کارشناس مسائل سیاسی حقوق شهروندی را یک اشتباه استراتژیک از سوی دولت دانست و گفت: حقوق شهروندی یعنی برخورد با فساد و حقوق‌های نجومی، یعنی تحصیل رایگان که هیچ کدام را شاهد نیستیم به واقع منشور حقوق شهروندی یک ژست کاملا انتخاباتی بود که به ضرر دولت یازدهم تمام شد.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۲۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

محمدجواد یاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه 88 گفت: در خصوص نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه 88 همین بس که حتی افرادی که به شدت با انقلاب اسلامی زاویه دارند نسبت به نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه اذعان دارند. «گری‌سیک» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از فتنه بیان کرد «اگر مدیریت بحران رهبری در نماز جمعه تاریخی که اقامه کردند نبود ما هرم ناامنی افغانستان و عراق را با ایران تکمیل می کردیم» و «بنی‌صدر» هم به این مسئله اذعان کرد که اگر آیت‎‌الله خمینی زنده بود به خاطر مدیریت در مهار فتنه به آیت‌الله خامنه ای تبریک می‌گفت».

وی افزود: در فتنه 88 خواص مردود شدند و باعث شدند جبهه حق هزینه سنگینی بپردازد. عده‌ای از خواص در فتنه 88 سکوت کردند که جرم سکوت هم کمتر از کسانی که دست به اقدام زدند نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک تنه وارد مهار فتنه 88 شدند و با بروز فتنه به فتنه‌گران هشدارهای لازم را دادند و اجازه برخورد سنگین با فتنه‌گران را ندادند این امر باعث شد تا فضای فتنه قدری آرام شود.

یاری با اشاره به اینکه فتنه‌گران آغازگر هشت ماه اردوکشی خیابانی در کشور بودند، گفت: فتنه‌گران دو دروغ را به مردم می‌گفتند اول اینکه در خط امام هستند و دیگری این که پرچمدار و منادی اسلامی واقعی هستند؛ بنابراین مقام معظم رهبری برای افشای ادعاهای فتنه‌گران و برملا کردن چهره واقعی فتنه‌گران به آن‌ها زمان دادند. فتنه‌گران در اولین اشتباه خود در روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که در سایت رژیم صهیونیستی بود را اعلام کردند و حرمت شکنی کردند عده‌ای از مردم که متوجه چهره واقعی فتنه‌گران شده بودند از خط فتنه جدا شدند.

وی افزود: در گام دوم فتنه‌گران اقدام به پاره کردن عکس حضرت امام خمینی(ره) کردند و این اقدام باعث شد تا گروهی دیگر خط خود را از فتنه جدای کنند. در 13 آبان شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را سر دادند و در نهایت در روز عاشورای 88 با اهانت به اهل بیت(ع) ثابت کردند که با اعتقادات مردم پایبند نیستند به واقع ماهیت جریان فتنه کم کم آشکار شد.

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تصریح کرد: نکته دیگری که مهم است اینکه جریان فتنه درصدد بود تا تحمیل فشار بر مقام معظم رهبری ابطال انتخابات را رقم زنند ولی مقام معظم رهبری از رأی مردم حراست کردند چراکه اگر انتخابات ابطال می شد فتنه‌گران 30 سال گذشته انقلاب اسلامی را که انتخابات شده بود غیرقانونی و تقلب شده اعلام می کردند و این موضوع را هم به مردم القاع می کردند.

یاری با اشاره به هدف اصلی جریان فتنه گفت: در حقیقت مهم‌ترین هدفی که به دنبال آن بودند این بود که با اعلام ابطال انتخابات از سوی مقام معظم رهبری برای مردم تبیین می کردند که با ابطال انتخابات دولت دهم غیرقانونی است و از سوی دیگر تبلیغات گسترده‌ای را شروع می کردند تا صلاحیت رهبری برای هدایت انقلاب نظام را نامشروع، و در نتیجه انقلاب را ساقط کنند. ولی مقام معظم رهبری هوشمندانه فتنه را خنثی ساختند.

وی افزود: در سال 88 نظام در همه عرصه‌ها در ثبات و اقتدار کامل به سر می‌برد. از یک سو به کشورهای اسلامی برای بیداری اسلامی الگو ارائه کرد و از سوی دیگر شاخص‌های اقتصادی با عملکرد مثبت دوره اول دولت نهم قابل قبول بود، تورم پائین، رشد اقتصادی مطلوب و در نتیجه مردم امیدوار بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تصریح کرد: با بروز فتنه 88 ده‌های میلیارد دلار خسارت به اقتصاد کشور وارد شد. برخی از افراد جریان اصلاحات زمینه را برای ایجاد فتنه مهیا کردند و تا به امروز نیز از اقدام خود اعلام برائت نکرده‌اند.

تحریم‌های فلج کننده به درخواست فتنه‌گران از سوی آمریکایی‌ها اعمال شد

یاری با اشاره به نقش فتنه‌گران در تشدید تحریم‌ها علیه نظام اسلامی گفت: «جان هانا» از مقامات آمریکایی خود اعلام می کند در نامه‌ای عده‌ای از جریان داخلی ایران تشدید تحریم‌ها را از آمریکا مطالبه گر شدند و عنوان کردند که تحریم‌های فلج کننده را علیه ملت ایران اعما کنیم. کما اینکه امروز هم شاهدیم 30 نفر از جریان اصلاحات مستقر در خارج از کشور در نامه‌ای به ترامپ خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران شده‌اند.

وی افزود: تحریم‌های فلج کننده از سال 88 به خاطر «گرای»، «کد» و درخواست‌های فتنه‌گران داخلی از آمریکایی‌ها است و ملت هم باید بدانند که تشدید تحریم‌ها به خاطر درخواست برخی از افراد جریان اصلاحات است. اگر این مسئله نبود بی شک امروز شرایط کشور چیزی جز شرایط حاکم بود.

منشور حقوق شهروندی یک ژست انتخاباتی/حقوق شهروندی یعنی برخورد با حقوق‌های نجومی

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به منشور حقوق شهروندی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی یک لایحه یا طرح نبود بلکه اقدام غیرقانونی، غیرمنطقی و بدون استدلال قانونی بود چراکه در قانون اساسی حقوق شهروندی کاملا مشخص است. منشور حقوق شهروندی یک ژست کاملا انتخاباتی بود که به ضرر دولت یازدهم تمام شد.

یاری ادامه داد: ارسال پیامک «منشور حقوق شهروندی» برای ملت باعث عصبانیت آنان شد چراکه این پیامک به دست 12 میلیون تحصیل کرده مجرد، 8 میلیون بیکار و 24 میلیون انسانی رسید که در خانواده خود یک شاغل ندارند. به قدری ظرفیت در قانون اساسی وجود دارد که حقوق شهروندی را پوشش می دهد ولی دولت از آن غفلت کرد.

وی افزود: حقوق شهروندی یک اشتباه استراتژیک بود که دولت مرتکب شد چراکه حقوق شهروندی یعنی تحصیلات رایگان تا پایان مقطع متوسطه ولی امروز ببینید دولت با اخذ شهریه‌های کلان چه بر سر ملت آورده است؟ به دروغ هم ژست این را می گیرند که ممنوع است و برخورد می کنیم اگر ممنوع بود هیچ مدیری به خود جرأت دریافت شهریه نمی‌داد. حقوق شهروندی یعنی با فساد و حقوق نجومی که دست اندازی به بیت‌المال است برخورد شود. منشور حقوق شهروندی ثابت کرد تیم مشاور آقای روحانی نه تنها به او خدمت نمی‌کند بلکه با اقداماتی این چنینی پایگاه اجتماعی و رأی آقای روحانی را آسیب می‌زند و پائیین می آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات