ساعاتی قبل دادستان جیرفت از لغو سخنرانی حسین مرعشی که قرار بود به دعوت جمعی از اصلاح طلبان روز جمعه ۱۰ دی در تالار مادر این شهر حضور یابد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۴۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
به گزارش  خبرگزاری بسیج درکرمان؛ مجید رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت دقایقی قبل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت:سخنرانی حسین مرعشی که قرار بود روز جمعه در این شهر برگزار گردد به دلایل امنیتی و با نظر مرجع قضایی لغو شد.

گفتنی است هفته گذشته جلسه اصلاح طلبان جیرفت  با موضوعات سخنرانی مرعشی در هفته آتی و انتخابات ایران  برگزار شد. جلسه ای که با تشنج و لفاظی و ترک جلسه برخی از حضار همراه بود. و در نهایت قرار بر این شد که جلسه سخنرانی وی در روز جمعه و درست یک روز پس از تجمع حماسی نه دی در تالار مادر جیرفت برگزار گردد به با واکنش شدید نیروهای دلسوز و انقلابی جنوب استان کرمان همراه بود.

کنار صندل در خصوص این جلسه نوشت حمید طاهری فعال سیاسی اصلاح طلب از لزوم اتحاد بین اصلاح طلبان سخن به میان آورد و گفت نباید بگوئیم اگر ۵۰۰۰ نفر خبر کنیم برای جلسه مرعشی، ۲۰۰۰ نفر می آهنگ ، شاید کسی نیاید و دلخوشی نداشته باشد از جناب مرعشی ، این یک واقعیت است ، باید یپذیریم.
درویش بلوچی: اصلاح طلبان عنبرآباد اتحاد را بین خودشان حفظ کردند و اختلاف ها بین طیف جیرفتی ها بوده.
صمد قاسمی معاون آموزش و پروش جیرفت از اتحاد صحبت کرد و گفت ما نباید خود را پیروز انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری بدانیم ، محبوبیت روحانی بشدت پایین امده ، بلکه باید با برنامه ریزی کلی به سراغ انتخابات برویم و جناح مقابل بیکار نمی نشیند که ما به راحتی برنده شویم- تا انتخابات ۹۶ همه مجموعه اصلاحات فعلا باید اختلافها را کنار گذاشته بهم نزدیک شوند و بعد انتخابات مشکلات را رفع کنند.
امیرتیموری با صحبت هایی متعادل همه را دعوت به اتحاد کرد.
اکبر خزایی رئیس شعبه جیرفت حزب ندای ایرانیان که پیش از این مخالف برگزاری جلسه مشترک با طیف اصلاح طلب طرفدار نماینده جیرفت و عنبرآباد بود نیز سخنانی بر محور اتحاد بیان کرد و در سخنی قابل تأمل گفت: ما نمیبخشیم ولی میگذریم .

مهمترین قسمت جلسه یاد شده سخنرانی عبداله فاریابی بود. وی که قصد داشت در انتقاد از فایض فرخی از دوستان نزدیک مرعشی و فرماندار دوره اصلاحات صحبت کند با واکنش تند محمدحسین سلیمانی مواجه شد، سلیمانی گفت ما عمری کار سیاسی کردیم حالا شما تصمیم گیر شدی و همراه با  آقای برسم از اعضای دفتر نماینده قصد ترک جلسه را داشت که با پا درمیانی فرخی ، موحد، خزایی، مظفری و سایرین از ترک جلسه خودداری کرد و سخنرانی فاریابی لغو شد.
مهاجری نماینده  اصلاح طلبان عنبرآبادی در خصوص صحبتهای حمید طاهری گفت: بله ما هم دل خوشی از مرعشی نداریم و میگویم تنها جناب کریمی استاندار اسبق و دهمرده استاندار احمدی نژاد برای جنوب خدمت کرده اند و درویش بلوچی را نماد شرافت سیاسی اصلاحات در عنبرآباد می دانیم  ، همیشه جیرفتی ها بودند که با هم اختلاف داشتند چرا ما جوانان منطقه باید ضرر اختلافات شما را متحمل شویم .
در انتها، اوحد موحد از برگزاری جلسه مرعشی که از محکومین فتنه ۸۸ است درست یک روز پس از برگزاری حماسه ۹دی خبر داد.

گفتنی است حسین مرعشی در پی اقداماتی که در حوادث سال ۸۸ رخ داد با حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به حبس محکوم شد .
 
 
 
ارسال نظرات