استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حماسه 9دی نباید در تاریخ انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود، گفت: حماسه 9دی یادآور حضور انقلابی مردم مقابل فتنه گران است.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۲۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام عبدالمجید اَشکوری عصر امروز در نشست بصیرتی که در کانون امام علی(ع) برگزار شد با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت گفت: هر ملتی که بخواهد به آرمان‌های خود دست پیدا کند باید حافظه تاریخی داشته باشد.

وی افزود: هر ملتی در طول تاریخِ حیات خود دچار فراز و نشیب‌هایی می شود که برای هر ملتی درس و عبرت است و می توان با استفاده از همین تجارب آینده را ساخت.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رمز فتنه 88 تقلب در انتخابات بود که از این موضوع سوء استفاده‌های زیادی شد و با استفاده از این مهم فتنه‌گران توانستند از خطوط قرمز نظام عبور کنند و بخواهند به اصل ولایت فقیه آسیب‌ وارد زنند.

حجت‌الاسلام اَشکوری با اشاره به حمایت استکبار از فتنه‌گران داخلی گفت: سران اصلی فتنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند که از مزدوران داخلی استفاده کردند. سران جنبش سبز هم به پشتیبانی از آنان خسارت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را به کشور تحمیل کردند به واقع اینان متهم اصلی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید با بصیرت کامل و با عمق‌بخشی به معنویت خویش همواره راه امام و شهدا را ادامه دهیم، گفت: در جریان فتنه 88 بسیاری از جریان‌های داخلی نظام و همه کسانی که کینه خود را ذخیره کرده بودند با حمایت دشمنان خارجی در یک حرکت هماهنگ درصدد براندازی نظام و ارزش‌های آن بر آمدند ولی به خواست خدا، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور مردم موفق نشدند.

حجت‌الاسلام اَشکوری بیان کرد: اگر کشوری بخواهد آینده داشته باشد باید بصیرت سیاسی، بصیرت تاریخی داشته باشد تا بتواند گذشته کشور خود را بشناسد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هویت فتنه 88 گفت: در ادبیات سیاسی واژه وجود دارد به نام ایجاد خلع قدرت، که اگر در جامعه به وجود آید قطعا نظم اجتماعی، امنیت ملی، قدرت ملی و منافع ملی و مهمتر از همه استقلال سیاسی نیز از بین خواهد رفت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فتنه 88 فتنه‌ای برای ایجاد خلع قدرت در ایران اسلامی بود که فتنه‌گران می‌خواستند با به قدرت رسیدن این خلع قدرت را در جامعه نهادینه کنند. ولی با بصریت مقام معظم رهبری و مردم ولایمتدار این فتنه آشکار و خنثی شد.

وی افزود: اگر در کشوری نظم اجتماعی آن از بین برود قطعا آن ملت نمی تواند به آرمان های خود دست پیدا کند برای رسیدن به آرمان‌های خود، نیازمند حکومتی ممدوح است نه مزدوم.

حجت‌السلام اَشکوری ادامه داد: حماسه 9 دی متعلق به هیچ یک حزب و گروهی نیست چراکه مردم خود با بصیرت و آگاهی که داشتند پا به میدان نبرد با فتنه‌گران گذاشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه باشاره به اینکه فتنه 88 همانند فتنه عاشورا بود، گفت: مردم به این باور رسیدن که خط ما خط امام حسین(ع) است باید به پا خیزیم و در مقابل فتنه گران ایستادگی کنیم چراکه اگر در برابر این فتنه ایستادگی نمی کردند و جواب کوبنده ای را به دشمنان نمی دادند قطعا کشور ما هم همانند عراق و سوریه درگیر جنگ با فتنه گران بود.

وی افزود: در جریان فتنه 88 که علت آن بی‌بصیرتی عده‌ای بود، بسیاری از جریان‌های داخلی نظام با حمایت دشمنان خارجی بدنبال براندازی نظام و ارزش‌های آن گام برداشتند که موفق نشدند.

حجت‌الاسلام اَشکوری با تاکید بر افزایش فرهنگ عمومی به منظور تقویت بصیرت گفت: در انتخابات باید با بصیرت و آگاهی بایستی نامزد مورد نظر را انتخاب کنیم نه براساس شعارهایی که سر می‌دهند. 

این استاد حوزه دانشگاه با تاکید بر اینکه بخشی عمده‌ای از آنچه که در فتنه 88 به صحنه آمدند محصول یک فکر بنام پیوند قدرت و ثروت بود، گفت: قرار گرفتن این دو مقوله در کنار یکدیگر تمام نشدنی است. می‌بایست با بصیرت و هوشیاری توطئه‌های حاصل از آن را خنثی کرد.

وی ادامه داد: کسانی که بر اساس پیوند قدرت و ثروت، مسؤولیتی به آنها محول می‌شود نوع نگرش آنها به مستضعفین و محرومین یک جامعه عوض خواهد شد.

حجت‌الاسلام اَشکوری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد درصدد حذف حماسه 9 دی از تاریخ هستند ولی کور خواندند اگر این حماسه به فراموشی سپرده شود قطعا خلع قدرت را به دنبال خواهد داشت پس باید آن را حفظ کرد و مبارک شمارد و معیار و سرمشق قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات