خبرهای داغ:
یادداشت/عباس روحی

9 دی نشان داد مردم بر سر ارزش ها با هیچکس تعارف ندارند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم طی یادداشتی اعلام کرد: 9 دی عرصه و تجلی حضور حماسی مردم بود و نشان داد امت بیدار و بصیر بر سر ارزش ها با هیچ قوم و گروهی تعارف ندارند.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۳۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در بخش هایی از یادداشت عباس روحی به مناسبت 9 دی آمده است: تردیدی نیست که گسترش حوزه بیداری و مقاومت و توسعه تقابل با نظام سلطه و صهیونیسم درآن سوی مرزهای جمهوری اسلامی و در سطح منطقه و نیز جغرافیای تحت استیلای قدرت‌های استکباری، حاصل نفوذ و تاثیرگذاری گفتمان انقلاب اسلامی و الهام بخشی آن برای ملل و جوامع حق طلب و تحت ستم بوده و این امر حقیقتی انکار ناپذیراست که امروزه حتی مورد اعتراف مقامات و نهادهای وابسته به دشمن و جبهه‌ معارض انقلاب و نظام نیز قرار گرفته است.

در طول سالهای اخیر سران نظام سلطه کوشیدند تا با تحمیل فشارها و تحریم ها، مردم ایران را به زانو در آورند و این گونه القاء کنند که میان مردم و حاکمیت شکاف و فاصله افتاده است، اما حضور اقشار مختلف مردم در همه عرصه ها با تفکر بسیجی و انقلابی تیری بر پیکر متلاشی نظام استکبار است.

در روز ۹ دي مردم اعلام کردند که با همه وجود وفادار به نظام، اسلام، رهبری، امام و خون مقدس شهدا هستند، اعلام کردند که بر سر مقدسات با هيچ کس شوخي و تعارفي ندارند؛ ولايت فقيه هم مانند عاشورا و امام حسين(ع) جزء مقدسات مردم است و نشان دادند که هرگز نمي‌گذارند به مقدسات‌شان اسائه ادب شود.

ملت ایران در روند تثبیت انقلاب و پیشرفت نظام نمونه و الگو بوده و همواره در مواجهه با تهدیدات و فتنه های سی و چندساله، افتخارآفرینی و حماسه سازی کرده است. این خصوصیت ممتاز، ناشی از فرهنگ و باورهای دینی و ملی مردم است.

ماندگار شدن حماسه ۹ دي نياز به برنامه‌ريزي دارد؛ رصد رهنمودهای مقام معظم رهبری، برگزاری همایش ها، کارگاه ها و کلاس‌هاي توجيهي آموزشی، اطلاع رسانی به هنگام و همچنین هوشياري در برابر فتنه های جدید مي‌تواند به ماندگار شدن حماسه ۹ دي در تاريخ کمک کند.

هر روز نظام جمهوري اسلامي ايران با شرايط جديدي مواجه مي‌شود، بنابراين هوشياري، آگاهي و برنامه‌ريزي جديد متناسب با شرايط نياز ضروري کشور است، همان طور که دشمنان ما بيکار نمي‌نشينند، ما هم نبايد در برابر خطرات دشمنان بيکار باشيم.

یکی از مهم ترین عوامل و رموز پیروزی انقلاب و ماندگاری آن، مدیریت و رهبری بی بدیل ولی فقیه چه در دوره معمار بزرگ انقلاب حضرت امام(ره) و چه در دوره رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) است؛ عشق و دلدادگی ملت به امامین انقلاب در طول سه دهه و به ویژه در حماسه ۹ دی، ثابت کرد که بیعت آنان با امام شان، ناگسستنی و غیر قابل خدشه است.

تجربه عبرت آموز گذشته، هشداری برای آمادگی بیشتر در آینده است و مردم ایران با خلق حماسه ۹ دی، صدق و صفا و خلوص خودشان را، بر اساس شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، به اثبات رساندند. در ۹ دی مردم دست رد به سینه فتنه‌گران و حامیان‌شان زدند.

معلم تراز انقلاب اسلامی وظیفه خود میداند در تشریح دستاوردهای ملی، منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان و معرفی انقلاب اسلامی به عنوان نظام دینی کارآمد و تربیت نسل انقلابی با ويژگی استکبار ستیزی و و اتکاء به خودباوری و هویت مستقل دینی اهتمام ورزد.

اقشار مختلف ایران اسلامی بخصوص نخبگان اعم از اساتید دانشگاه، فرهنگیان فرهیخته، دانشجویان، دانش آموزان و ...با حضور حماسی و مقتدرانه خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی ، رسالت خویش را در اعتلای نظام اسلامی نشان میدهند و با لبیک گویی به مولا و مقتدایشان امام خامنه ای(مدظله العالی) نشان میدهند که همچون گذشته در پای دفاع از استقلال و عزت نظام در برابرفشارها و تحریم های دشمن ایستاده اند و همچنان مستحکم، مقتدر، انقلابی و غیر محافظه کار و به دور از سیاست زدگی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و عمق بخشی داخلی، هوشمندانه حضور خود را به منصه‌ ظهور می‌رسانند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم


ارسال نظرات
آخرین اخبار