امام جمعه املش گفت: منافقین از نمادهای اسلامی استفاده ابزاری می کنند و منافقان صدر اسلام برای این که خویش را تحت پوشش اسلام قرار دهند قسم هم می خوردند و مرتکب قسم نامشروع می شدند.
کد خبر: ۸۷۹۹۷۰۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری در مراسم نکوداشت 9 دی صبح امروز در مسجد شهدای املش گفت: خدا را شاکریم از این که در نبرد بین دو جبهه و جریان حق و باطل در زیر بیرق و پرچم حق قرار گرفته ایم فلذا همه ما که به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم و خدا و آموزه های دین برایمان مهم است این بزرگترین نعمت برای ماست.

وی تصریح کرد: فردای قیامت از نعمت های الهی که خدا در اختیارمان قرار داده از ما سؤال می شود و بزرگترین نعمت الهی نعمت ولایت است البته نه هر ولایتی بلکه ولایتی که در امتداد ولایت الهی باشد و از این بابت باید خدا را شاکر باشیم.

امام جمعه املش افزود: نهم دی یک روز تاریخی برای ملت بزرگ و بصیر ایران است، و شرکت در مراسم نکوداشت این روز بزرگ که در واقع یوم ا... است برای همه ی ما تجدید بیعت با ولی امر مسلمین است و به نوعی تبری جستن از جریان فتنه و نفاق است.

حجت الاسلام صفری گفت: سوره های قرآن به دو بخش مکی و مدنی تقسیم می شوند و سوره های مکی در مکه و سوره های مدنی هم در مدینه بر پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شده است و برای اولین بار آیات سوره منافقون در مدینه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

وی ادامه داد: جریان حق و باطل در مکه رو در روی هم قرار داشتند و پیامبر اسلام(ص) قدرت آنچنانی در برابر کفار قریش مکه نداشت وقتی به مدینه هجرت کرد پایه های حکومت اسلامی را بنا نهاد و حکومت اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه املش افزود: دشمنان اسلام با تشکیل حکومت اسلامی در مدینه خویش را در برابر اسلام عاجز دیدند و جریان نفاق که همان پنهان کاری است؛ شکل گرفت و اولین آیات درباره نفاق بر پیامبر(ص) نازل شد و ویژگی های ظاهری و باطنی منافق را معرفی کرد.

حجت الاسلام صفری گفت: منافقانی که برخلاف عقیده درونی خویش در ظاهر به نبوت پیامبر گرامی اسلام(ص) شهادت می دادند و در واقع قائل به رسالت و نبوت پبامبر اسلام(ص) نبودند؛ در قرآن از آنان بعنوان کسانی که دچار کذب خبری اند یاد و معرفی می کند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه از منافقان با هدف این که چند صباحی بیشتر در کنار پیامبر(ص) بمانند و به مطامع دنیوی خویش برسند با تأکید به نبوت پیامبر(ص) گواهی و شهادت می دادند و قرآن هم با تأکید نشانه های جزیان نفاق و منافق را مطرح می کند.

امام جمعه املش با استناد به آیات قرآن گفت: منافقین از نمادهای اسلامی استفاده ابزاری می کنند و منافقان صدر اسلام برای این که خویش را تحت پوشش اسلام قرار دهند قسم هم می خوردند و مرتکب قسم نامشروع می شدند.

امام جمعه املش افزود: منافقان یا این که در ابتدا قائل به دین نبوده و برای حفظ خویش و فریب و اغفال دیگران برای مدتی ظاهرنمایی می کنند و یا این که در مسیر راه از جریان حق جدا شده وارد جریان نفاق می شوند و در ادامه خدا هم بر قلب آنان مهر باطل می زند.

وی اضافه کرد: در فضای غبار آلود فتنه کار تشخیص حق از باطل برای بسیاری که بصیرت کافی ندارند سخت و دشوار می شود و خواسته یا ناخواسته وارد جریان باطل می شوند و این در زمان پس از رحلت پیامبر(ص) و زمان امام علی(ع) و پس از آن تاکنون بسیار اتفاق افتاده است.

امام جمعه املش از دیگر ویژگی های منافق را داشتن ظاهری زیبا و زبانی گویا به حدی که به آسانی در ایمان افراد بی بصیرت تزلزل ایجاد می کنند و آنان را گمراه و از مسیر اصلی و واقعی به راحتی منحرف می کنند.

حجت الاسلام صفری گفت: انقلاب اسلامی ایران هم رویش داشته و هم ریزش و رویش ها بسیار بوده ولی ریزش ها اساسی بوده اند و در هر موضوع و صحنه ای که پیش می آید عده ای غربال و الک می شوند.

امام جمعه املش افزود: حادثه ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رخ داد؛ ملت بزرگ ایران را که در شرایط جنگ صفین قرار گرفته بود، عده ای باعث شدند که جبهه اسلام شکست بخورد و با تأمل در حوادث ناگوار فتنه سال 88 به خوبی متوجه حضور و نقش سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و سایر دشمنان به خوبی مشخص و آشکار است.

وی گفت: مقام معظم رهبری از حادثه ناگوار بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بعنوان فتنه نام برده که ما هنوز خوب نفهمیده ایم و متأسفانه عده ای هنوز هم نمی خواهند بگویند که فتنه بوده و عده ای دیگر هم سکوت کرده اند.

حجت الاسلام صفری خطاب به کسانی که در برابر فتنه سال 88 هنوز سکوت اختیار کرده اند گفت: این افراد کسانی اند که رگه هایی از جریان نفاق در آنان نفوذ کرده و نمی خواهند مهر فتنه گری بر پیشانی آنان بخورد و از گفتن واقعیت و موضع گیری فرار می کنند.

امام جمعه املش از کسانی که خوی اشرافیگری و زیاده خواهی دارند به طلحه زمان امام علی(ع) تشبیه کرد و گفت: ما اعتقاد و یقین کامل داریم که مقام معظم رهبری خلف شایسته امام راحل(ره) و ولی امر مسلمین از ویژگی هایی برخوردار است که فضایل وی را دشمنان و مخالفان هم  نتوانسته اند کتمان کنند.

ارسال نظرات