مسئول بسیج رسانه استان خوزستان گفت: این نهاد ناظر باید وظایف خود را بازتعریف کند و با دقت بیشتری روی مبحث مهم تبلیغات و محتوای برنامه های صدا و سیما تمرکز کنند تا جامعه ما به سمتی نرود که خواست دشمن است.
کد خبر: ۸۷۹۹۳۶۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش بسیج رسانه خوزستان، عادل نوروزیان گفت: در مورد بحث تبلیغات در صدا و سیما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که اصولا یکی از تفاوت های اصلی نظام و تفکر اسلامی که ما داریم با دیدگاه های غربی این است که هدف وسیله را برای ما توجیه نمی کند یعنی ما اگر قرار است به یک هدفی دسترسی پیدا کنیم که در تبلیغات اصولا بحث فروش بیشتر و جلب مخاطب و مشتری است نمی توانیم از هر ابزاری برای این استفاده کنیم.

 

وی افزود: در دیدگاه غربی و اصول تکنیک اطلاع رسانی که آنها استفاده می کنند کسانی که اهل رسانه هستند می دانند که جاذبه های جنسی یکی از روش هایی است که معمولا استفاده می شود چون آنها هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستند و برای رسیدن به هدفشان از هر وسیله ای بهره می برند اما این را نمی توانیم انجام دهیم چون ما دیدگاه و انقلابمان اسلامی است.

 

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان تصریح کرد: بنابراین اینکه می بینیم در بسیاری از تبلیغات کنونی صدا و سیما از بانوان استفاده می کنند برای اینکه بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند باید این مسئله بازبینی شود و نکته دوم این است که نمادهایی که در کلیپ ها استفاده می شود با فرهنگ ما همخوانی ندارد هم کپی برداری از نمونه های غربی بدون هیچ تغییری است و فقط از هنرمندان داخلی استفاده می کنند و هم محتوا همان است و در این مسئله هم باید دقت نظر صورت گیرد.

 

نوروزیان گفت: نکته دیگری که در تبلیغات باید به آن دقت شود این است که ما ناخواسته جامعه خود را به سمت مصرف گرایی و تجمل گرایی پیش می بریم ما خودمان نیازهای جدید برای مردم ایجاد می کنیم و بعد محصولات را ارائه می دهیم برای اینکه مردم به این سمت بروند و من احساس می کنم این روحیه مناسب نیست بنابراین این نقاط حساس باید مد نظر قرار بگیرند تا جامعه به سمتی نرود که دیگر راه بازگشتی نداشته باشد.

 

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان عنوان کرد: نکته مهم این است که شورایی به نام هیئت نظارت بر صدا و سیما داریم این هیئت 6 عضو دارد و وظیفه دارد بر صدا و سیما نظارت کند، بر محتوا و بر مطالبی که ارائه می شود و این جمع بندی ها را در اختیار رهبری قرار دهند. الان دقیقاً این شورا چه می کند؟ آیا محتوا فقط همان فیلم و اخباری است که در صدا و سیما تولید می شود؟ تبلیغات جزء محتوایی نیست که صدا و سیما ارائه می دهد؟ اگر نیست پس در صدا و سیما چه می کند؟ بنابراین احساس می کنم این نهاد ناظر یا باید وظایف خود را بازتعریف کند یا اینکه دقت بیشتری روی مبحث مهم تبلیغات کنند که جامعه ما را به سمتی نبرند که در پازل دشمن بازی کند. مصرف گرایی و تجمل گرایی برای تولید تبلیغات وجهه مناسبی برای نظام اسلامی ما ندارد و شورای نظارت بر صدا وسیما باید ورود کند و به وظایف خود عمل کند تا مشکلات بر طرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات