند، به دلیل این است که از سوی خداوند اجازه نداشتند ذکر کنند ولی اشاراتی داشتند که از مفهوم سخنانشان می‌توان استنباط کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آنچه در ارتباط با حضرت مهدی‌(عج) می‌دانیم از روی نوشته‌هایی است که به دست ما رسیده است، تصریح کرد: در این نوشته‌ها نیز همه مسائل و نکات عصر ظهور بیان‌ نشده و دلیل آن نیز واضح و روشن است که از سوی حق‌تعالی صلاح بر مخفی بودن است.

وی اضافه کرد: در رفع ابهام از هر مسئله‌ای باید دست به دامن شجره طیبه شویم، زیرا که این شجره همیشه تازه است و می‌توان یکی از میوه‌های آن را علم و کلام بزرگان دانست.

این مرجع تقلید ادامه داد: بحث‌های علمی و مستدلی که در ارتباط با یک موضوع خاص صورت می‌گیرد می‌تواند سلسله مبهماتی را باز کند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: قریب به اکثریت مردم جامعه در گمراهی به سر می‌برند و از مسائل خاص آگاه نیستند و باید برای آنان روشنگری کرد.

وی افزود: زمانی که به مسائل عملیه رجوع می‌کنیم اعتقاد عملی به‌ اندازه اعتقاد علمی نیست و هنگامی‌ که بعضی اشخاص تصرفاتی انجام می‌دهند می‌گوییم در این زمینه شبهه عملیه داریم که آیا حضرت مهدی(عج) به‌ واقع امضا می‌کند یا خیر، آیا می‌توانیم تصرفی داشته باشیم و به همین دلیل هر کدام ما در این زمینه اضطراب و وحشت داریم و نمی‌توانیم به‌ آسانی سخن بگوییم.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم یادآور شد: دلیل اینکه خداوند نخواسته برخی مسائل باز شود و خواهان مخفی بودن آن است به مسئله ایمان به عالم غیب ارتباط دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه بررسی مسائل ظهور از دیدگاه ادیان موضوع مهم و کاری ارزشمند است، گفت: همین که ما بتوانیم بزرگان ادیان را دعوت کرده و دیدگاه‌شان را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و مذاکره کنیم و متوجه شویم که این افراد دنبال چه هستند و چه متاعی برای عرضه در بازار برای عرضه دارند، بسیار مطلوب است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما طبق اسناد قرآنی هادی هستیم، روحانیت باید به دنبال این‌گونه مسائل باشد و از ادیان دعوت کند تا با مذاکره و داد و ستد علمی و اعتقادی بتوانیم به نتیجه خوبی دست‌ یابیم.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: در علم به روی شما باز است، زیرا ما وابسته به خاندان رسالت هستیم و امیدواریم به زودی نتایج خوبی از کارهای شما مشاهده شود و پرچم اهل‌بیت‌(ع) در سراسر دنیا به اهتزاز در بیاید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها