امام جمعه موقت بجستان گفت: فتنه ۸۸ دشمن را به نفوذ امیدوار و با خود تصور کرد که می تواند هر وقت می خواهد در کشورمان بی ثباتی به راه بیندازد.
کد خبر: ۸۷۹۹۵۳۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با نزدیک شدن به سالگرد حماسه ۹ دی و خروش ملت ایران و برائت جستن از فتنه و فتنه گران سال ۸۸ ما را بر آن داشت تا با طرح چند  سوال خدمت حجت الاسلام حسن نقی زاده امام جمعه موقت  شهرستان بجستان برسیم  و با پاسخگویی به سوالات ما نظر خود را در خصوص این حماسه تاریخی  ه از آن به عنوان انقلاب سوم یاد می‌شود ایراد کنند.
 
عوامل به وجود آورنده فتنه ۸۸ چه بود و چه کسانی مسبب آن شدند؟
 
امریکا و اسرائیل و نوکران آنها که یک جنگ نرم و مخملی به راه انداخته بودند و تمام کشورها از جمله جوامع عربی را با خود متحد کردند و یک سری فریب خورده هائی را با خود در داخل کشور همراه کردند.
 
۹ دی چگونه بوجود آمد؟
 
با این جنگ گسترده، فقط دست قدرت خدا و روح مطهر سید الشهدا (ع) و نفس قدسی رهبر معظم انقلاب حفظه الله و روحیه والای ولائی مردم عزیز که در مکتب امیر المومنین (ع) درس فرا گرفتند در یک فرصت کوتاه به وجود آمد و یوم الله شد.
 
پیام های ۹دی چیست؟
 
نهم دی پیام بصیرت، اتحاد و همدلی، شجاعت ، ولایتمداری برای نسل های بعد به ارمغان آورد.
 
آیا پدیده نفوذ در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود؟ ۹ دی در مهار نفوذ دشمن چه نقشی داشت؟
 
قطعا دشمن با برنامه جلو آمده بود تا نفوذ نداشته باشد برنامه روز به روز و آنی صادر نمی کند تا عواملشان انجام دهند ولی یوم الله نهم دی بساط فتنه را در هم پیچید.
 
نقش بسیج و سپاه در برابر فتنه نفوذ سال۸۸ چه بود؟
 
بسیج و سپاه سرباز ولایت هستند و به خوبی ایفای نقش داشته و دارند.
 
تبعات فتنه ۸۸ برای ایران در داخل و خارج چه بود؟
 
فتنه سال ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود که درس‌ها و عبرت‌های زیادی را آموخت؛ در کنار فواید و آثار مثبتی که به دنبال داشت، تبعات و پیامدهای منفی نیز بر جای گذاشت و هزینه‌های بسیاری را تحمیل کرد که برخی از آنها جبران‌ناپذیر هستند اینکه نهادهای قانونی زیر سوال برود اینکه به ارزشها و باورهای دینی مردم از جمله انقلاب و عاشورا بی حرمتی شود نمی شود.
 
دشمن هم به نفوذ امیدوار شد با خودش گفت می توانم هر وقت دلم بخواهد بی ثباتی براه بیاندازم بله دلش خیلی چیزها می خواهد اینکه ادبیات دشمن فرق کرد تحریمها را تشدید نمود و هر روز باج خواهی می کند و این دلیل همان فتنه است.
 
 
در آستانه ۹ دی امسال هستیم ، نقش مردم در این برهه از تاریخ انقلاب و با توجه به اینکه موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مدنظر رهبر معظم انقلاب است چیست؟
 
همه بایستی در بدست آوردم بصیرت دینی و انقلابی کوشا باشیم و برایمان میسر نمی شود مگر با عبادت و بندگی خداوند متعال و ولایتمداری و انجام اعمال خیر با روحیه جهادی.
 
شرایط شهر شما در زمان فتنه چگونه بود؟ آن موقع شما در کدام شهر بودید. و شرایط آنجا را چگونه ارزیابی می کردید. امروز شرایط شهر در حوزه نفوذ چگونه است و آسیب ها و تهدیدها کدامند.
 
شهر بجستان بسیار آرام بود همه برای نامزد مورد نظر خود تبلیغ می کردند حتی بعد اغتشاشات هم کسی بیرون نیامد ما فتنه گر نداشتیم با وقایع پس از انتخابات مردم خود را از نامزد ها کنار کشیدند و همه برای دفاع از انقلاب و ارزشهای دینی به خیابانها امدند و کوبنده شعار دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها