کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح که با حضور دادستان سازمان قضایی و انظباطی نیروهای مسلح زنجان و کارکنان سپاه ناحیه طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۳۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دادستان سازمان قضایی و انظباطی نیروهای مسلح زنجان در کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح که با حضور کارکنان سپاه ناحیه طارم در برگزار شد، با اشاره به ماده ۴۵ قانون دادرسی کیفری گفت: طبق این ماده هرگاه جرم مشهود باشد افسران نیروهای مسلح در صورت عدم وجود سایر ضابطین قضایی می توانند ورود پیدا کنند بنابراین هر عملی در قالب ماده ۴۵ باشد عمل مشهود است.

محمد حنیفه نظری افزود: طبق ماده ۲۹ ضابطین عام شامل فرماندهان ، افسران نیروهای انتظامی که آموزشهای ویژه ای دیده اند می شود در حالیکه ضابطین خاص شامل اطلاعات سپاه ، معاونان نیروی انتظامی و بسیجیان خاص می شود.

وی اظهار داشت: هر حرکت و سوءاستفاده ای که برخلاف بخشنامه ، آیین نامه و مقررات باشد عمل سوء استفاده محقق است بنابراین استفاده از نشانه ها ، علائم ، درجات و البسه نظامی در اجرای برنامه ها و نمایشات هنری اعم از فیلم ، تئاتر و مانند آنها مشمول مقررات این ماده نمی شود.

نظری به بحث ایراد خسارت طبق ماده ۱۳۲ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: در کلیه مواردی که در صورت ارتکابی به جرم خسارتی وارد شود مرتکب علاوه بر مجازاتهای مقرر در این قانون به جبران خسارت وارده و حسب مورد به رد عین یا مال یا پرداخت مثل یا قیمت و اجرت آن محکوم می گردد.

وی به وظایف فرد نگهبان در نیروهای مسلح تأکید کرد و افزود: فرد نگهبان مسلحی است که مراقبت یک منطقه، مکان یا مقامی را برعهده وی نهاده اند که طبق ماده ۴۳ اگر ترک پست کند بحث ترک پست به او تعلق نمی گیرد بلکه طبق ماده ۳۷ مجازات قانونی لغو دستور شامل او می شود که از ۲ ماه تا ۱ سال محکوم به حبس می شود.

دادستان سازمان قضایی و انضباطی نیروهای مسلح زنجان با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) گفت: ایشان سفارش کرده اند در جلسه ای که در آن سخنی از انبیای الهی گفته نشود آن جلسه بیهوده است بنابراین حضرت علی(ع) از هر کتابی کلمه ای را انتخاب کرده است که از کتاب تورات سکوت در برابر بلاها را ، از کتابی انجیل قانع شدن را و از کتاب زبور داود ترک هوای نفسانی را و از قرآن کریم توکل بر حق تعالی را برگزیده است که هرکس بر خدا توکل کند برای او کافی است.

نظری در ادامه به اوصاف شیخ حسن علی نخودکی اشاره و تصریح کرد: شخصی به محضر ایشان شرفیاب شد گفت سه قفل در زندگی ام وجود دارد می خواهم ازدواج سالم داشته باشم ، کارم برکت داشته باشد ، عاقبت بخیر شوم شیخ در جواب گفت: سه قفل با یک کلید باز می شود آنهم خواندن نماز در اول وقت است چون نماز شاه کلید است.

ارسال نظرات