فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:فتنه را خواص چسبیده به نظام ایجاد کردند و اینجاست که می گوییم ملاک شناخت حق افراد و اشخاص نیستند.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۷۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج از لرستان سردار کشکولی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در حوزه کمالیه خرم آباد حماسه بزرگ ملی 9 دی این حماسه فصل الخطابی را به مقام معظم رهبری و خانواده های ایثارگران تبریک گفت و اظهار داشت: در سوره عنکبوت خداوند می فرماید "مردم اگر گفتند ایمان آوردیم پنداشتند ما رهایشان می کنیم و مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟" ، از نظر من فتنه هم یک آزمایش الهی است ، بنابراین جوامع دینی و ایمانی همیشه در آزمایش هستند و در مقابل، در جوامع کفر نیازی به آزمایش ندارند و همه چیز ساده است.
وی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون در قبول واژه فتنه مناقشه دارند افزود: عده ای می گویند که ما 9 دی را قبول نداریم و نمی خواهند واژه فتنه را برزبان بیاورند.
فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تعریف واژه فتنه از روی  فرهنگ لغت معین افزود: این واژه به معنای آشوب، ستیزه و اختلاف است و در فرهنگ دهخدا نوشته شده است فتنه انگیز آن است که خلاف را در میان مردم می اندازد و آشوب گری می کند.
وی با اشاره به خطبه 50 نهج البلاغه حضرت علی (ع) گفت: آغاز و شروع هر فتنه منوط به دو مولفه می شود ، اول هوا پرستی فتنه گر و دوم بدعت گذاری در احکام دین و در ادامه می فرمایند: قسمتی از حق را با قسمتی از باطل در می آمیزند و آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره می گردد و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند یافت.
سردار کشکولی افزود:بصیرت امری خدادادی است و چیز کسب کردنی نیست، معرفت و معنویت که داشته باشیم بصیرت هم ایجاد می شود.
فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت:فتنه 88 یک حادثه و اتفاق نبود بلکه یک پروسه زمانی و تاریخی بود که از بدو انقلاب ریشه آن شکل گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل(ره) ولایت فقیه را یک امر بدیهی می دانست افزود:در زمان انقلاب چون ولایت فقیه یک امر جدید بود لذا در بدو ورود مخالفانی داشت که به آنها کاری نداریم، اما عده ای همراهان و دوستان امام بودند که در ابتدا به دو جماعت تقسیم شدند، اول متفکران و دانشمندان که ولایت را هم فهم کردند و هم پذیرفتند و دوم کسانی که بخاطر عشق و علاقه جذب شخص امام شده بودند،لذا همراهی انها تبعیت دوستدارانه از امام بود و مفهوم ولایت را نفهمیده بودند.
کشکولی در خصوص گروه دوم گفت:آنها در اداره کشور روش های حکومت داری غرب را پیاده می کردند و از آرمان های امام فاصله گرفتند ،هر چند اسم دین می آوردند ولی متد و روش آنها غربی بود.
وی افزود:بعد از رحلت امام آنها فکر کردند می توانند به اهداف خود برسند اما دیدند مقام معظم رهبری بر تبیین اصول امام و پیمودن راه امام بی کم و کاست پایبند هستند و در اینجا به دلیل اینکه فهم کافی نداشتند دچار فقدان ادله تبعیت از ولی فقیه شدند  و نمی دانستند مثل قبل باید اطاعت کنند یا نه.
فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع)گفت: از همین جا اختلاف ها شروع شد و دعوای حق و باطل را به اختلاف سلیقه تنزل دادند وآرام آرام زاویه ایجاد شدو این فتنه گران همان همراهانی هستند که ولایت فقیه را بدرستی فهم نکرده بودند.
کشکولی  افزود:حضرت امام فقط در مقطع جنگ رهبر نظام بودند پس از جنگ امام رحلت کردند و وارد جنگ نرم شدیم،در این جنگ تاکتیک ها و شعارها و ابزارها فرق می کند .
وی با بیان اینکه  رهبرانقلاب جنگ نرم را شبیخون و قتل عام فرهنگی عنوان کرده اند ، اظهار داشت:همین افراد در این برهه نیز گفتند ما تبادل فرهنگی داریم نه تهاجم فرهنگی و در سخنان امام گشتند و بیاناتی را پیدا کردند که مربوط به دوره جنگ سخت بود و آن را به عنوان مثال می آوردند و با سخنان رهبر مغایر می دانستند.
کشکولی گفت : انها جزء خواص و چسبیده به نظام بودند و اینجاست که می گوییم ملاک شناخت حق افراد و اشخاص نیستند.
فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع)افزود: آنها با کشورهای معاند مراودات و جلساتی برگزار می کنند و هیچ گاه به رهبری توجه نکرده و نمی کنند و به قول خودشان می خواهند تبادل فرهنگی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اینها دچار استهاله در فکر و عقیده شده اند ، گفت: این گمراهان برای تمام مفاهیم انقلاب واژه های جدید آوردند و گفتند ما معنای استکبار ستیزی را نمی فهمیم .
کشکولی تصریح کرد :همین ها بودند که گفتند چه کسی گفته فرهنگ باید تابع ارزش دینی باشد و میخواستند فرهنگی منطبق با روش های غرب در ایران بیاورند.
فرمانده سپاه استان با اشاره به افکار این دسته در سیاست خارجی گفت: هیچ کدام فکر نمی کرد دفاع از فلسطین دفاع ارزشی و آرمانی است آنها می گفتند این دفاع ابزاری و برای منافع سیاسی است.
وی در ادامه اظهارداشت: این حادثه فتنه  ناگهانی نبود ،که کسی کاندید شود و ناگهان فتنه به وجود بیاورد بلکه آرام آرام شکل گرفت.
سردار کشکولی افزود:ما می گوییم انتخابات برای این است که کسی بر اساس تکلیف برای خدمت به مردم و اسلام روی کار بیاید اما آنها این مفهوم را نادیده گرفتند و انتخابات را عرصه جنگ قدرت کردند و اگر دروغ بگوییم و مردم را برای رای دادن فریب بدهیم به همین نگاه قدرت طلبانه بر می گردد.
وی گفت:انتخابات 88 دعوای چپ و راست و دعوای سیاسی نبود اما هنوزهم برخی فکر می کنند همین بود در صورتیکه آنها از قبل کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و برای اینکه بگویند تلقب می شود زمینه سازی کردند و  بعد هم که آقای موسوی قبل از شمارش آرا خود را پیروز اعلام کرد تا برنامه هایشان پیش برود و تصور تقلب را در جامعه جا بیندازند.
فرمانده سپاه استان ماحصل این روند را همین فتنه دانست و گفت:  آنها آمده بودندکار نظام را یکسره کنند و مو به مو دستورالعمل های انقلاب مخملی را پیاده می کردند.
سردار کشکولی ادامه داد: همه منافقان و مخالفان و سلطنت طلبان و اسرائیلی ها همزمان با فتنه گران در خیابان ها ریختند و مسجد را آتش زدند و جالب اینکه در عاشورای 88 کروبی و موسوی به طرفداری از این جماعت بیانیه دادند و آنها را جمعیت خداجو نامیدند.

وی فتنه 88  را هم سطح با جنگ 8 ساله و چه بسا بدتر از آن دانست و اظهار داشت : در جنگ نهایتا خوزستان یا کردستان را از دست می دادیم یا اصلا تا همین خرم آباد هم می آمدند ولی در فتنه میخواستند در مرکزیت نظام ولایت فقیه را از بین ببرند و در نظام دگرگونی ایجاد کنند.

کشکولی گفت: در حادثه روزعاشورای 88 فقط ولی فقیه را نشانه نگرفتند بلکه شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سرمی دادند.
فرماند سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: بعد از همه اینها در راهپیمایی 9 دی عده زیادی از مردم آمده بودند که یا می خواستند عذرتقصیر بجا بیاورند و اظهار پشیمانی کنند و عده ای هم که امر برآنان مشتبه بود  برای فصل الخطاب به همراه جوانان نسل سوم و چهارم به خیابان ها آمدند واز انقلاب اسلامی دفاع کردند.  

ارسال نظرات