خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۹۸۷۴۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدير كل كميته امداد امام خميني استان زنجان از برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي 3 هزار و 479 مددجوي زنجاني خبر داد و گفت : مهارت‌آموزي مددجويان يكي از موضوعات مورد توجه توسط كميته امداد است و در اين راستا اقدامات متعددي صورت مي‌گيرد.

هدايت صفري با اشاره به اينكه امسال 521 در قالب مهارت‌آموزي آموزش ديدند، تصريح كرد: همچنين در بخش پايدارسازي و توسعه نيز 2 هزار و 749 نفر آموزش ديدند.

مدير كل كميته امداد امام خميني استان زنجان با بيان اينكه در بخش كارآفريني نيز 168 نفر از مددجويان آموزش‌هاي لازم را كسب كردند، افزود: همچنين در بخش دانش‌آموزي 43 نفر آموزش‌هاي لازم را گذراندند.

صفري همچنين به دوره‌هاي آموزشي برگزار شده از نوع فعاليت نيز خبر داد و گفت: در رشته دامپروري يك هزار و 497 نفر در اين دوره‌ها آموزش ديده‌اند.

وي با اشاره به اينكه در رشته صنایع دستی نیز 534 نفر در دوره‌های آموزشی مربوط و گواهی لازم را کسب کردند، افزود: همچنین در زمینه فعالیت‌های صنعتی نیز 731 مددجو در دوره آموزشی مربوط شرکت کردند.

مدير كل كميته امداد امام خميني استان زنجان ادامه داد: امسال در بخش خدمات نیز 717 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد شرکت کرده‌اند.

صفری همچنین گزارش تفکیکی از مهارت‌آموزان از نظر جنسیت ارائه کرد و گفت: امسال یک هزار و 816 نفر از بانوان و یک هزار و 619 نفر از آقایان در دوره‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد شرکت کرده‌اند.

مدير كل كميته امداد امام خميني استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف و راهبردهای کمیته امداد در ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی پایدارسازی مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد است، تصریح کرد: این دوره‌ها به صورت بلندمدت و کوتاه مدت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی کمیته امداد از سه روز تا دو تا سه ماهه بستگی به طرح اجرا شده برگزار می‌شود، اضافه کرد: در پایان دوره‌های آموزشی به مددجویان حاضر گواهی مربوط اعطا و پس از آن اقدام به ایجاد شغل برای آنها می‌شود.

صفری توانمندسازی مددجویان را هدف غایی کمیته امداد از ایجاد شغل برای جامعه هدف عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

ارسال نظرات