ارزش‌های دفاع‌مقدس به ابزار پیشبرد اهداف سیاسیون تبدیل نشود

متاسفانه در شرایط کنونی برخی از رسانه‌ها در هیاهوی درگیری‌ سیاسیون قرار دارند و از ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان ابزاری برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کنند در حالی که رسانه‌های باید با تغییر رویکرد به ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان ارزش‌های انسانی نگاه کنند و آن را به نسل جوان ارائه کنند.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۷۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، دکتر مسعود میری، داور نهایی بخش ایثار و شهادت جایزه ایثار و رسانه در  گفت‌وگویی،فداکاری و نیکوکاری را جزو ارزش‌های ابدی کشورمان قلمداد کرد و گفت:برگزاری نخستین جایزه ایثار و رسانه می‌تواند نسل جوان و قشر فرهنگی کشور را متوجه نقش حیاتی فداکاری و ایثارگری کند تا برای زنده نگه داشتن آن تلاش کنیم و گرنه با جامعه‌ای از هم گسیخته مواجه خواهیم شد که نشانه‌های انسانی خود را از دست خواهد داد.

نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس با اشاره به کسانی که جان خود را برای ارزش‌های دینی و ملی فدا کرده‌اند،اظهار کرد:هر جامعه‌ای که ارزش‌های ازخودگذشتگی را زنده نگه می‌دارد به گونه‌ای سپاسگذار زندگی است و این برای فرهنگ آن جامعه ارزشمند خواهد بود. با این وجود باید بدانیم که جامعه ما هم بدون بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس قوام و پایبندی  به ارزش‌های انسانی کمرنگ شده و شاید از دست خواهد داد و به همین خاطر نسل جوان باید مدیون ایثارگرانی باشد که بنای انسانیت را در کشور حفظ کردند.

وی وفاداری رسانه‌ها را به آرمان‌های مردمی را یکی از خصلت‌های مهم رسانه‌های دوران جنگ برشمرد و تاکید کرد:در دوران دفاع‌مقدس رابطه میان مردم و رسانه،دو سویه و سرشار از اعتماد بود و رسانه‌ها در آن زمان به پاس احترام به رزمندگان در برابر خطاهای نهادهای حکومتی و دولتی سکوت نمی‌کردند.

این شاعر و نویسنده با اشاره بر اینکه فاصله کنونی رسانه‌ها با دوران جنگ سبب شده تا مفاهیم آن زمان مغفول بماند،اظهار کرد:یکی از دلایل این مشکل از سوی ما رزمندگان است که نتوانستیم پیام دفاع‌مقدس را به خوبی انتقال بدهیم و همین موضوع موجب شد تا بسیاری از این ارزش‌ها،دست مایه تفکرات گروهی،سازمانی، سیاسی و حتی جناحی شود در حالی که ما با رویکردی ملی و همگانی روبه‌رو بودیم.

میری با انتقاد از نگاه‌های جناحی رسانه‌ها به موضوعات مختلف،گفت:متاسفانه در شرایط کنونی برخی از رسانه‌ها در هیاهوی درگیری‌ سیاسیون قرار دارند و از ارزش‌های دفاع‌مقدس به عنوان ابزاری برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کنند در حالی که رسانه‌های باید با تغییر رویکرد به ارزش‌های دفاع‌مقدس به عنوان ارزش‌های انسانی نگاه کنند و آن را به نسل جوان ارائه کنند.

نویسنده کتاب «خورشیدهای کوچک» و «چیدن مرگ از موهایت» در خصوص نقش رسانه‌ها برای سوق دادن مردم به دگرخواهی بیان کرد: من متعقد بر این نیستم که رسانه‌ها می‌توانند متناسب با آرمان‌ها، خواسته‌های جامعه را برآورده کنند. آرمانی‌ترین شکل یک رسانه، مسئولیت‌پذیری در برابر دگرخواهی و احترام به هم نوع است. همین قدر که این احساس مسئولیت وجود داشته باشد میل به دگرخواهی هم به وجود می‌آید و همواره مسئولیت ارزش‌های انسانی است که می‌خواهد برای رسیدن به کمال ازخودگذشتگی نشان دهد.
ایسنا
ارسال نظرات