معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: باز خوانی فتنه ۸۸ و کالبد شکافی آن باید به صورت مستمر برای بالا بردن بصیرت عمومی جامعه خصوصاً جوانان نسبت به مسائل انقلاب ، توطئه ها و فتنه ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۲۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار نصرت الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رزمایش، با اشاره به بزرگداشت ایام حماسه تاریخی9 دی اظهار داشت: 9 دي سال 88 را مي‌توان يكي از  مهمترين اوراق كتاب زرين تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي دانست؛ برگي كه بسياري از تحولات و لحظات تلخ و شيرين سال هاي ابتدايي استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را پس از سي سال در ذهن ها تداعي نمود. درست همانند سي سال قبل از آن، مردم انقلابي ايران پس از يك پيروزي بزرگ و به يادماندني، انواع و اقسام قانون شكني ها و بي اخلاقي ها و فتنه گري ها را شاهد بودند.
وی افزود: 9 دی ، یوم الله است و مومنین باید این روز خدایی را پاس بدارند. حماسه 9 دی با حضور گسترده و میلیونی مردم ولایت مدار و مومن ایران اسلامی در سراسر کشور در سال 88 براساس احساس تکلیف دینی، بصیرت و دشمن شناسی به موقع و در راستای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به صورت خودجوش پدید آمد.
سردار سیف افزود: این حضور خودجوش مردمی در یوم الله 9 دی که منجر به شکست فتنه گران و خاموش کردن آتش فتنه و ناکام ساختن اهداف دشمنان داخلی و خارجی شد، ممکن نبود مگر با عنایات الهی و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب . لذا باز خوانی فتنه 88 و کالبد شکافی آن باید به صورت مستمر برای بالا بردن بصیرت عمومی جامعه خصوصاً جوانان نسبت به مسائل انقلاب ، توطئه ها و فتنه ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین برای جلوگیری از تحریف حوادث آن دوران اظهار داشت: برای جلو گیری از تحریف حادثه مهم تاریخی سال 88 ، باید این حوادث را به درستی شناخت و آن را بازخوانی کرد . اکنون جریان فتنه و طرفداران فتنه، به شکل های گوناگون دنبال تبرئه عوامل فتنه هستند و سعی و تلاش برای بازگشت آنان به صحنه سیاست را دارند در نتیجه تبیین صحیح حوادث سال 88 یک ضرورت است که بایستی به طور جامع و کامل به آن پرداخته شود.
سردار سیف  در ادامه خساراتی که بر اثر  فتنه 88 به انقلاب، کشور و مردم وارد آمد افزود: متاسفانه در حوادث سال 88  اعتماد بخشی از مردم خدشه دار شد و در دل دوستداران انقلاب اسلامی در جهان نگرانی شدیدی ایجاد شد. در اثر حوادث ناگوار  آن سال که با ایجاد ناآرامی در کشور به مدت 8 ماه به وقوع پیوست ، دشمنان خارجی را به طمع براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انداخت. به وحدت ملی و انسجام اسلامی آسیب جدی و خسارات مالی فراوانی به اموال عمومی و خصوصی وارد شد. تعدادی از حافظان نظم و امنیت مصدوم و یا به شهادت رسیدند. قداست و ارزشها مورد اهانت بعضی از افراد فریب خورده  قرارگرفت . زمینه های مختلف تحریم های اقتصادی  شدیدی نسبت به کشور جهت تضعیف نظام وضع گردید. رأی 85 درصدی مردم که در انتخابات سال 88 می توانست پشتوانه خوبی برای پیشبرد اهداف ملی باشد آسیب دید.
 
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین درباره محورهای اصلی جرائم عوامل اصلی فتنه گفت:از محورهای اصلی جرائم عوامل سران فتنه می توان به مقابله با رأی اکثریت مردم با دروغ بزرگ تقلب ، ایستادن در برابر قانون با  انجام کارهای قانون شکنانه ، مقابله با ولایت فقیه و آسیب رساندن به اعتماد عمومی نسبت به نظام ، ایجاد نا آرامی در کشور و وارد ساختن خسارات فراوان مادی و معنوی ، محلی ، ملی ، منطقه ای و جهانی برای مردم و کشور را می توان اشاره نمود.

وی در ادامه دلیل اصلی شکست فتنه را دست قدرت الهی دانسته و افزود: مقام معظم رهبری درباره این وقایع تاریخی فرمودند: هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را ، دست قدرت را ، روح ولایت را ، روح حسین بن علی (ع) را می بیند. این کارها ، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد ، این کار خداست ، این دست قدرت الهی است .
سردار سیف به  دلایل شکست فتنه 88 اشاره کرد و گفت: دلایل مختلفی در نابودی فتنه 88 مؤثر بود که مهمترین آنها عنایات خاص الهی ، هوشیاری و قاطعیت و تدابیر دلسوزانه مقام معظم رهبری و پافشاری ایشان بر حرکت در چارچوب های قانونی و بصیرت افزایی ایشان نسبت به ماهیت حوادث  افشای چهره واقعی و اهداف اصلی دست اندرکاران فتنه و لشکر کشی های خیابانی با شعار های ساختارشکنانه خصوصاَ حرمت شکنی ها در روز عاشورای حسینی سال 88 که سبب آشکار شدن دست ناپاک دشمنان برای مردم در حوادث آن دوران شد. اعترافات صریح مجرمان در دادگاه ها مبنی بر توطئه بودن حرکت جریان فتنه و در آخر بصیرت ، هوشیاری و حضور به هنگام مردم در روز 9 دی سال 88 و حمایت گسترده از نظام و ایستادن در برابر فتنه و عوامل آن را می توان عنوان کرد.

وی دستاوردهای حماسه 9 دی و پیامدهای این حضور تاریخی را برشمرده و افزود: ازپیامدها و دستاورد همه آحاد این حماسه و حضور تاریخی می توان به فروخواباندن شعله های آتش فتنه و منزوی کردن فتنه گران توسط مردم ، نمایش عظمت و شکوه ملت ایران  با مختصاتی چون عمل بر مبنای تکلیف دینی، داشتن بصیرت سیاسی و هوشمندی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان، بالا رفتن روحیه استکبارستیزی مردم مومن با حمایت همه جانبه خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه ها و فتنه ها ،  تجدید بیعت با آرمان های امام راحل حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ، نمایش عشق به ولایت ، روحیه ولایت مداری و تجدید عهد و بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و اثبات قدرت نظام و ولایت فقیه توسط مردم برای دشمنان و پایان بخشی به دوره 8 ماهه نا آرامی ها در کشور اشاره نمود.
 
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد». به دشمنان انقلاب اسلامی هشدار می‌دهیم بسیج یک گزینه قوی روی زمین و همچون عصای حضرت موسی(ع) برای انقلاب اسلامی است که هر وقت بکار گرفته شود همه کید دشمنان را باطل و طومار آنها را در هم می‌پیچد.
والسلام علیکم

ارسال نظرات