به گزارش کانون شهرستان زرند

برگزاری همایش علمی کردن کشاورزی در بخش یزدان آباد شهرستان زرند با حضور کشاورزخبره

همایش علمی کردن کشاورزی در شهرستان زرند در بخش یزدان اباد باحضور جامعه کشاورزان و کشاورزان خبره برگزار گردید
کد خبر: ۸۷۹۸۷۸۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارشسازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، در ابتدای همایش امام جمعه محترم شهرستان زرند حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سهرابی به ایراد سخن پرداختند. ایشان بیان داشتند کشاورزی قبل از اینکه یک بحث اقتصادی باشد, یک بحث دینی است. ایشان با اشاره به سوره واقعه اظهار داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید: آیا ما آنچه را از زمین می روید می رویانیم یا شما؟ آیا به آنچه از زمین روییده می شود فکر می کنید ؟ اگر ما بخواهیم آنچه شما می کارید را از بین می بریم, چه کسی می تواند جلوی آن را بگیرد؟ آیا به آبی که از آسمان روییده می شود فکر کرده اید؟ ما آن را فرو می آوریم یا شما؟. همچنین ایشان افزودند: کشاورزی امری خدا پسندانه است و ما باید در طرح های اقتصاد مقاومتی از جوانان بیشتر استفاده کنیم و در جهت اشتغال آنان به تشکیل تعاونی بپردازیم.

در این همایش جناب سرهنگ عسکر پور مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان کرمان ضمن تبریک 9 دی سالروز به رخ کشیدن بصیرت ملت ایران و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت, بیان کردند: در سال 88 همه معاندین, مخالفین, سیلی خوردگان امام و انقلاب دست به دستهم داده بودند و با حمایت دشمنان قسم خورده انقلاب و دلارها و پول های امریکا و اسرائیل و عمال داخلی و غارتگران بیت المال, با دست زدن به هر گونه عملی دنبال براتداختن این انقلاب و نظام بودند. آنان 8 ماه خون به دل مردم انقلابی, خانواده های شهدا و رهبر عزیزمان کردند و مست از این بودند که کار نظام تمام است. ولی غافل از این بودند که نظام و انقلاب متبرک به خون شهداست و دعای خیر هزاران دل داغدیده پشت سر انهاست. ارواح مطهر شهدا و امامشان نزد خداونداز درگاه ایشان حفظ و گسترش این انقلاب را خواستارند. ایشان در ادامه افزودند: این اتفاقات در اثر نادان و کم خردی و دنیا طلبی افرادی اتفاق افتاد که علیرغم همه وعده های پوشالی که به مردم داده بودند در انتخابات شکست خوردند. این افراد که با حرف ها توطئه ها و توهمات خود و اربابانشان خود را برنده انتخابات می دانستند, نتیجهه انتخابات را بر نتافته و عده ای از مردم را به کف خیابان ها آوردند. خسارت های زیادی به اموال ملی , مردم و آبروی نظام زدند. انتخاباتی را که با آرای بالا و حضور بی نظیر مردم می رفت که بهترین فرصت برای نظام باشد, به تحدیدی برای نظام و جسور شدن دشمنان تبدیل کرد و نتایج آن همین برجام های بی فرجام است.در ادامه ایشان وارد بحث تخصصی شدند و بیان داشتد که کاشت درختان پسته در منطقه ما به صورت بی نظم و بی حساب صورت گرفته است. باید حداقل بین هر دو درخت پسته 6 تا 8 متر فاصله باشدتا هم فضا برای رشد و تنفس گیاه فراهم شود, هم درختان مواد غذایی بیشتری را از زمین جذب نمایند. همچنین زمان سم پاشی باید بر اساس مراحل زندگی آفات و به صورت علمی باشد. ایشان افزودند: خاک و برگ گیاه باید آزمایش شود و به جای افزایش سطح زیر کشت به دنبال کم کردن سطح و اصلاح نژاد پسته باشیم. همچنین از سیستم آبیاری نوینن استفاده کنیم و به دنبال علمی کردن کشاورزی باشیم.

در ادامه این همایش جناب آقای مهندس زارعی مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان زرند به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان بیان داشتند: هم اکنون میزان تولید پسته 50 کیلو در هکتار است که برای افزایش برداشت محصول باید از روش های نوین آبیاری و علمی کردن کشاورزی بهره جست. همچنین ایشان با اشاره به طرح پهنه بندی, خواستار همکاری با بسجیان طرح همگام با کشاورز شدند.

این همایش با سخنرانی حاج آقا کاشفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زرند ادامه داشت. ایشان در خصوص انتخابات سال 88 بیان داشتند: فتنه گران پس از 7 سال هنوز نتوانسته اند ادعای تقلب در انتخابات را اثبات کنند و هنوز از اعمال گذشته خود بیزاری نجسته و اظهار پشیمانی نکرده اند.

در ادامه این همایش جناب آقای حاج محمود زارعی کشاورز نمونه شهرستان زرند به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با اشاره به فعالیت های خود در بخش کشاورزی اظهار داشتند: در شهرستان زرند مشکل کمبود آب وجود دارد و بنده 3 عدد تلمبه در منطقه جلال آباد ایجاد کرده ام.

در پایان این همایش جناب آقای مرتضوی دامدار نمونه شهرستان زرند از روند پروش شتر مرغ توسط خودشان گزارشی ارائه فرمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار