خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین مواضع دانشگاه آزاد اسلامی استان قم؛
اینکه گروهی دانسته و خائنانه و یا نادانسته و جاهلانه در صدد بی گناه نمایی فتنه گران و سران فتنه هستند، نشان از دست های پشت پرده ای دارد که می لرزد اما تلاش دارد تا فتنه 88 و خیانتی که به رأی ملت شد را از اذهان ملت پاک نمایند.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
حصر سران فتنه رأفت و عطوفت نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت سالروز 9دی ماه:
بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی): فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه میشود. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸

حماسه 9 دی و حضور دهها میلیونی ایرانیان در برائت از فتنه گران و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی روز تجلّی غیرت دینی ملّت شریف ایران و فروزان شدن شعله های بیداری و بصیرت آنان نسبت به واقعیت های نهفته در لایه های فتنه 88 به شمار می رود و برای همیشه پرچم آگاهی و دشمن ستیزی را در این کشور برافراشته نگه خواهد داشت . حضور با شکوه 85 درصدی مردم ایران در انتخابات 22 خرداد 1388 که می توانست فرصتی برای تثبیت پایه های اقتدار نظام و شتاب فزاینده کشور و پیشرفت ، توسعه اقتصادی و تعامل همه جانبه باشد در سایه فتنه انگیزی دشمنان انقلاب اسلامی در داخل و خارج و روا داشتن ظلم و تهمت تقلب به چالش علیه استقلال ، امنیت ملّی و استحکام نظام اسلامی در عرصه فراملّی تبدیل شد، به گونه ای که اگر مدیریت الهی، هوشمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری و حضور مومنانه و توام با بصیرت و حب انقلابی مردم نبود می توانست جمهوری اسلامی ایران را با خطرات جبران ناپذیری مواجه سازد . هشت ماه خویشتنداری ملت مسلمان در مقابل توهین به رأی 40 میلیونی انتخابات که با حمایت بی سابقه بیگانگان از اتحادیه اروپا تا کنگره و کابینه آمریکا و اسرائیل نیز همراه شده بود ، منجر به جری تر شدن منافقان شد تا بدانجا که ضمن حرمت شکنی در عاشورای حسینی و حمله به عزاداران و به آتش کشیدن مساجد ، اصول اساسی اعتقادی مردم ایران مورد هجمه قرار گرفت . ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی با خروش انقلابی خود در نهم دی ماه 1388 ضمن برچیدن بساط آشوب و فتنه گری ، درس عبرتی به فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آنها داد تا بدانند در صورت کوچکترین اشاره رهبرشان ، همه در دفاع از حریم مکتب ولایت فقیه به میدان خواهند آمد و با مشت های پولادین خود ، دهن یاوه گویان را خرد خواهند کرد .

شورای تبیین مواضع دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ضمن گرامیداشت هفتمین سالگرد این واقعه عظیم و تاریخی در یوم الله نهم دی ماه،مواضع خود را به شرح ذیل اعلام می کنند :

1- اینکه گروهی دانسته و خائنانه و یا نادانسته و جاهلانه در صدد بیگناه نمایی فتنه گران و سران فتنه هستند، نشان از دست های پشت پرده ای دارد که می لرزد اما تلاش دارد تا فتنه 88 و خیانتی که به رأی ملت شد را از اذهان ملت پاک نمایند . برخی صاحبان تریبونها و مناصب سیاسی باید بدانند، فتنه فراموش شدنی نیست و گناه بزرگ زیر سوال بردن اصل انتخابات قابل تطهیر نیست.

2- مسأله حصر سران فتنه رأفت و عطوفت نظام اسلامی است که به منظور حفظ جان آنها و همچنین پیشگیری از ادامه فتنه انگیزی آنها صورت گرفته است . اگر چه در شرایط کنونی حصر بهترین راه موجود است ، لیکن از قوه قضائیه و سایر نهادهای مسئول درخواست می گردد تا به محض فراهم آمدن شرایط ، نسبت به محاکمه سران فتنه ، به دلیل محاربه با نظام اسلامی و سلب آسایش روانی و امنیت اجتماعی و ستاندن داد خانواده های کشته شدگان 88 به دلیل فراهم آوردن زمینه قتل ده ها نفر توسط منافقین در اغتشاشات ، اقدام نماید.

3- انتخابات ریاست جمهوری 92 ضمن سیه روی کردن دروغگویانی که مدعی تقلب در انتخابات 88 بودند، نشان داد که نظام اسلامی رأی مردم را حق الناس دانسته و تک تک آرای مردم در انتخابات محترم و مورد تأیید همگان است . دولت و رئیس جمهور بر آمده از رأی مردم حتی با اختلاف یک رأی ، نماینده همه اقشار جامعه بوده و بر همگان واجب است تا با کمک به دولت ، راه را برای بهبود وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی کشور فراهم آورند . لذا حامیان دولت می بایست ضمن حمایت از دولت ، به توجیه خطاهای آن بر نیایند و منتقدان دولت نیز ضمن بیان منصفانه مواضع و انتقادات خود ، راه سنگ اندازی در پیش نگیرند.

4- شرایط بین المللی و منطقه ای به گونه ای بسیار حساس در حال رقم زدن دنیای جدیدی است که می تواند برای آینده جهان اسلام و کشور ما نیز مهم و سرنوشت ساز باشد . در چنین شرایطی بر همگان واجب است تا ضمن حفظ انسجام داخلی ، از تنش سیاسی های بیهوده که جز اتلاف انرژی نظام سودی نخواهند داشت دوری نموده و فضا را برای صدور انقلاب فراهم آورند . تمام گروههای فرهنگی و سیاسی دانشجویی ، نهادهای موثر در روابط بین الملل می بایست در این عرصه فعال شده و دولت محترم نیز توجه بیشتری را به حوادث منطقه داشته باشد و از تمرکز صرف بر مذاکرات هسته ای و فراموش کردن مسائل منطقه ای بر حذر باشد .

5- حضور برخی فعالان فتنه 88 در مناصب دولتی ، نقض روح اعتدال گرای دولت محترم است . کما اینکه سوابق عملکرد این عده که حتی برخی از آنها سوابق محکومیت نیز دارند نشان می دهد که نه تنها اعتقادی به گفتمان اعتدالندارند ، بلکه در صورت امکان افراطی ترین حرکات را آنهم در جهت خلاف منافع نظام و در راستای براندازی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی و رأی مردم به نمایش خواهند گذاشت . لذا به مسئولین محترم دولتی توصیه می شود تا ضمن عدم بکارگیری فتنه گرانی که عملکرد ناصوابشان در فتنه 88 در راستای تخریب نظام بوده ، حتی با برائت بر حذر باشند چرا که این برائت تنها به منظور کسب مقام و منصب بوده و در صورت قرار گرفتن در مناصب حساس دولتی ، بی شک در صورت بروز شرایط فتنه مجدد ، از هیچ تلاشی برای تکرار حملات براندازانه به جمهوری اسلامی و استفاده از مسئولیت خود در این راستا ابایی نخواهند داشت . بر نمایندگان محترم مجلس فرض است که با پایش حوزه های انتخابیه خود و روشنگری در میان مردم ، فعالیتهای فتنه گران 88 را رصد نموده و راه را بر نفوذ این خائنان به مناسب دولتی و احتمالاً تحرک برای حضور در مناسبی همچون نمایندگی مجلس ببندند.

6- در پایان مجدداً تأکید می کنیم که همیشه و در همه حال همچون گذشته تنها ره گشای امور کشور را منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی ) دانسته و آحاد جامعه اعم از مردم ، مسئولین قوا و ارکان مختلف نظام را به وحدت حول محور ولایت دعوت نموده و خود نیز با اتکال به خداوند بر این راه نورانی اعلام استواری می نماییم.
والسلام علی من الاتبع الهدی 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم
ارسال نظرات
پر بیننده ها