مسوول سازمان بسیج کشاورزی در گفتگو با«بسیج»:

بسیج کشاورزی برای حفظ منابع، طرح "همگام با کشاورز" را عملی کرد/ 6000 نفر از کشاورزان آموزش علمی کشاورزی را دیده اند

جهانسوز گفت: 6700 پایگاه بسیجی در کنار مزارع ایجاد شده است و حدود 6000 هزار نفر آموزش دیده شده اند. بالغ بر 6700 جلد برای کشاورزی و نحوه ساز و کار های آن نوشته شده است.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۵۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

دکتر محمد رضا جهانسوز مسوول سازمان بسیج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره عملکرد بسیج کشاورزی طی سه سال گذشته گفت: بسیج کشاورزی باتوجه قدمت 3 الی 4 ساله ای که دارد، تمامی سعی خود را می کند تا کارها در بهترین شکل ممکن انجام شود. جذب مهندسین کشاورزی ما در حدود 25% جامعه هدف بود و در این چند سال بسیج کشاورزی تلاش کرد تا زیر ساخت های اساسی را ترمیم کند که از نظر کمیت، رشد قابل قبولی داشته است.

وی افزود: در بخش کشاورزی، ایران کشوری نیمه خشک به حساب می آید و حدود 30 درصد جامعه ما به شکل روستایی و عشایری زندگی می کنند. ایران هرساله هزاران میلیارد واردات دارد چراکه کشور منابع خاکی و آبی اش در خطر است و مجبور است تا یکسری اقلام را وارد کند.

مسوول بسیج کشاورزی عنوان کرد: طی فرآیندی بسیج کشاورزی تصمیم گرفت برای حفظ منابع آبی و خاکی، وارد عمل شود. بسیج کشاورزی طرح "همگام با کشاورز" را بوجود آورد تا کنترل بیشتری بر منابع و کشاورزان فعال داشته باشد. در این طرح، کشاورز با آموزش هایی که می بیند، می تواند برای محصولش بهترین عملیات ها را داشته باشد تا محصول مرغوبی برداشت کند.

جهانسوز گفت: با اجرای طرح "همگام با کشاورز" پایگاه های بسیج کشاورزی در سطح کشور، کنار زمین های زارعی و روستاها، مستقر شدند که در واقع از این پایگاه ها به عنوان مراکز علمی کشاورزی استفاده می شد. هدف از این طرح، علمی کردن کشاورزی است تا با مسوولیت کانون و با کمک مدیر جهاد کشاورزی و فرمانده سپاه، سیستم چرخش داشته باشد.

این مسوول سازمان بسیج کشاورزی بیان کرد: تا به الآن 6700 پایگاه بسیجی در کنار این مزارع ایجاد شده است و حدود 6000 هزار نفر آموزش دیده شده اند. بالغ بر 6700 جلد برای کشاورزی و نحوه ساز و کار های آن نوشته شده است. افراد مرتبط هم می توانند با مراجعه به بسیج های مستقر در مراکز استان ها، با نیروهای ما ارتباط بگیرند.

ارسال نظرات