شهردار در بازدید از موسسه خیره شکوفه‌های مهر عنوان کرد؛
شهردار تبریز با حضور در موسسه خیره شکوفه های مهر ضمن بازدید از وضعیت خدمات ارائه شده در این موسسه، از مدیریت و عوامل اجرایی آن قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۳۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در حاشیه بازدید از این موسسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مشارکت های خصوصی در حل مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز در سال های اخیر بخش عمده ای از امکانات و بودجه خود را معطوف حل آسیب های اجتماعی و فرهنگی کرده و به صورت جدی وارد عمل شده است؛ در همین راستا مصمم هستیم که در برنامه و بودجه سال آتی با تعریف بسترهای لازم، زمینه‌های کمک به بخش های خصوصی و مردم نهاد را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: راه‌‌اندازی و فعالیت چنین مراکزی، در کنار ضرورت‌های اجتماعی، از توصیه‌های صریح دینی نیز به شمار می‌رود و از این رو، توفیق ارزشمندی است که نصیب هر فردی نمی‌شود؛ به همین خاطر، با توجه به امکانات مشارکتی شهرداری،در صدد تقویت برنامه های موسسات خیریه خصوصی هستیم.

نجفی با تاکید بر این که کیفیت خدمات در این مراکز باید در اولویت باشد، گفت: کودکانی که در این مرکز نگهداری باشند، باید از لحاظ معیشت و رفاه و همچنین مباحث فرهنگی و آموزشی، به صورت ویژه پشتیبانی شوند؛ این ضرورت، یک وظیفه مدیریتی و دینی است که امروز بر دوش ماست و باید به نحو احسن، به سرمنزل خود برسد.

شهردار تبریز به اشاره به برخی معضلات اجتماعی کشور که در روزهای اخیر تاسف و تالم آحاد جامعه را در بر داشته است، خاطر نشان کرد: خرسندیم که با تجارب ارزشمند مشارکت‌های مردمی در شهر تبریز و همتی که شهرداری تبریز در این راه صرف کرده، معضلاتی از قبیل کارتن‌خوابی و تکدی‌گری و منظره‌های تلخ خیابانی، در شهر تبریز تا حدود بسیار زیادی مهار شده است.

وی ادامه داد: معتقدم الگوی موفق تبریز می‌تواند زمینه رفع چنین چالش‌هایی را در یک برنامه میان‌مدت، فراهم کند.

 

در جریان این بازدید با دستور شهردار تبریز مقرر شد یکهزار مترمربع زمین رایگان برای تقویت و توسعه ساز و کار فعالیت این موسسه صادر شود.

موسسه خیریه شکوفه‌های مهرجو از سال ۱۳۸۵ با به عهده گرفتن سرپرستی ۱۰ کودک پسر فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۴۰ خردسال و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می‌کند.

ارسال نظرات