عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم عنوان کرد

احتمال تشکیل فراکسیون وقف در مجلس دهم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تاکید بر ضرورت دیده شدن نقش و جایگاه سنت حسنه وقف در برنامه توسعه ششم کشور از احتمال تشکیل فراکسیون وقف در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۹۲۷۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اصغر مسعودی با بیان اینکه چرا تا کنون در مجلس دهم شورای اسلامی فراکسیون وقف تشکیل نشده؟ گفت: احتمال دارد این فراکسیون در مجلس دهم تشکیل شود؛ زیرا هنوز تعدادی از فراکسیون ها تشکیل نشده‌اند‌؛ اما در فراکسیون‌ها مشکلاتی وجود دارد که در فراکسیون وقف هم احتمالا وجود خواهد داشت.

وی افزود: فراکسیون‌ها به دلیل تعداد زیادشان عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهند و چون تعدادی از فراکسیون‌های مجلس نهم شورای اسلامی ضعیف عمل کردند؛ از تشکیل آن‌ها در مجلس دهم صرف نظر شد؛ زیرا در برخی موارد یک نماینده عضو 10 فراکسیون بود و عملا نمی‌توانست نقش مثبتی را در فراکسیون‌ها از خود نشان دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص جایگاه وقف در برنامه ششم توسعه گفت: وقف یکی از صدقات جاریه است و بسیاری از انسان‌ها اگر اهمیت آن را بدانند قطعا به تقویت و توسعه آن کمک می کنند لذا نقش و جایگاه آن در برنامه ششم هم باید دیده شود.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه برخی در شهرستان‌ها مقداری بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولین نسبت به مساله وقف ایجاد کرده‌اند، اظهارداشت: اگر مساله وقف مورد توجه ویژه نهادهای مهم قرار گیرد؛ قطعا مردم هم بیشتر به این مساله دلگرم می‌شوند و به سمت آن تمایل نشان خواهند داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار