خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جریان فتنه ۸۸ گفت: در تاریخ انقلاب نباید این جریان فراموش شود و دود تخلف فتنه گران به چشم مردم رفت.
کد خبر: ۸۷۹۹۴۸۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
جریان فتنه ۸۸ نباید فراموش شود/ دود تخلف فتنه‌گران به چشم مردم رفت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب طرح مدرسه انقلاب اسلامی با اشاره به جریان فتنه 88 اظهار داشت: در تاریخ انقلاب نباید این جریان فراموش شود.

وی بابیان اینکه شغل طلبگی در میان شغل‌های دیگر توفیق بزرگی است که خداوند به طلاب عنایت کرده است، افزود: در این رابطه مقام معظم رهبری فرموده‌اند مدال طلبگی را بر مدال‌های دیگر ترجیح می‌دهند و این مسئله نشانه اهمیت شغل طلبگی است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اخلاص در کار گفت: با اخلاص گام برداشتن درراه اسلام نخستین قدم در راه تحصیل علم است، دومین گام تأثیرگذاری در جامعه، فقیه بودن است، امام راحل به دلیل فقیه بودن خود توانست تأثیرگذاری عمیقی در جهان بگذارند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه بااراده قاطع و جدیت می‌توان به‌مراتب عالی رسید، گفت: افراد سست و بی‌اراده نمی‌توانند به‌جایی برسند، با اخلاص، اراده و جدیت می‌توان گام‌های بلندی برداشت و به‌مراتب عالی رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر حضور جدی در میدان مبارزه در مقابله با جباران گفت: در گام بعدی طلاب باید صرف و نحو و ادبیات را کامل بخوانند.

وی بیان کرد: باید با توکل بر پروردگار متعال درراه اسلام قدم برداشت و باید هر یک از طلاب یک فقیه باشند چراکه تفقه است که انسان را به مقام عالی می‌رساند، همچنین شب‌زنده‌داری و سحرخیزی نیز تأثیر بسیاری دررسیدن به مقامات عالیه دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت شناخت زمان و آگاهی به مسائل روز از سوی طلاب افزود: در اسلام چیزی بنام رژیم سلطنتی نداریم و انحطاط مردم درگذشته به این دلیل بود که آنها دچار جهل، ظلم و عقب‌ماندگی بودند.

مرجع تقلید شیعیان به قیام امام خمینی (ره) و وقوع انقلاب اسلامی  اشاره کرد و گفت: اینکه یک انسان توانست مردم را به میدان آورده و با همراهی مردم انقلابی با این عظمت به وجود آورند کار عظیمی بود که امام راحل انجام دادند.

وی با اشاره به سالروز 9 دی گفت: حضرت علی (ع)  در نهج‌البلاغه خطبه 50 سرآغاز فتنه را هوی و هوس‌ها بیان کرده و معتقدند اگر باطل را عریان نشان دهند همه می‌دانند که باطل، باطل است اما در فتنه باطل را به‌عنوان حقوق بشر وضد تروریست به مردم معرفی می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر داشتن بصیرت  گفت: در سال 88 روز ششم دی فتنه گران آنچه در توان داشتند عملی کردند اما در 9 دی مردم با بصیرت با به میدان آمدن خود فتنه را سرکوب کردند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: تعدادی از عناصر فتنه در داخل به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و این کار خیانت بزرگی به ملت عزیز ایران بود و دود آن به چشم همه رفت.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه فتنه همیشه در کمین آدمی است، گفت: بیداری نسل اول، دوم و سوم انقلاب این است که این راه را درک کرده و نباید انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های دیگر مقایسه کنند چراکه انقلاب اسلامی دنباله راه ائمه (ع) است.
ارسال نظرات