عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: حقوق‌های نجومی و اشرافی گری مسئولین فتنه امروز جامعه است که به مانند برخی دیگر از فتنه‌ها آشکار نیستند.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۸۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمداسماعیل کفایتی در جمع اعضای جامعه بسیج مهندسین شهرستان محلات با تاکید بر اینکه 9 دی به درستی یوم الله است، گفت: این روز به درستی یوم‌الله معرفی شده است چراکه خود خداوند قلب‌های همگان را مخاطب قرار داد و تمام اقشار مختلف جامعه حتی آنهایی که زیاد متدین و انقلابی نیز نبودند در میدان حاضر شدند.

وی افزود: طبق آیات قرآن، فتنه و فتنه‌گری مال، جان و اموال انسان‌ها را در بر می‌گیرد و در اتفاقات روزمره نیز شاهد هستیم کسانی که حق با آنها نیست در مقام دفاع از خود بر می‌آیند و خود را محق می‌دانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: نمونه‌های بارز سیاسی محق دانستن خود و تلاش برای رسیدن به جایگاه دیگران را می‌توانیم در حوادث ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ مشاهده کرد. در سال ۷۸ تهران برای مدت چند روز، و در فتنه ۸۸ چند شهر کشور به مدت ۸ ماه و ممکن است در آینده کل کشور چند سال درگیر فتنه‌ها باشد و آن چیزی که می‌تواند ما را از شر فتنه‌ها در امان بدارد بصیرت است.

کفایتی حقوق‌های نجومی و اشرافی گری مسئولین را فتنه امروز جامعه معرفی کرد و افزود: برخی فتنه‌ها همانند فتنه ۸۸ نمایان است و برخی فتنه‌ها مانند ماجرای حقوق‌های نجومی مخفی هستند. با بررسی بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شاهد هستیم که از سالها پیش نسبت به اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولین هشدار داده‌اند و امروز جامعه ما با بحث حقوق‌های نجومی به عنوان یک فتنه مخفی مواجه است.

وی افزود: انسان به دنبال علم است تا حقایق را بشناسد و در مقابل دشمن در تلاش است تا با تاثیر بر افکار و اذهان مردم راه درک حقیقت را ببندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: اگر در بحرانی جامعه خواص وارد صحنه نشوند و مسائل را تبیین نکنند حقیقت برای مردم پیچیده می‌شود و اینجاست که عده‌ای به خاطر منافع شخصی، سیاسی و حزبی خود تلاش می‌کنند به ابهامات بیافزایند و این سر منشاء یک فتنه بزرگ می‌شود.

کفایتی، فتنه را چالش اندیشه‌ها و انگیزش‌ها دانست و گفت: فتنه یک آزمون الهی ست و ممکن است در آن افراد و جامعه در معرض آزمایش قرار ‌می‌گیرند. بصرت در آن موضوع خاص برای رهایی از فتنه لازم است؛ این بصیرت است که به ما می‌گوید چگونه باید عمل کنیم.

وی افزود: کسانی که در سال ۸۸ به نظام تهمت تقلب در انتخابات را زدند و بعدا اعتراف کردند تقلبی در کار نبوده، در تغییر شعارهای خود دست و افکار دشمن را ندیدند. اینها کسانی بودند که ادعای انقلابی گری و پیروی از خط امام(ره) را داشتند. عده‌ای با شعارهای خود اصل عاشورا و اصل ولایت فقیه را به صورت شفاف مورد هجمه قرار دادند و برخی خواص نیز با صدور بیانیه و با معرفی آنها به عنوان مردمان خداجو به فتنه دامن زدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: حضرت امام(ره) تنها رهبری نفی کننده شرق و غرب در آن برهه خاص از زمان بود. زمانی که هیچ کس جرات نفی شرق و غرب را نداشت امام خمینی(ره) نه تنها بلوک شرق و غرب را نفی کرد، بلکه مدلی جدید برای حکومت ارائه کرد و زمانی که در کشورهای جهان شاهد موفقیت ایران و در حال الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران بودند دشمنان با ورود به افغانستان و تحمیل جنگ هشت ساله عراق بر علیه ایران تلاش کردند از نفوذ و گسترش جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.

کفایتی تصریح کرد: مستکبرین از هر وسیله‌ای برای ایجاد اختلال در حرکت جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند. جمهوری اسلامی در حال نزدیک شدن به قله پیشرفت است و بعد از رسیدن به قله راه برای حرکت هموار خواهد بود و دشمنان تلاش می‌کنند نه تنها پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را متوقف کنند بلکه در تلاش هستند انقلاب اسلامی سقوط کند و اگر انقلاب سقوط کند قطعا حکومت اسلامی هزاران سال به تاخیر خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات