فرماندار گلوگاه در ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، طیور بومی و مهاجر حیات وحش سطح گلوگاه پایش می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۵۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  جلسه ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عصر امروز با حضور فرماندار محترم گلوگاه، فرمانده انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط این شهرستان در محل دفتر کار فرماندار محترم برگزار شد.

محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه در این جلسه به  احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان با توجه به آغاز فصل سرما اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به‌ دلیل مهاجرت پرندگان از برخی کشورهای همسایه که ممکن است کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند به تالاب میانکاله و به دلیل همجواری شهرستان با این کشورها برگزاری جلسه‌های این چنینی ضرورت دارد.

وی ادامه داد : برای پایش مستمر طیور بومی و مهاجر حیات وحش سطح شهرستان همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با همکاری و تعامل، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

فرماندار گلوگاه تاکید کرد: ادارات دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید به اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان  در خصوص راه‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری در جمعیت دامی و انسانی بپردازند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نسبت به جمع آوری و امحای آن اقدامات مقتضی را به‌عمل آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها