هادی سیاسی در گفتگو با بسیج:

بصیرت کلیدی ترین راهکار مقابله با فتنه هاست

حجت الاسلام حمزه رازی پور، گفت: ملت عزیز ما با توکل بر خدا، عزم جدی و پیروی از ولایت فتنه های آینده را نیز خاموش می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۱۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از هادیان سیاسی و کارشناسان مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بصیرت کلیدی ترین راهکار فائق آمدن بر فتنه هاست.

حجت الاسلام حمزه رازی پور با اشاره به آیات قرآن کریم، فتنه را مختص به یک زمان ندانست و گفت: خداوند تبارک و تعالی در آیه شریفه 8 از سوره مبارکه صف می فرمایند: «یریدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»، یعنی عده ای هستند که قصد دارند نور ایمان و اسلام را با سخنان فاسد و اعمال نادرست خود نابود کنند؛ ولی باید بدانند که نور خدا به هیچ عنوان خاموش شدنی نیست.

رازی پور در ادامه افزود: اینکه کافران و مشرکان به جنگ با اسلام آمدند چیز تازه ای نیست و در همه زمان ها بوده؛ ولی شکل و شمایل آن تغییر کرده است و از هر راهی به دنبال ایجاد فتنه هستند، چنانچه پیامبر اکرم صلی علی علیه و آله می فرمایند: من از سه چیز بعدخود از امت خودم می ترسم یکی از آن موارد فتنه های گمراه کننده (مضلات الفتن) می باشد.

وی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فتنه را به زیبایی تعبیر نموده و می فرمایند: فتنه معنایش این است که یک عده ای بیایند با ظاهر دوست و باطن دشمن وارد میدان شوند، فضا را غباآلود کنند، در این فضای غبار آلود دشمن صریح بتواند چهره خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند... فتنه گر یک تکه حق، یک تکه باطل را می گیرد، اینها را با هم مخلوط میکند، در کنار هم می گذارد «فحینئذٍ یشتبه الحق علی اولیائه» آن وقت کسانی که دنبال حق اند آنها هم برایشان امر مشتبه می شود فتنه این است دیگر.

این هادی سیاسی، به اهمیت بصیرت در زمان بروز و ظهور فتنه ها اشاره کرد و گفت: یکی از کلیدی ترین راهکارهایی که می تواند بر فتنه تاثیرگزار باشد بحث بصیرت است، چنانکه بارها مقام معظم رهبری پیرامون آن تاکید بر کسب تحلیل قضایا و اقدام و برخورد از روی بصیرت را یادآور می شوند و الحق که مردم بصیر ایران در نهم دی ماه سال 88 با توجه به خدا و عزم و اراده جدی و حضور یکپارچه با یک حرکت الهی در مقابله با این فتنه و توطئه دشمن حرکتی عظیم انجام دادند که در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی، افزود: حماسه عظیم نهم دی، درس عبرتی برای بازماندگان تاریخ بشریت می باشد و در آینده نیز مردم فهیم ایران اسلامی با توکل بر خدا، عزم جدی و پیروی از ولایت همه فتنه ها را خاموش می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار