کارشناس ارشد مسائل راهبردی و سیاسی گفت: نظام اسلامی به دلیل هدایت‌های رهبری، حضور هوشمندانه مردم در صحنه و آمادگی و عملل بهنگام ،نه تنها راهبردهای دشمنان را ناکام گذاشته بلکه در عرصه‌های مختلف به قدرتی بلامنازع در منطقه و جهان معاصر تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۵۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار عباس حاجی‌نجاری مراسمی که به مناسبت یوم الله 9دی به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج شهید ماهیاری و شهدای پرندک و شهرداری پرندک در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به حماسه 9 دی گفت: به رغم گذشت هفت سال از آن دوران، با توجه به تداوم و تشدید توطئه‌های دشمنان بیرونی نظام اسلامی و عوامل داخلی آنها، فتنه 88 و چگونگی مهار آن می‌تواند به عنوان الگویی مؤثر برای مواجهه با تهدیدات و چالش‌های پیش‌رو مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی و سیاسی تصریح کرد: قدرت‌های استکباری برای مواجهه با نظام اسلامی در طول 38 سال گذشته تمامی روش‌های ممکن اعم از جنگ نظامی، توطئه تجزیه قومی، تروریسم و براندازی از درون از طریق نفوذ و جنگ نرم و تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و سیاسی را تجربه کرده‌اند.

سردار حاجی‌نجاری با اشاره به شکست دشمن در تمامی راهبردها گفت: در تمامی این روش‌ها اگرچه در هر مقطع هزینه‌هایی بر کشور تحمیل شده است، اما به رغم آن نظام اسلامی به دلیل هدایت‌های رهبری، حضور هوشمندانه مردم در صحنه و آمادگی و عمل بهنگام توانسته است نه تنها راهبردهای دشمنان را ناکام گذارد، بلکه به دلیل ظرفیت‌سازی و عمل به موقع و انقلابی، افزایش اقتدار و قابلیت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته و ایران به قدرتی بلامنازع در منطقه و جهان معاصر تبدیل شود.

وی افزود: ممکن است در مقاطعی به دلیل ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی و تأثیر تحریم‌ها و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن چالش‌هایی به ویژه در عرصه اجتماعی در کشور بروز کرده باشد ولی برآیند مؤلفه‌ها ناشی از حرکت پیش رونده نظام و تحکیم اقتدار منطقه‌ای در عین حفظ امنیت داخلی است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: اقتدار منطقه‌ای ایران و گسترش فرهنگ مقاومت که در عرصه مقابله با تروریسم تکفیری تجلی یافته و توان بلامنازع ایران را به اثبات رسانده است، نگرانی شدید جبهه مشترک عبری، عربی و غربی را به دنبال داشته و موج جدید ایران هراسی را در پی داشته است.

سردار پاسدار حاجی‌نجاری در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و وعده‌های دولت برای رفع تحریم‌ها ومشکلات معیشتی مردم در دوران پسابرجام، گفت: تهدیدات و چالش‌آفرینی دشمنان نه تنها کاهش نیافته، بلکه روز به روز از تنوع و گستردگی بیشتری برخوردار می‌شود به طوریکه در این زمینه می‌توان به بدعهدی امریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای و تعاملات منطقه‌ای اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات