زنگ نمادین کاهش مصرف نمک و چربی به صدا در آمد

زنگ نمادین کاهش مصرف نمک و چربی در مدرسه شهید اسماعیلی گلوگاه به صدا در آمد.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۶۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، زنگ نمادین کاهش مصرف نمک و چربی صبح امروز در در مدرسه شهید اسماعیلی گلوگاه به صدا در آمد.

ابراهیم خادملو معاون شبکه بهداشت و درمان گلوگاه در این آیین با اشاره به شیوع اضافه وزن و چاقی در کشور گفت: دلیل عمده چاقی مصرف زیاد مواد قندی، نمک و روغن‌ها و الگوی نامناسب مصرف غذایی است.

وی افزود: در رژیم غذایی جامعه ما کاهش مصرف قند، نمک و چربی توصیه شده است در حالیکه مصرف شیر و لبنیات کمتر از میزان توصیه شده، است و به همین علت بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه که یکی از فاکتورهای خطر آن سبک و الگوی غذایی ا‌ست در کشور شیوع دارد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گلوگاه خاطرنشان کرد: یکی از رفتارهای مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نظیر اضافه وزن، چاقی، چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش مصرف سبزی و میوه‌ها است که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد.

خادملو در ادامه به دانش‌آموزان تاکید کرد: مصرف زیاد نمک و چربی باعث به وجودآمدن بیماری های ناشی از چاقی و اضافه وزن از جمله، خستگی زودرس و تنگی نفس، افزایش بروز آرتروز کمردرد و بیماری‌های ستون مهره، افزایش ابتلا به بیماری های قلب و عروق، ابتلا به سرطان های مختلف و … می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار