خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: ایران امن‌ترین کشور منطقه بوده و زمانی که از ایران خارج می‌شویم می‌بینیم مردم با کوچک‌ترین اتفاقی حاشیه درست می‌کنند که در رابطه با این موضوع به مسئولان گفته‌ام از آرامش مردم سوءاستفاده نکنید و نگذارند مردم درد بکشند.
کد خبر: ۸۷۹۹۴۸۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
مسئولان از آرامش مردم سوءاستفاده نکنند/ فتنه ۸۸ حاصل ناآگاهی برخی‌ها بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اهمیت سوادآموزی در کشور اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید "زمانی که شما را به دنیا فرستادیم سواد نداشتید"، که این نشان از آن دارد که انسان از ابتدای تولد به هیچ‌یک از علوم آشنایی نداشته و باید خود آن‌ها را کسب کند.

وی بابیان اینکه خداوند اگرچه ما را در زمان تولد بدون علم به دنیا آورده ولی ابزار آن را نیز در اختیار ما قرار داده است، افزود: چشم، گوش و دل ابزارهایی است که خداوند در اختیار انسان برای آموزش واگذار کرده است و انسان به‌واسطه آن می‌تواند به درجات علمی برسد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: شکر ولی‌نعمت بسیار مهم است و اینکه خداوند ما را در انسانیت هم عاقل آفریده جای شکر داشته چرا که برخی انسان‌اند ولی عقل ندارند و این موضوع در کنار نعمت اهل‌بیت(ع) شکر گذاری فراوانی دارد.

وی نعمت سوادآموزی در کشور را از نعماتی دانست که انسان باید شکر گذار آن باشد و گفت: به برکت نظام اسلامی و رهبری حکمیانی بستر سواد آموختن برای همه فراهم‌شده است و خوشبختانه در سوادآموزی علاوه بر رایگان بودن تشویقاتی هم در نظر گرفته‌شده که جای تشکر دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه تمام بدبختی‌های جامعه از بی‌سوادی است، ابراز کرد: آنچه موجب مسلط شدن دشمنان می‌شود بی‌سوادی است،  چراکه آدم بی‌سواد از عواقب امور آگاهی ندارد و حتماً از این بی‌آگاهی ضرر خواهد کرد.

وی واقعه تلخ فتنه در نظام را مدنظر قرار داد و گفت: این واقعه تلخ از کجا آمد؟ و چرا در نظامی که سرآمد انقلاب‌های دنیا بوده چنین اتفاقی رخ می‌دهد، که این موضوع به کفران نعمت کردن، بی‌سوادی و آگاهی نداشتن برمی‌گردد.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: ایران امن‌ترین کشور منطقه بوده و زمانی که از ایران خارج می‌شویم می‌بینیم مردم با کوچک‌ترین اتفاقی حاشیه درست می‌کنند که در رابطه با این موضوع به مسئولان گفته‌ام از آرامش مردم سوءاستفاده نکنید و نگذارند مردم درد بکشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها