به همت بسیج مهندسین صنعتی استان یزد؛

نخستین جشنواره آب، اقتصادمقاومتی و تجارب برتر در یزد برگزار می شود

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره آب، اقتصاد مقاومتی و تجارب موفق خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۹۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری اولین جشنواره آب، اقتصاد مقاومتی و تجارب موفق خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این مشکل اصلی استان یزد و سایر استان‌های همجوار موضوع کم آبی است، بسیج مهندسین صنعتی به درخواست برخی از مسئولین استان ماموریت یافته به این زمینه وارد شود و اقدامی موثر انجام دهد.

حسن بلندیان با بیان این که استان یزد همیشه در زمینه آب پیشتاز بوده است اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد و سعی بر آن است که موضوع آب ، کمبود و مصرف بهینه آن به یک باور عمومی در استان و کشور تبدیل شود و با این حرکت گام موثری در این زمینه برداشته شود.

وی با بیان این که برای بهبود شرایط فعلی باید نوع نگاه به موضوع آب تغییر کند افزود: اهداف این جشنواره ایجاد موج فرهنگی در بحث آب، شناسایی تجارب موفق، ایجاد بانک اطلاعاتی از این تجارب و تهیه یک نسخه شفا بخش برای استان در زمینه موضوع آب است.

بلندیان با بیان این که این جشنواره در سطح کشوری برگزار می‌شود ادامه داد: در این جشنواره سعی می‌شود تمامی افراد، شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که دارای تجارب موفق در زمینه‌های شش گانه: شناسایی منابع آبی جدید، استخراج، تصفیه و فرآوری، انتقال، توزیع و مدیریت مصرف آب هستند شناسایی شوند و یک بانک اطلاعاتی از آن‌ها تشکیل شود.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان با اشاره به همکاری خوب سازمان‌های مختلف با بسیج برای اجرای این حرکت تاکید کرد: تجارب افراد در زمینه‌های مختلف مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تجاری، مسکونی و خانگی پس از شناسایی، ارزیابی می‌شود و برای برنامه‌‌ریزی‌ در اختیار تصمیم‌گیرندگان استان قرار خواهد گرفت.

بلندیان اظهار داشت: لایه‌های مدیریتی باید بدانند که باور عمومی را نمی‌توان با دستورالعمل و حرف زدن تغییر داد بلکه با عمل و مصداق‌های عینی می‌توان آن را تغییر داد و نهادیه کرد. از این رو هر کسی در هر جایی هست باید کمک کند تا اهمیت موضوع حیاتی استان یعنی آب بر همگان روشن شود.

وی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه‌ها به ویژه آب اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بدون زیر ساخت‌هایی اولیه که آب نیز جزئی از آن است تحقق نمی‌یابد. از این رو لازم است تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای شکل گیرد که از این نعمت خدادادی به درستی استفاده شود.

ارسال نظرات