تحلیل راهبردی مردم با ایجاد دو قطب در جامعه مدل دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی است

در حال حاضر مدلی که دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی و مردم در حال دنبال هستند مدل ایجاد دو قطبی کردن فضا با هدف تحلیل قوی راهبردی مردم در انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۹۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عضو  هیأت رئیسه مجلس نهم بیان کرد:  از آنجایی که می‌بینیم بسیاری از امام زادگان و سادات فاطمی واجب التعظیم از مناطق عراق و حجاز در قرن‌های گذشته به دلیل فشار حکومت‌های جور آن زمان به این مناطق در کوهستان‌ها می‌آمدند و ساکن می‌شدند از روحیه دینی و مهمان نوازی مردمان دیار مازندران حکایت دارد.
 
مهرداد بذرپاش در مراسم ویژه بزرگداشت حماسه 9 دی در رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: در استان مازندران مردمش به خوبی حساب پس دادند و در آزمون‌های الهی خود را به خوبی نشان دادند.

وی افزود: استان مازندران بالای 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این عدد در نصاب جمعیت استان عدد بالایی است و در گستره کشور از استان‌های درخشان عرصه جهاد و ایثار است.

وی تصریح کرد: معمولاً آدم‌های بزرگ را از دشمنان او می‌شناسند و برخی‌ها در همین زمینه می‌گویند که طوری صحبت کنید که دشمن نگیریم که اگر اینطور باشد می‌بایست پیامبر اسلام (ص) و بعد از او امیر المومنین (ع) که معصوم و انسان‌های بی‌نظیری بودند این روش را بکار می‌گرفتند در حالی که می‌بینیم اینطور نبود و امیرالمومنین (ع) مورد ظلم‌های بسیاری قرار گرفت و بعد ازآن نیز در محراب شهیدش کردند و گفتند که مگر علی نماز هم می‌خواند که در محراب شهید شده باشد؟

وی با بیان اینکه برخی‌ها به رهبر معظم انقلاب خرده می‌گیرند که چرا باید ایشان اینگونه صحبت کند که برخی‌ها مخالف شوند تاکید کرد: باید بدانیم که هر کسی مواضع صریح تری دارد دشمنان بیشتر و قدرتمندتری دارد.

بذرپاش اظهار کرد: نمی شود در این دنیایی که ظلم و فساد و تباهی آن را فراگرفته در بخش‌های مختلف آدمی دشمنی نداشته باشد، الا اینکه با همه چیزها بسازد.

وی ادامه داد: 9 دی به تنهایی اصالت ندارد اما اتفاقی که مردم در این روز رقم زدند دارای اصالت است و باید گفته شود که هویت این روز را مردم به آن بخشیدند و با تصمیم درست و به موقع ارزش این روز در تاریخ ماندگار کردند.

وی با اشاره به سریال مختار و شخصیت سلیمان صرد خزایی در شهر کوفه گفت: سلیمان در شهر کوفه یکی از مبارزان، بزرگان، مجاهد و عالمان دینی بود اما تاریخ چیزی در مورد سلیمان را به ما نرسانده است و اگر شاید سریال مختار ساخته نمی‌شد ما هیچ وقت او را نمی‌شناختیم، اما شخصیت دیگری را در شهر کوفه داریم که مقام علمی و مجاهدت جناب سلیمان را نداشت اما خداوند به او مقام و مرتبه‌ای داده است که در کنار قبر شش گوشه امام حسین (ع) مرقد مطهر این شخصیت آن دوران یعنی حبیب ابن مظاهر است.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز با بیان اینکه چرا حبیب ابن مظاهر به این مقام و مرتبه رسید خاطر نشان کرد: اگر چه سلیمان صرد خزایی در قیام توابین با لشکری چند هزار نفره به خون خواهی امام حسین (ع) بدنش قطعه قطعه شد و به شهادت رسید اما به مقام حبیب ابن مظاهر نرسید و چرایی آن این است که در وقت و زمانی که می‌بایست، ولی زمان خودش را یاری می‌کرد به پا خواست و در این بین سلیمان صرد خزایی آن لحظه‌ای که باید امام را یاری می‌کرد تردید کرد و گفت نکند امام حسین (ع) برای قدرت طلبی به کوفه می‌آید و اینگونه شد که علی‌رغم توبه و به شهادت رسیدن به آن مقام و مرتبه اعلا نرسید.

وی افزود: جنس 9 دی را باید خوب بشناسیم برای اینکه در این روز تصمیم درست و به موقع مردم در جهت حمایت از ولایت فقیه را دیدیم و این مردم و این حماسه تجلی نصر ولی زمان هستند که بسیار بزرگ است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را کوچک کند و این سنت الهی است.

وی اظهار کرد: 9 دی متعلق به همه مردم انقلاب است و به هیچ جناحی تعلق ندارد.

بذرپاش تصریح کرد: باید بدانیم تا جنگ فقر و غنا، جنگ اشرافیت علیه جمهوریت و تا ستیز استحاله در مسیر حق است 9 دی هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نه دی تمام شدن دعوای دو کاندیدا و طرفدارانشان نبود اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند این طور تلقی کنند که 9 دی دعوای بین دو کاندیدا و طرفدارانشان بود تصمیم مردم را در 9 دی تخفیف می‌دهند.

وی اضافه کرد: شاید شکل و شمایل آن اتفاقات این طور بروز می‌کرد که دعوای بین دو کاندیدا است اما ماهیت خلق 9 دی این نبود بلکه ماهیت 9 دی تصمیم درست، به لحظه و انقلابی در جهت حمایت از انقلاب اسلامی و ولی فقیه بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم با بیان اینکه دشمن انقلاب اسلامی و مردم ما از حمله نظامی مستقیم نا امید شده است خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی درصدد این هستند که از طریق‌های مختلف ضربه‌های کاری به نظام اسلامی بزنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدلی که دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی و مردم در حال دنبال هستند مدل ایجاد دو قطبی کردن فضا با هدف تحلیل قوی راهبردی مردم در انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: موضوع هسته ای و برجام یکی از این مثال ها است که در این بین باید گفت مگر ما چیزی از دنیا خواستیم و یا قصد ساخت بمب داشتیم؟، هدف ما دسترسی به دانش هسته ای برای توسعه و پیشرفت کشور بود که بهانه ای برای ایجاد دو قطبی در کشور شد.

بذرپاش گفت: دشمن برنامه شرطی کردن اذهان عمومی مردم را در دستور کار قرار داد و با گره زدن هسته ای و اقتصاد به نوعی برنامه ریزی کرد تا هسته ای باشد اقتصاد خوب نخواهد بود و این برنامه ریزی باعث شد تا در داخل بر سر ماندن هسته ای و یا اقتصاد موافقین و مخالفین به وجود بیاید.

وی افزود: اکثریت مردم اقتصاد را انتخاب می‌کردند که حرف درستی بود و باید قوت قالبشان تامین می‌شد اما گره زدن اقتصاد و هسته ای نکته این موضوع بود و برای بسیاری این دو قطبی به باور تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در این بین در بازی برجام وارد شدیم که از طرف ما برداشته شدن تحریم ها معنی می‌شود و از طرف آنها نیز توان نگه داری تحریم‌ها و اعمال فشار است که از طرف ما تا با اکنون تقریباً هیچ منفعتی که هدف برجام همان برداشته شدن همه تحریم ها بود نداشته است.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز اظهار کرد: متاسفانه عده ای در سطوح بالا دو قطبی بین هسته‌ای و اقتصاد را اعلام می‌کردند و بهتر شدن اقتصاد را به هسته ای گره زدند  که دو دلیل بیشتر وجود ندارد که یا عرضه رفع مشکلات را ندارشتند و یا اینکه با میل خودتشان این را گفتند که اگر اینطور باشد عنوان این کار همان پروژه نفوذ است.

وی افزود: برخی ها در داخل با میل خود پروژه دو قطبی را تکمیل می‌کنند و اگر اینطور باشد یعنی این شخص مردم ایران را از یک اهرم بازدارنده، محکم و مسلط و فناور به نام هسته ای تهی می‌کند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: نفوذی شاید در لباس‌های مختلفی همچون یک مسئول، روحانی، عالم، سیاستمدار، سخنران موجه، مقاله نویس، روزنامه نگار و یا در هر لباسی ممکن است باشد اما راه مبارزه با نفوذ این است که باید با آگاهی و بصیرت پیش رفت.

بذرپاش با بیان اینکه در موضوع برجام انتقادات و ابهاماتی گوش زد شد خاطر نشان کرد: برخی بزرگان و دلسوزان انقلاب اسلامی ابهامات برجام را گفتند اما برخی در پاسخ با فحش و اینکه شما تندرو هستید کار خودشان را کردند که امروز می‌بینیم برجام از همان نکات ابهامی همچون توافق با شخص رئیس جمهور یا دستگاه قانون گذاری دچار نقض می‌شود.

وی اضافه کرد: ما می‌بایست برجام را با آمریکا و مجلس قانون گذاری آن امضا می‌ کردیم نه با شخص رئیس جمهور چند ماه برسرکاری به نام اوباما که حتی در دوران تصدی خود بر ریاست جمهوری تمدید تحریم ها را وتو نکرد.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز یادآور شد: امروز می‌بینیم که قانون ایسا تمدید شد اما برگشت پذیری ما در حداقل زمان ممکن به 3 سال طول می‌کشد و از همه اینها مهمتر در عرصه هسته ای وتکنولوژی نیروی انسانی و نرم افزای مهم هستند که بسیاری از نخبگان ما از این صنعت دست کشیده اند و اگر امروز بخواهیم اراده کنیم که دوباره شروع کنیم مدت زیادی طول می‌کشد که دوباره بر سر جای قبل برسیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما از نقض برجام و تمدید تحریم ها خوشحال نیستیم گفت: برجام تجربه برای ملت ایران و سطوح علوم سیاسی مردم و به ویژه جوانان اهمیت بالایی داشته است.

بذرپاش بازی بعدی دشمن را بعد از برجام هسته ای دوقطبی کردن جامعه با برجام 2 دانست و اظهار کرد:  دو قطبی کردن منطقه و اقتصاد دربرجام 2 تعریف می‌شود که یعنی مشکلات شما در منطقه به خاطر ماجراجویی است که ایران در منطقه انجام می‌دهد و اگر این حل شود اقتصادتان درست می‌شود و در داخل هم کسانی ین را گفتند و حتی یکی از شعارهای که در سال 88 داده شد شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران بود که برای این دوقطبی در داخل در آن زمان تنظیم شده بود.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما در منطقه هستیم که ایران و اسلام بماند زیرا مانیفست حرکت انقلاب اسلامی این است که هر جایی ظلم باشد باید حضور داشته باشیم اما حضور ما در منطقه بیشتر به خاطر امنیت ایران اسلامی است و شهدایی که در این راه جان خود را دادند که مازندران مملو از این شهدای مدافع حرم است، باید بگوییم که وطن پرست تر از این ها چه کسانی را برخی‌های می‌توانند معرفی کنند.

بذرپاش گفت: کسی بخواهد ادعای وطن پرستی و ملی گرایی کند چه کسی از این شهدای مدافع حرم بهتر هستند؟، اینهایی که با ژست ملی گرایی حرف می‌زنند اینها همان هایی هستند که اگر این ملت
دچار خطر شود بورس انگلیس و آمریکا گرفته اند.

وی تصریح کرد: وطن پرستی را در هوای بارانی لندن و پشت استودیو بی بی سی کسی نذر و توزیع نمی کند، وطن دوستی و وطن پرستی را اکنون در خاک حلب توزیع می‌ کنند و اگر کسی مرد است بیاید برود.

بتاکید کرد: وطن پرستی این نیست که نامه به ترامپ بزنید که ایران را تحریم کند، چه کسی در این دنیا این کار را می‌کند؟، البته تجربه این کار را دارند که فتنه گران در سال 88 همین کار را کردند و نامه زدند به کلینتون که ایران را تحریم کنید که حکومت ایران در مقابل خواسته جنبش سبز سر تعظیم فرود بیاورد که اسنادش هم موجود است.

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم بیان کرد: برخی ها در بین راه خسته شده اند و دیگر انقلابی نیستند و بر اثر تجارت انقلابی گری را رها کرده اند.

وی افزود: اینکه ما کسی را که سی سال پیش وزیر بوده است دوباره وزیر کنیم پیام خوبی به دنیا نیست که این انقلاب اسلامی با این همه جوان پای کار نتوانسته کسی را تربیت کند که دوباره بعد از سی سال کسی مجدداً وزیر شود.

دکتر مهرداد بذرپاش در پایان گفت: بدترین نقطه تاریک ما در حال حاضر در کشور معضل بیکاری است که با آن مواجه هستیم و در همین مازندران که پایتخت کشاورزی برنج، چای و مرکبات است همه کشاورزان به دلیل وارد شدن محصولات خارجی دست به تغییر کاربری زمین‌های خود می‌زنند و بیکار شده اند اما برخی ها بعد از آن طرف بگویند که کار کنید، آیا می‌شود اینگونه کشاورزی کرد؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار