امام جمعه بروجرود

یکی از ویژگیهای ملت ایران پایبندی به ارزش های اسلامی است

امام جمعه بروجرود گفت : یکی از ویژگیهای ملت ایران پایبندی به ارزش های اسلامی وانسانی بوده مردم ما دین باورهستند و در مقابله با دشمن و فتنه های متنوعی که هر چند وقت یک باراز سوی آنها بروز و ظهور کرده مقاومت می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۹۴۶۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
به گزارش "خبرگزاری بسیج ازلرستان "حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در یادواره 40شهید فرهنگی در کانون شاهد بروجرد برگزار شد اظهار داشت : جایگاه ارزش ها به گونه ای است که فرهنگ جوامع راشکل داده وملت ها نیز هویت وحیات سیاسی اجتماعی خود را در پایبند بودن و احترام به ارزش ها و انتقال کامل به نسل های آینده می دانند.

وی افزود : کشور ایران اسلامی بیش از هر جای دیگر مفتخر به داشتن ارزش های والا و مقدس می باشد.

امام جمعه بیان کرد : فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و ستم عجین شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است بعد از حادثه عاشورا اعتبار و ارزش این فرهنگ در میان مسلمانان و به خصوص ملت ایران بیشترشده و جنبه تقدس گرفت.

وی گفت : در38 سال گذشته ایثار، شهادت و شهامت مشعل اسلام را فروزان نگه داشته و انقلاب اسلامی را ازهرگونه خطری بیمه کرده است.

امام جمعه بروجرود خاطر نشان کرد : عاملی که ماشین جنگی رژیم عراق را دردوران دفاع مقدس منهدم کرده و آنها را از رسیدن به اهداف شیطانی ناکام گذاشت ایمان، اخلاص، ایثار و اعتقادات دینی و باورهای مذهبی رزمندگان وبسیجیان ما بود.

وی عنوان داشت : ارزش های ناب اسلامی، روحیه شهادت طلبی، استقبال ازشهادت در راه دفاع از اسلام، قرآن و کیان جمهوری اسلامی ما را در درهشت سال دفاع مقدس به پیروزی رساند و بعد از پایان جنگ هم عامل اصلی موفقیت ملت ایران درعرصه های مختلف این مهم بوده است.

حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: امروز رویکرد دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی جنگ نرم، تهاجم فکری، ترویج فرهنگ غرب، شبیخون و ناتوی فرهنگی و ازبین بردن ارزش ها است.

وی بیان کرد : تقویت روحیه ایثار، فداکاری و گذشت در راه دین اسلام قرآن و موجودیت نظام اسلامی مهمترین عامل مقابله باجنگ نرم دشمن است در مقابل جنگ نرم باید فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را درجامعه حاکم و ترویج کنیم.

امام جمعه بروجرد عنوان داشت : باید ایمان، اخلاص، ولایت محوری مردم را تقویت کنیم تا بر دشمن پیروز شویم.

ترابی گفت : راههای تقویت و حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزاری یادواره های شهدا، حفظ وتقویت این ارزشها وروحیات درمردم جامعه است.

وی بر ضرورت یادواره های شهدا تاکید کرد وافزود : اگر این یادواره ها نباشد ملت ایران این ایستادگی را از دست می دهد و روحیه جهاد و شهادت طلبی درآنها تضعیف خواهد شد.

امام جمعه بروجردعنوان داشت : در یادواره های شهدا ملت با خدا عهد بسته که تداوم بخش راه شهیدان باشند.

وی خاطر نشان کرد : یکی از ویژگیهای ملت ایران پایبندی به ارزش های اسلامی وانسانی بوده مردم ما دین باورهستند و در مقابله با دشمن و فتنه های متنوعی که هر چند وقت یک باراز سوی آنها بروز و ظهور کرده مقاومت می کنند.

وی گفت: ملت ایران دشمن، وقت وموقعیت را خوب شناخته و ودر برابر توطئه های دشمنان انقلاب درموقعیت های مختلف بیدارو هوشیاراست.

امام جمعه بروجرد عنوان داشت : بعد اینکه دشمن درعرصه جنگ سخت ازملت ایران شکستی سنگین وسختی متحمل شد وتوفیقی حاصل نکرد از طریق افراد سست عنصر حوادث سال 88 را با هدف ایجاد استحاله ازدرون نظام را کلید زد.

وی افزود : ملت بیدار ایران در 23 تیر 78 حضور درصحنه چشم دشمنان را کور کردند و 10 سال بعد از آن نیزکشورهای استکباری به بهانه تقلب درانتخابات فتنه دیگری را رقم زده که با روشنگری رهبر انقلاب مردم از اهداف پشت پرده این اتفاق آگاه شدند.

وی در ادامه گفت : در 8 ماه بعد از فتنه 88 مردم با انگشت اشاره رهبری در حماسه 9 دی به میدان آمدند و با ان حضور خود چشم دشمنان را کور و بساط فتنه را جمع کردند نهم دیماه روزنمایش آگاهی و بصیرت ملت ایران و پیمان نا گسستنی با ولایت است.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات