باقری‌لنکرانی در همایش بزرگ ۹ دی در دانشگاه شیراز:

امتداد حرکت ۹ دی باید مردمی بماند

وزیر سابق بهداشت گفت: حماسه ۹ دی سرمایه ما برای آینده کشور است و امتداد حرکت ۹ دی همان طور که مردمی بود باید مردمی بماند.
کد خبر: ۸۷۹۸۸۹۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
  به گزارش خبرگزاری بسیج، کامران باقری‌لنکرانی امشب در همایش بزرگ 9 دی با بیان اینکه 9 دی سرمایه ما برای آینده کشور است اظهار داشت: امتداد حرکت مردمی 9 دی باید مردمی بماند.

وی با بیان اینکه در سال 88 شاهد به وجود آمدن یک اشرافی‌گری از سوی عده‌ای بودیم عنوان کرد: این عده به عامه مردم می‌گفتند ما بهتر از شما می‌توانیم برای شما تصمیم‌گیری کنیم و این غرور و تافته جدا بافته بودن بزرگ‌ترین مشخصه افرادی بود که فتنه 88 را تا 9 دی ادامه دادند.

لنکرانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های 9 دی این بود که عامه مردم در مقابل یک عده که متکبرانه و مغرورانه می‌گفتند ما بهتر از شما می‌دانیم ایستادند افزود: ویژگی ضد تفرعن بودن 9 دی باید یادمان بماند زیرا این ویژگی برای آینده انقلاب اسلامی کارساز است.

وی بیان کرد: حماسه مردمی 9 دی درس بزرگی است که باید هرکسی مسئولیت دارد آن را به یاد داشته باشد و این که جایگاه کنونی را وامدار مردم است.

وزیر اسبق بهداشت با تاکید بر اینکه دشمن یک لحظه از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و این چیز عجیبی نیست گفت: زمانی باید تعجب کرد که ما از این دشمنی غفلت کنیم، مدیریت دشمن تلاش کرد صحنه سال 88 را به صحنه جنگ احزاب تبدیل کند و اعتماد کردن به این دشمن کار اشتباهی است.

لنکرانی با بیان اینکه 9 دی قله افتخارآفرینی است که با تمسک به آن انقلاب بیمه می‌شود، گفت: آمریکا قصد داشت با فتنه 88 همین جنگی که الان در سوریه و عراق است در ایران راه‌اندازی کند که 9 دی نقطه‌ای بود که این سناریو دشمن باطل شد.

وی از 9 دی به عنوان صحنه حضور میلیونی مردم بدون جانبداری سیاسی یاد کرد و خاطرنشان کرد: شعارهای 9 دی شعارهای انتخاباتی نبود شعار دفاع از ولایت بود و ارزشمند بودن این حرکت به همین دلیل بود.

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود راهی نداریم جز اینکه با مشارکت مردم و توجه به مردم مسیر را طی کنیم افزود: ما باید به روزی افتخار کنیم که مسئولان ‌بگویند ما شرمندگی داریم چون برای اشتغال مردم و حل مشکلات مردم کاری نکردیم نه اینکه شرمندگی خود را خرج بازی‌های سیاسی و دعواهای انتخاباتی کنند.

وزیر سابق بهداشت با بیان اینکه 40 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال هستند و 10 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد، گفت: باید مدیریتی درون‌زا در کشور به وجود آید که از این ظرفیت ها استفاده کند و در تعاملات جهانی نگاه درون‌زا داشته باشد و به داشته‌های کشور تکیه کند.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد لایحه بودجه دولت استقراض خارجی است افزود: ما در کشور خود سرمایه کم نداریم و سپرده های دیداری بانک های کشور 86 هزار میلیارد تومان است که می‌تواند موتور محرکه خوبی برای پیشرفت کشور باشد اما متاسفانه مدل مدیریت کشور ما کمتر به این ظرفیت‌ها توجه می‌کند.

لنکرانی با بیان اینکه هزینه‌های جاری کشور رو به افزایش است خاطرنشان کرد: هزینه جاری دولت امسال 240 هزار میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی سال آینده نیز 300 هزار میلیارد تومان است و این یک بحران محسوب می‌شود زیرا دولت نباید گران اداره شود و باید هزینه جاری خود را کاهش دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار