مديركل كميته امداد استان اردبيل مطرح كرد:
اگر زکات در جامعه اسلامی به صورت کامل احیا شود، مشكلات اقشار آسيب پذير برطرف ‌شده و جامعه خالی از نیازمندان می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۴۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش كميته امداد؛ بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در كارگاه آموزشي مبلغان راهيان نور كه در حسينيه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان با حضور طلاب و روحانيون استان برگزار شد، گفت: نقش روحانیون در تبلیغ و ترويج فریضه واجب زکات داراي اهمیت بسياري است تا امر زكات بيش از پيش در جامعه تبيين شود.

وي ضمن قدرداني از طلاب و روحانيون كه همواره با شوراي زكات استان همكاري دارند، اظهار كرد: هر چقدر بركات پرداخت زكات در جامعه رواج يابد به همان ميزان گرفتاري‌ها و مشكلات نيازمندان برطرف شده و جامعه عاري از فقر و تنگدستي خواهد شد.

زلالي با اشاره به اينكه ظرفيت زكات در استان بيش از 150 ميليارد ريال ارزيابي شده است، اعلام كرد: در سال‌جاري خيران بيش از 19 ميليارد ريال زكات پرداخت كرده‌اند كه لازم است آثار و بركات پرداخت زكات در جامعه نهادينه شود تا شاهد پيشرفت و توسعه باشيم.

دبير شوراي زكات استان با بيان اينكه فرهنگ‌سازی صحیح زكات مي‌تواند جامعه را به سمت و سوي پرداخت اين فريضه واجب سوق دهد، افزود: در صورت پرداخت به موقع زكات، بستر رشد، توسعه و پيشرفت فراهم مي‌شود كه اميد است با ياري كشاورزان، روستاييان، مسئولان و خيران بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

مديركل كميته امداد استان با اشاره به اينكه زكات جمع آوري شده در همان محل روستاهاي مؤدي زكات هزينه مي‌شود، تصريح كرد: زكات پرداختي در اولويت اول در قالب «سهم الفقرا» براي رفع مشكلات اقشار آسيب پذير هزينه شده و در مراحل بعدي به اجراي پروژه‌هاي عام المنفعه تعلق مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه 31 هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل قرار دارند، خاطر نشان كرد: با ياري خيران و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي خدمات مطلوبي به خانواده‌هاي تحت حمايت و ساير نيازمندان ارائه مي‌شود.

زلالي با اشاره به اينكه امسال دو هزار كمك هزينه تامين جهيزيه دراختيار نوعروسان تحت حمايت قرار گرفته است تا آنان بتونند زندگي مشترك خود را آغاز كنند، افزود: يك هزار و 500 خدمات عمراني نيز به مددجويان تحت حمايت ارائه شده تا آنان از سرپناهي مستحكم و مقاوم برخوردار باشند.

مديركل كميته امداد استان با اعلام اينكه هم اكنون يك‌هزار پرونده در روستاها و مناطق محروم پشت نوبت دريافت تسهيلات براي بهسازي مسكن مددجويي قرار دارد، يادآور شد: بايد در خصوص رفع اين مشكل خانواده‌هاي تحت حمايت تمهيدات لازم انديشيده شود كه تبليغ و ترويج پرداخت زكات مي‌تواند كمك شاياني را در اين زمينه به انجام رساند.

مديركل كميته امداد استان بر همكاري هر چه بيشتر و پرهيز از هرگونه موازي كاري موسسات خيريه تاكيد كرد و گفت: هماهنگي و همسويي كميته امداد و موسسات خيريه مي‌تواند زمينه ساز تسهيل و تسريع در روند رسيدگي به امور افراد بي‌بضاعت باشد كه در سايه اين همكاري‌ها مي‌توانيم گام‌هاي موثرتري را براي محروميت زدايي برداريم.

ارسال نظرات