خبرهای داغ:
سرمربی صالحین عشایری استان سمنان:

عشایر مهدیشهر اولین راهپیمایی درحمایت از انقلاب و ولایت را در هفتم دیماه 88 برگزار کردند

حجت الاسلام والمسلمین سقائیان گفت: همانطور که امام فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلابند، و این را با برگزاری اولین راهپیمایی در هفتم دیماه 88 به اثبات رساندند.
کد خبر: ۸۷۹۹۲۹۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، بمناسبت 9دی(روز بصیرت) مصاحبه ای با "حجت الاسلام والمسلمین سقائیان" سرمربی صالحین عشایر استان سمنان در مورد نقش موثر عشایر استان سمنان بویژه شهرستان مهدیشهر که اولین راهپیمایی کشور را در تاریخ7دی علیه فتنه گران برپا کردند، صورت گرفت.

 

*در ابتدا نقش عشایر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین دفاع از انقلاب در فتنه88 را بیان کنید.

عشایر نیروهایی مذهبی، شجاع هستند و به دلیل زندگی در بیابانها و طبیعت و معمولا همدم کمتر، دارای افکاری خداجوی اند و این باعث شده است که بیشتر به خدا توجه داشته باشند. در طول دوران های مختلف چه زمان پیامبر اسلام(ص) و چه معصومین(علیهم الاسلام) عشایرهایی که مسلمان شدند بهترین کسانی بودند که حمایت از پیغمبر و ائمه و... را داشتند و بعد از غیبت کبری امام زمان(عج) که علما نائب امام زمان(عج) بودند هر جا ندایی از جانب آنها بلند شد یکی از افرادی که لبیک گفتند عشایر بودند و همچنین در دفاع مقدس و انقلاب، عشایر و شهدای عشایر را میبینیم که عده زیادی از مومنین عشایر جان خود را در راستای دین خدا و پیروزی انقلاب نثار دین اسلام کردند و سهم بسزایی داشتند.

همه اینها نشانگر این است که همانطور که امام فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلابند، بلکه اینها ذخایر دین و پشتوانه علمای بزرگ دین هم هستند. در محیط پیرامون خود در شهرستان مهدیشهر اکثر آنها دنبال دین و دیانت بودند و هستند که در دفاع مقدس هم شهیدان زیادی دادند و کمک شایانی کردند و الان هم وقتی که نگاه می کنیم نمونه آن، برگزاری موکب در کربلا سهم شهرستان مهدیشهر و استان بود که با مخارج سنگین آن در اربعین، در یک جلسه در حسینیه اعظم استان بیش از 37 میلیون تومان و در شهمیرزاد توسط عشایر بیش از 20راس گوسفند، شتر و کمک مالی سهم مخارج این موکب شد، که همه اینها نشانگر این است که عشایر به دو یادگار پیامبر که قرآن و اهل بیت است اعتقاد داشته و دارند و الان هم در مساجد و یادواره ها و... همه جا عشایر حضور دارند و هر روزی که ندایی از رهبر انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) بلند شده اولین کسانی که لبیک گفتند عشایر غیور ایران، عشایر سمنان و به خصوص عشایر مهدیشهر بوده اند.

 

*نقش عشایر مهدیشهر در فتنه 88چه بوده است؟

اینکه گروهی از کسانی که جلو آمدند و در فتنه88 ایستادند و خط بطلانی بر این خط سیاه بعد از پیروزی انقلاب کشیدند همین کفن پوشیدن عشایر غیور ایران ما بود و این نشانگر این است که ما حاضریم جان دهیم ولی انقلاب را از دست ندهیم و از حمایت رهبری دست نکشیم.

 

*چطور شد  که مردم مهدیشهر روز 7دی را به راهپیمایی علیه فتنه گران به پاخواستند و اولین راهپیمایی کشور را برگزار کردند؟ 

مردم همیشه به پیشوایان خود نگاه می کنند که در شهر چه کسانی هستند مثل امام جمعه، روحانیت، معتمدین و... اگر اطمینان به موضع آنها داشتند مسلما پیروی خواهند کرد و کسانی که در راس آن شهر هستند انسان هایی صالح، پاک و دوستدار این انقلاب هستند که از مردم کمک خواستند و بدون اینکه کسی به آنها بگوید با روحانیت منطقه راهپیمایی را به راه انداختند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند و این پیش دستی عشایر در فتنه88 به خصوص در مهدیشهر را نشان می دهد.

 

*نقش رهبری و روحانیت و تبلیغات در حماسه9دی را بیان کنید.

علما و معتمدین یک قسمت کار بود و قسمت بعدی آن رهبریت رهبر ما بعد از امام راحل(زه) بود که به نظر شخصی خودم کوچکترین انحرافی در رهبری ایشان نبوده بلکه با توجه ویژه امام زمان(عج) که به نائبان خود نظر ویژه دارند و این روشنگری رهبری و آن خطبه ای که در نماز جمعه خواندند همه دست به دست هم داد تا اینکه مردم بهتر آگاه شوند و اینکه چه کسانی آنها را راهنمایی کند خیلی مهم است، اگر راهنمایان خیری باشند مسلما به راه مستقیم است و اگر راهنمایان افراد شری باشند مثل سران فتنه راه به جایی نمی برند. هم روحانیت و هم در راس آنها راهنمایی و ارشاد رهبری باعث شد که مردم به خود بیایند و این عظمت را ایجاد کنند.

 

*حسن ختام این مصاحبه آخرین حرف یا جمله درباره ی عشایر: عشایر مردم مومن، متدین و انقلابی هستند و ارتباط هایی که بنده با آنها دارم همه آنها انسان هایی قوی و شجاع و مهمتر از آنها اطاعت پذیری عشایر ما است که من تنها سفارشم به این عشایر این است که این ملاک افتخار ولایت پذیری را همیشه بعنوان یک ملاک افتخاری داشته باشند که افتخار دنیا و آخرت در پیشانی آنهاست و در روز قیامت مثل سلمان، ابوذر، مقداد و... که دنباله رو ولایت هستند و به مقامات بالا رسیدند اینها هم انشاءا... به مقام پیروی از ولایت برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات