معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه عمده موارد غرق شدگی به وسیله موج های شکافنده در دریا رخ می دهد، گفت: طی دو سال گذشته، 275 نفر از 710 نفرغرق شده درسواحل دریای کاسپین، فوت کرده اند.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۰۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ دکترعلیرضا مغیثی درهمایش منطقه ایِ هماهنگی و تبادل نظر در زمینه تدوین برنامه جامع پیشگیری از موارد غرق شدگی در معاونت پشتیبانیِ دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهارکرد: طی دو سال گذشته، 275  نفر از 710 نفرغرق شده درسواحل دریای کاسپین، فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه از مجموعِ افراد فوت شده در دوسال گذشته، 147 نفر در سال 93 و 128 نفر در سال 94 فوت شده اند، اعلام کرد: از 512 نفرغرق شده در مازندران، 173 نفرفوتی، از 171 نفر غرق شده درگیلان 84 نفرفوتی و از26 نفرغرق شده درگلستان 18 نفر فوتی داشته ایم.

رئیس اداره سوانح و حوادث وزارت بهداشت 88 درصد از غرقی ها در سواحل شمالی کشور را مربوط به خارج از طرح های سالم سازی دریا عنوان کرد وافزود: 11 درصد کسانی که فوت کرده اند و 25 درصد افراد غرق شده زن هستند.

مغیثی با اشاره به اینکه حضور 5 میلیون مسافر در تعطیلات آخر هفته در استان های شمالی درهیچ  جای دیگر دنیا وجود ندارد، گفت: با توجه به این الگو، با اصلاح و مداخله محیطی می توانیم بیشتر جواب  بگیریم.

وی با بیان اینکه آمارغرق شدگی ازاردیبهشت ماه تا شهریور ماه و اوج آن درمرداد ماه است، تصریح کرد: برای پیشگیری باید مداخلات توانمند کردن شخص، فرهنگی و مداخله محیطی هرسه درکنار هم قرار گیرند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، گیلان، گلستان و دانشگاه بابل در تدوین برنامه جامع پیشگیری حضور دارند، خاطر نشان کرد: سرانه GDPبرای افراد غرق شده، 17 برابر افراد دیگر هزینه به کشور تحمیل می کند.

مغیثی مبادی ورودی به استان را مدخل خوبی برای آگاهی بخشی به مردم دانست و افزود: اگردرهرساحلی بر روی تابلو نوشته شود که درسال گذشته چند نفردراین ساحل فوت کرده اند، تاثیر پیشگیرانه دارد.

وی بر لزوم حضورنیروهای اورژانس در مکان های سالم سازیِ دریا تاکید کرد و گفت: درحال حاضر این اماکن در دست هلال احمر است و ما انتظار داریم برای ارائه خدمات اورژانسی به اورژانس واگذار شود.

رئیس اداره سوانح و حوادث وزارت بهداشت تاکید کرد: عمده موارد غرق شدگی از طریق موج های شکافنده در دریا رخ می دهد و درهمه جای دنیا پرچم هایی برای آگاهی مردم از مکان هایی که امواج شکافنده اتفاق می افتد، نصب می کنند.

ارسال نظرات