تلاش برای سوادآموزی از افتخارات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۷۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مسئولان سوادآموزی استان گفت:تلاش برای تحقق خواسته های امام راحل(ره)وایجاد معاونت سوادآموزی در حوزه آموزش وپرورش برای مبارزه با بی سوادی از افتخارات انقلاب اسلامی است.
آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی افزود: تلاشگران این عرصه مسیر استفاده انسان از دیدگان عقل وگوش را فراهم کرده و موجب رشد بینش وتفکر افراد در جامعه می شوند.
وی گفت:همه انسانها نیازمند معلمند وپیامبر اکرم(ص)از معلمی ذات حق تعالی بهره برد.
نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افزود:بی سوادی یک قاعده برای همه انسانهاست وکسانی که با جهل مقابله کنند باید شکرگزار باشند.
آیت الله ملک حسینی گفت:در قانون برخی توسعه های کمی وکیفی به شکل عمومی تعریف شده وضرورت دارد به گونه ای عمل شود که از ظرفیت ها بنا به نیاز بهترین استفاده انجام شود.
وی با اظهار خرسندی از موفقیت های کسب شده در حوزه سوادآموزی افزود:باید با توسعه رشد واندیشه، فکرهای نو وطرحهای جدید ایجاد کنید.
در این دیدار مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت:امسال4هزار و439نفر زیر پوشش فعالیت 3دوره سوادآموزی قرار گرفتند که حدود 79درصد سهمیه استان در پوشش سوادآموزی است.
هادی زارع پور از راه اندازی 5مرکز یادگیری محلی در استان خبرداد و افزود: در این مراکز شرکت کنندگان علاوه بر باسواد شدن از آموزشهای مهارت،صنایع دستی وپیشگیری از معلولیتها ومشاوره نیز برخوردار می شوند.
وی گفت: کار سوادآموزی به دو شیوه مراکز آموزشی وبرون سپاری توسط مؤسسات،  نهادها وتشکل های غیردولتی اجرا می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه با برون سپاری فعالیتهای سوادآموزی برای700نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: در استان 2عنوان دوره تحکیم سواد با عنوان اصول دین وامر به معروف ونهی از منکر تهیه شده است.
ارسال نظرات