اخبار ضد و نقيضي از فرآيند پشت پرده مذاكرات سياسي و ديپلماتيك حول محور بحران سوريه منتشر شده
اگر تركيه حمايت‌هاي خود را از تروريست‌ها قطع كند مي‌توان به پايان سريع‌تر جنگ سوريه اميدوار بود اما ناظران نسبت به نيت مقامات آنكارا ترديد جدي دارند و معتقدند دولت تركيه به رهبري رجب طيب اردوغان نشان داده كه غيرقابل پيش‌بيني است
کد خبر: ۸۷۹۸۸۸۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج مقامات روسيه پس از پايان نبرد حلب تلاش‌هاي ديپلماتيك را براي دستيابي به يك راه‌حل سياسي از طريق همراه كردن تركيه تشديد كرده‌اند. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه روز گذشته گفت دولت سوريه در حال انجام مذاكراتي با مخالفان سوري پيش از نشست احتمالي گسترده ميان دو طرف در شهر آستانه پايتخت قزاقستان است؛ مسئله‌اي كه مخالفان سوري درباره آن اظهار بي‌اطلاعي كرده‌اند. جرج صبرا از مسئولان اين گروه اپوزيسيون سوري گفت كه مسكو هيچ اطلاعي از برگزاري چنين نشستي به آنها نداده است.  با وجود اين ميخائيل بوگدانوف، معاون وزير خارجه روسيه نيز تأكيد كرد كه تهران، مسكو و آنكارا در اجلاس معارضان سوري با دولت سوريه كه در ژانويه آينده در شهر آستانه برگزار خواهد شد، ميانجيگري مي‌كنند. وي افزود: قرار است نمايندگان نيروهاي مسلح از جمله نيروهاي مخالف و نيروهاي دولت سوريه كه در حال جنگ هستند در اين اجلاس شركت كنند.
مقامات روسيه طي چند روز گذشته تحرك قابل‌توجهي به تلاش ديپلماتيك خود داده‌اند و در تلاش هستند از طريق متقاعد كردن تركيه، به يك آتش‌بس سراسري در سوريه دست پيدا كنند. تركيه مهم‌ترين حامي گروه‌هاي تروريستي در سوريه محسوب مي‌شود و ناظران معتقدند اگر تركيه حمايت‌هاي خود را  از تروريست‌ها قطع كند مي‌توان به پايان سريع‌تر جنگ سوريه اميدوار بود اما ناظران نسبت به نيت مقامات آنكارا ترديد جدي دارند و معتقدند دولت تركيه به رهبري رجب طيب اردوغان نشان داده كه غيرقابل پيش‌بيني است و به سختي مي‌توان به آن اعتماد كرد.
ارسال نظرات