معاون اشتغال كميته امداد اردبيل خبر داد:
كميته امداد استان اردبيل در سال‌جاري يك هزار و 70 فرصت شغلي را براي مددجويان تحت حمايت ايجاد كرده است تا آنان با اتكا به استعدادهاي خود بتوانند به استقلال اقتصادي دست يابند.
کد خبر: ۸۷۹۹۸۳۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه در 9 ماهه سال‌جاري يك هزار و 70 فرصت شغلي در سطح استان ايجاد شده است، گفت: بيش از 123 ميليارد و 744 ميليون ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي به مددجويان پرداخت شده است تا آنان بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وي با بيان اينكه بيش از 90 ميليارد ريال از تسهيلات پرداختي توسط بانك‌هاي عامل تامين شده است، اظهار كرد: بانك‌هاي عامل با پرداخت تسهيلات 772 شغل را براي مددجويان ايجاد كرده‌اند.

نژاد جواد با اشاره به اينكه 61 درصد از طرح‌هاي اشتغال براي مردان تحت حمايت اجرا شده است، افزود: زنان سرپرست خانوار نيز 49 درصد از اشتغال ايجاد شده را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اينكه توسعه مناطق محروم و كمتر توسعه يافته همواره در اولويت برنامه‌هاي اين نهاد قرار دارد، تصريح كرد: 59 درصد از طرح‌هاي اشتغال در مناطق محروم استان اجرا شد تا بدين طريق بتوانيم گام‌هاي موثري در جهت توسعه و پيشرفت اين مناطق برداريم.

وي با بيان اينكه كميته امداد اردبيل از ابتداي فعاليت تا كنون بيش از 38 هزار شغل را در سطح استان ايجد كرده است، خاطر نشان كرد: هم اكنون 14 هزار و 113 طرح اشتغال در سطح استان تحت نظارت اين نهاد قرار دارند كه تلاش داريم با بازديدهاي مستمر از طرح‌ها به پايداري و رونق كسب و كار مددجويان كمك كنيم.

نژادجواد با اشاره به اينكه در سال‌جاري 24 هزار و 378 مورد بازديد از طرح‌هاي اشتغال به عمل آمده است، گفت: ناظرين فني ضمن بازديد از طرح‌ها مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم را به منظور ارتقاي كيفي و كمي محصولات به مجريان طرح‌ها ارائه مي‌كنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان شناسايي استعدادها، آموزش فني و تخصصي، اعطاي تسهيلات و نظارت مستمر بر اجراي طرح‌هاي خودكفايي را از جمله مراحل ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي خانواده‌هاي تحت حمايت عنوان كرد و گفت: مددجويان پس از دريافت وام اشتغال و داشتن شرايط لازم، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند تا بعد از رسيدن به سن بازنشستگي، از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينكه كميته امداد تمام تلاش خود را براي خودكفايي مددجويان تحت حمايت به كار گرفته است، افزود: با همكاري مضاعف مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌هاي عامل مي‌توانيم مسير توانمندي و خوداتكايي خانواده‌هاي آسيب پذير را هموار سازيم.

ارسال نظرات