سرپرست فرمانداری خاتم مطرح کرد:

روستائیان، خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

سرپرست فرمانداری خاتم گفت: روستائیان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند چرا که با حداقل امکانات و در محرومترین نقاط کشور تولید کننده هستند و نقش بسزایی در جامعه بر عهده دارند.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۷۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ سرپرست فرمانداری خاتم در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به تاکید مقام رهبری بر اقتصاد مقاومتی ااظهار داشت: خاتم یکی از شهرستان هایی است که با قدرت در اقتصاد مقاومتی نقش دارد.

محمد محمودی گفت: چرخه اقتصاد کشور وابسته به تولید کشاورزی و منابع جنگلی است و با توجه ویژه به این منابع و بخش ها می توان گام های موثری را در بخش توسعه اقتصاد مقاومتی به خصوص در روستاها برداشت.

وی اظهار کرد: در زمینه اشتغال پتانسیل های خوبی در شهرستان وجود دارد از جمله منابع آبی که اصلی ترین موضوع مسئله اشتغال است.

محمودی یادآور شد: باید اشتغال در روستاها را جدی بگیریم و با تشویق مردم به ماندن در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و افزایش تولیدات روستایی را به وجود بیاوریم.

سرپرست فرمانداری خاتم تاکید کرد: نیروی کارو مواد اولیه در شهرستان وجود دارد و باید در مردم انگیزه ایجاد کرده و ضمن تشویق به کارآفرینی موجبات اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرستان را به وجود بیاوریم.

در ادامه همچنین بخشدار مرکزی خاتم بر توسعه اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرد و گفت: با ارائه تسهیلات ویژه که توسط دولت به بخش های کارآفرینی و اشتغال در روستاها قرار داده است شرایط خوبی را برای ایجاد کار و اشتغال به وجود آورده است.

محمد کاطمی نسب اظهار کرد: افرادی که با کسب مهارت‌های لازم و با راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک ، وارد عرصه اقتصاد، تولید و درآمدزایی شده اند ضمن کسب موفقیت هایی در این زمینه به رونق اقتصادی خانوارهای روستایی و اشتغال تاثیر بسزایی در رفع محرومیت روستاها که حتی می تواند زمینه های مهاجرت معکوس از شهرها به روستا را نیز به همراه داشته باشد.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: با بستر سازی مناسب و حمایتها و آموزشهای لازم روستاییان در کنار تخصص و پیش زمینه های تجربی آنان می توان هم زمینه های اشتغالزایی و هم رونق اقتصادی این روستاها شاهد بود.

ارسال نظرات