خبرهای داغ:
به مناسبت فرا رسیدن ۹دی روز حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران

گفتگو با سرهنگ دوم پاسدار محمدشفیعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار

شفیعی گفت: فتنه ۸۸ دست مایه ای شد تا تحریم انرژی، تحریم های بانکی، تحریم های فروش بنزین و نیز تحریم در حمل و نقل و سرمایه گذاری های فنی به اوج خود برسد و یک اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۲۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ فتنه سال ۸۸ بی‌تردید تقابل یک جناح سیاسی؛ جناح دیگر ـ در دایره نظام جمهوری اسلامی ـ یا غائله ای در چارچوب اختلاف میان نیروهای سیاسی باورمند به نظام دینی نبود.

وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری جنگ احزابی بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته بود؛ انتخابات با هر نتیجه دیگری رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر، باز هم  سناریوی آتش در تهران عملیاتی می‌شد.

اما این بار نیز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب خوردگان‌، اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنان که همراه با تجارب آشوب‌های تیر ۷۸ بود، به شکستی مفتضحانه منجر شد.

با توجه به فرا رسیدن ۹دی روز حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران، به گفتگو با سرهنگ دوم پاسدار محمدشفیعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار نشستیم تا نظر وی را در خصوص فتنه ۸۸ و حماسه آفرینی مردم در نهم دیماه جویا شویم.

از شما می خواهیم صبورانه این گفتگو را تا آخر دنبال کنید:

با توجه به اینکه شرایط امنیتی در ایران و اغتشاشات، دست مایه ای شد  تا تحریم ها علیه ایران وضع شود، نقش سران فتنه را بیان کنید؟

فتنه ۸۸ با رمز تقلب و دادن بیانیه های مکرر و بی ادبی سران فتنه و با هدایت آمریکا و انگلیس و حمایت برخی از کشورهای بیگانه، هشت ماه کشور را دچار بحران های امنیتی کرد و یکبار دیگر کسانی که از نظام جمهوری اسلامی ضربه خورده بودند، دور هم جمع شدند. سلطنت طلبان، منافقین، معاندین و گروههای ضد انقلاب به خیال خام خودشان آمده بودند تا نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند. اصحاب فتنه هم که سر سپرده و پیاده نظام دشمن بودند، تصور می کردند با ایجاد چالش در مشروعیت دولت در داخل و خارج از کشور و برجسته کردن نقض حقوق بشر و اعلام حضور اجتماعی در مناسبت های متفاوت، می توانند حق و حقوقی که در ابهامات خود بافته بودند را پس بگیرند؛ در حالی که کشور را دچار چالش کردند.

در حالی که ایران انرژی هسته ای را تثبیت کرد و دولت آمریکا از چند ماه قبل از اتنخابات ۸۸ یک روند عقب نشینی در مقابل ایران به خود گرفته بود و این مسئله با رای ۸۵ درصدی مردم در انتخابات، مستحکم تر شده بود. اوباما اعتراف کرده بود که بدون جمهوری اسلامی ایران مسائل منطقه ای و بین المللی حل نمی شود. فتنه گران با بحران هایی که در کشور ایجاد کردند، باعث شدند تا تحریم های سنگین علیه ایران در همه ابعاد تشدید شد. فتنه ۸۸ دست مایه ای شد تا تحریم انرژی، تحریم های بانکی، تحریم های فروش بنزین و نیز تحریم در حمل و نقل و سرمایه گذاری های فنی به اوج خود برسد و یک اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند.

نقش فتنه در ناامنی و ایجاد شکاف اجتماعی چیست؟

فتنه ۸۸ باعث ایجاد شکاف در اتحاد و همبستگی ملی و شکاف های اجتماعی و سیاسی شد. ایجاد فضایی غبار آلود، ایجاد تردید و دودلی در مردم، شبهه افکنی در اصول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقابله با شعارهای ارزشی و اصلی جمهوری اسلامی و تغییر آن، ایجاد فضای تقلب در انتخابات و تسری آن به مسائل سیاسی و اجتماعی، ملتهب کردن جامعه، بخشی از پازل نقشه سرویس های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای معاند بود تا شکاف های اجتماعی را تبدیل به یک جنبش اجتماعی کند و بدون توسل به زور و جنگ نظامی، نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند. اما به لطف و یاری خداوند باری تعالی و تدبیر داهیانه مقام معظم رهبری این نقشه دشمن نیز نقش بر آب شد؛ چراکه معظم له با مشخص کردن ابعاد و زوایای فتنه و بالا بردن بصیرت و تبیین هویت انقلاب اسلامی، حقایق را بازگو فرمودند و فضای تردید و شبهه را تبدیل به فضای تحکیم و همدلی و وحدت کردند.

نقش کشورهای غربی و انگلیسی را در فتنه ۸۸ بفرمایید؟

ایجاد انقلاب مخملی در ایران از طریق نافرمانی مدنی، بخشی از پازل راهبردی آمریکا و انگلیس برای تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران است که در فتنه ۸۸ به اوج خود رسید. ایجاد شبکه های اطلاعاتی، فعالیت سفارتخانه ها، فعال شدن بنیاد معروف آمریکایی (سوروس) موردی برای براندازی نرم و ارتباط برخی از افراد معلوم الحال با این بنیاد و فعال شدن برخی از مجموعه ها، برجسته کردن اختلافات قومی مذهبی و فعال شدن حقوق زنان، فعال شدن چماق حقوق بشر برای آمریکایی ها علیه ایران، رخنه در فضاهای دانشجویی و کارگری و سایر اقشار و در نهایت عملیات رسانه ای توئیتر، فیس بوک و بی بی سی و … با ایجاد جنگ روانی سیاسی و موج نرم علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با هدایت مستقیم آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای متخاصم انجام می شد. متهم کردن نظام به خیانت و کوبیدن بر طبل دروغ، در هم شکستن اعتماد مردم، تلاش برای امنیتی کردن فضای داخلی کشور، القای جنبش عمومی مردم بر نتایج انتخابات و عملکرد نظام، ترسیم فضای سرکوب و ایجاد ابهامات و شبکه سازی در فضای مجازی و هدایت آشوب ها، بخش دیگری از دشمنی های دشمنان انقلاب در فتنه ۸۸ بود.

نظام درفتنه ۸۸ محتمل چه هزینه هایی شد؟ وظایف امروز ما در مقابل فتنه چیست؟

حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ ریاست جمهوری نشان داد، ظرفیت پذیرش برخی مدعیان قانون مداری و جریانات سیاسی در گردن نهادن به رای ملت و دموکراسی در حد شعار و گزاف و تقید و تعهد در پذیرش آن، تا زمانی که منافع شخصی و گروهی اقتضا کند بیشتر نیست. لشکر کشی خیابانی جریان فتنه و ایجاد آشوب و بلوا و اغتشاش، بدعتی آشکار و تخلفی محرز بوده است که خسارات فراوانی به منافع ملی، دیپلماسی خارجی، امنیت اجتماعی و اعتماد مردمی و شان نظام وارد کرد و امروز وظیفه ما در مقابل فتنه همان مطالبات مقام معظم رهبری است، یعنی ایجاد بصیرت و بالا بردن آگاهی، فهمیدن حقیقت، جهاد کبیر، انقلابی گری و جلوگیری از پروژه نفوذ و اگر منویات مقام معظم رهبری در جامعه تبیین و به گفتمان تبدیل شود، بصیرت جامعه بالا می رود. جامعه با بصیرت در مواجهه با افراد سیاسی کار و فریبکار که چند صباحی برای منافع شخصی و حزبی خود از هر فریبی و به اصطلاح خودشان هر سیاستی استفاده کند، تا بر اریکه قدرت سوار شوند، قطعا گرفتار نمی گردد و دشمن نیز اجازه شیطنت را نخواهد یافت.

با امید به اینکه کسانی که هنوز از فتنه برائت نجسته اند به هوش بیایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار