خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در فتنه آن گونه عمل نمی‌کردند، در مبانی استقلال و دینداری در کشورمان تزلزل ایجاد می‌شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۸۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
رهبر انقلاب جلوی تزلزل در استقلال کشور را گرفتند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی، پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به انقلابی بودن حوزه اظهار کرد: برگزاری جلسات در خصوص دهه بصیرت نشانه شور انقلابی طلاب و حضور حوزه در عرصه انقلاب است.

وی ادامه داد: حوزه وقتی انحرافی را ببیند، هویت آن به جوشش می‌آید، شخصیت‌های بزرگ حوزه وقتی انحرافی را در جامعه مشاهده می‌کردند، قیام و اقدام می‌کردند، حقیقت انقلابی حوزه این است که نسبت به حاکمیت شیطان حساس باشد و اقدام کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ذات حوزه، هویتی است که در برابر خطا و حاکمیت شیطان حساس است، باید یک نگاه تمدنی نسبت به اسلام داشته باشیم، برخی طی دهه‌های اخیر از روی نادانی یا غرض اندیشه‌هایی را تولید و ترویج کردند، مفهوم این اندیشه‌ها این بود که اسلام دین تمدنی و جامع نیست.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به نظریه دین حداقلی اظهار کرد: این نظریه از غرب برخاسته است و براساس نظریه دین حداقلی، دین نظامات اجتماعی ندارد، این در حالی است که در حوزه، شمولیت دین پذیرفته شده است و معتقد هستیم که اسلام یک دین فراگیر است و این دین مورد هجوم دشمنان قرار دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی که می‌خواستند شرایط ولی فقیه را بیان کنند، فرمودند که فردی شایسته این منصب است که یک فقیه آشنا به تمدن جهانی باشد، باید تمدن‌های انحرافی در جهان را بشناسیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه رکن حرکت جامعه هستند، باید یک شناخت راهبردی را از اسلام داشته باشیم، همچنین شناخت معادلات تمدنی جهان هم ضروری است، برای انقلابی ماندن حوزه باید پایه‌های معرفتی طلاب استوار شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه تمدنی اظهار کرد: داشتن نگاه تمدنی، بین المللی و نگاه عمیق به نظامات اسلامی ما را به کار وا می‌دارد، باید حوزه در عرصه‌های اجتماعی و آموزشی تولید اندیشه کند و این یک مسئله ضروری است، همچنین حوزه باید در نگارش‌ سندهای بالادستی در خصوص فرهنگ و آموزش کشور مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی باید تولید فکر کند، باید قدر رهبر معظم انقلاب را بدانیم، اگر ایشان در فتنه آن گونه عمل نمی‌کردند، در مبانی استقلال و دینداری در کشورمان تزلزل ایجاد می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه انقلابی باید در عرصه فکر تولید کند، این حوزه هم خیرخواه، هم ناصح و هم ناقد است، ولی حوزه انقلابی اگر جایی لازم باشد، معترض هم می‌شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت شناخت علم جدید اظهار کرد: باید هویت علم امروز را بشناسیم، این هویت دنیا زده است، علم امروز یک مهندسی خاص دارد و جوانان کشورمان باید این مسائل را بدانند و اعتماد به نفس داشته باشند.

وی ادامه داد: جوانان کشورمان در شرایط سخت تحریم در عرصه‌های علمی توانستند که به موفقیت‌های بزرگی برسند و این نشان از آن دارد که اگر بخواهیم، می‌توانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: از مهمترین مدافعان حرکت انقلابی، شخص مقام معظم رهبری است و باید در عرصه آموزشی نگاه بین المللی داشته باشیم، نظام تعلیم و تربیت باید جایگاه مهمی در حوزه‌های علمیه داشته باشد و به این نظام توجه شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های نظام حوزوی اظهار کرد: این نظام بر یک بنیه اجتهادی و عقلانی تکیه کرده که از تحجر دور است و این می‌تواند برای حوزه‌های علمیه راهگشا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالروز حماسه 9 دی را گرامی می‌دارم، ریزش‌ها و رویش‌هایی که در آن روز اتفاق افتاد را باید مورد توجه قرار بدهیم، پیام 9 دی با یک مراسم تمام نمی‌شود و باید پیام این حماسه استمرار داشته باشد، امیدوارم که با همت حوزویان بتوانیم از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و گام‌هایی را در مسیر عملی کردن این رهنمودها برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها