امام جمعه نیر گفت: صدا و سیما می تواند نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۰۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با حضور اعضا درمحل دفتر امام جمعه نیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر با اشاره به راهکارهای عملی و موثر جهت افزایش مشارکت عمومی مردم در برنامه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی و نیز راهکارهای موثر فرهنگ تعامل، برادری و دوستی درجهت کاهش معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد، نزاع و درگیری های فیزیکی و نیز توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: صداوسیما در این خصوص میتواند نقش بسزایی را ایفا کند و صداوسیمای مرکز اردبیل می تواند با در نظر گرفتن جمع بندی جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها برنامه هایی در این خصوص تهیه و پخش نماید.

امام جمعه نیر در ادامه به مسئله مهم آموزش هم اشاره کرد و گفت: آموزش باید از دوران کودکی به فرد داده شود که در این خصوص آموزش و پرورش شهرستان باید برنامه ریزی کند و فرهنگ صبر، تعامل، دوستی و برادری و نیز ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی وافزایش مشارکت های عمومی دربین آنها تقویت شود.

در ادامه این جلسه مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم از تشکیل تشکل های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت های آنها در جلب مشارکت های عمومی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان نیر مشارکت های مردمی در تمامی برنامه های شهرستان درسطح خوبی است و ما باید مشارکت های دستگاههای اجرایی را در این زمینه تقویت کنیم.

فرماندار نیر همچنین به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم اشاره کرد و گفت: این فرهنگ باید از درون خانواده ها آغاز شود و اگر این عمل صورت گیرد بسیاری از معضلات اجتماعی ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظرات