خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس به چه حقی علیه ایران صحبت می‌کند و به آن‌ها وعده می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۱۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
نخست‌وزیر انگلیس به چه حقی علیه ایران صحبت می‌کند/مسئولان فقر و گرانی را از بین ببرند‌
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اهمیت شناساندن انقلاب اسلامی به دنیا اظهار داشت: انقلاب اسلامی اصلاً قابل‌مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و روسیه و .... نیست و مقایسه در این ارتباط نابه‌جاست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه مذهبی داشته و از حرکت‌های معمولی بشری جداست، افزود: آثار و برکات انقلاب اسلامی امروز در تمام دنیا قابل‌رؤیت است و اسلام امروز ایران استکبارستیز و ظلم‌ستیز است.

مرجع تقلید شیعیان، اسلام را اولین رکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: هر چیزی که زندگی انسان‌ها به آن نیاز دارد در مجموعه کامل اسلام آمده و ما وظیفه‌داریم اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناسانیم.

وی دومین رکن انقلاب اسلامی را مردم برشمرد و گفت: درزمانی این مردم زیر چکمه‌های استکبار کوبیده، تحقیرشده و کرامت خود را ازدست‌داده بودند و در شرایطی که بیدار و هوشیار کردن مردم کار پیغمبران الهی است امام خمینی(ره) در نخستین گام از ظرفیت مردم برای برپا کردن انقلاب استفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: ولایت‌فقیه سومین رکن انقلاب اسلامی است، چرا که در زمان‌هایی سلاطینی بر این کشور تسلط داشتند که خود زیر چتر استکبار بودند ولی امام خمینی(ره) یک پدیده الهی را بحث و به منصه ظهور گذاشتند چراکه مدیریت مسلمانان در همه طبقه‌ای بعد از معصومین بر عهده ولایت‌فقیه است.

وی جهان‌شمول بودن انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داد و افزود: امروز مستضعفین جهان به این انقلاب چشم دوخته‌اند، چراکه عدم وابستگی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کنار استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در صدر برنامه‌های این انقلاب بوده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی صحبت‌های نخست‌وزیر انگلیس در یکی از کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس به چه حقی علیه ایران صحبت می‌کند و به آن‌ها وعده می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه میلیون‌ها عاشق شهادت در این انقلاب وجود دارد، عنوان کرد: یکی از اصول انقلاب مبارزه با صهیونیست جهانی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای آن دارند.

مرجع تقلید شیعیان از مسئولان خواست تا گرانی و فقر را در کشور از بین ببرند و اظهار داشت: انقلاب‌ها هیچ‌گاه از فتنه خالی نخواهد شد وی باید آن‌ها را بشناسیم و جلوی آن را بگیریم.

وی بصیرت و بصیرت افزایی را لازمه انقلاب دانست و افزود: اسلام همیشه فریادگر نیاز داشته چراکه دشمنان همواره در حال جنگ با اسلام و انقلاب هستند که نمونه‌هایی از آن را در سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه بصیرت افزایی باید در حوزه همواره باشد، گفت: در فتنه 88 عده‌ای به میدان آمدند و محکوم هم شدند و انتظار می‌رود در مسیر انقلاب ان‌شاالله ثابت‌قدم باشیم.
ارسال نظرات