خبرهای داغ:
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

خوزستان در خلق حماسه ۹ دی از خیلی جاها پیش‎تر بود

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توجه به حماسه ۹ دی جزو برنامه‌های نظام است و با اشاره به هوشیاری مردم خوزستان در فتنه ۸۸، گفت: خوزستان در خلق حماسه ۹ دی از خیلی جاها پیش تر بود و ۷ دی به میدان آمد و این افتخار شما است.
کد خبر: ۸۸۰۰۲۳۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه که امروز پنج شنبه، ۹ دی ماه با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهدای حله، اظهار کرد: از اهتمام مردم غیور خوزستان که در عرصه‌های مختلف، ولایت‌مداری خود را نشان دادند و علما و بزرگانی که در این نشست بصیرتی شرکت کردند، تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: بحثم را با سؤالی آغاز می‌کنم که فتنه‌گران در اذهان مردم به وجود می‌آورند و خود را از مسائل فتنه تبرئه می‌کنند؛ چرا که فتنه تمام نشده است و استکبار خصوصا با کمک عوامل داخلی خود از فتنه دست برنمی‌دارد. فتنه‌گران این سوال را در اذهان مردم به وجود می‌آورند که چرا پس از هفت سال همچنان ۹ دی را مطرح می کنید؟ چرا مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بار دیگر عظمت کاری که ملت ایران انجام داد را مورد توجه قرار داده اند؟ این اقدامات در مبانی دینی ما چه جایگاهی دارد؟

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یک‌ سوم قرآن کریم اشاره به تاریخ و فتنه‌گری‌هایی است که در تاریخ اتفاق افتاده است، افزود: این کتاب هدایتی که برای بشر نازل شده است، در یک‌سوم آیات خود تاریخ زندگی بشر را تجزیه و تحلیل کرده است. اگر این سؤال را مطرح کنیم باید این را هم بپرسیم که چرا فتنه‌ای را که علیه امام حسین(ع) شکل گرفت هر سال یاد می‌کنیم؟ این هم پرداختن به یک فتنه تاریخی است.

مصلحی گفت: قرآن کتاب هدایت است و با توجه به فتنه‌های تاریخی زندگانی بشر ثابت می‌کند توجه به تاریخ از رموز و کلیدهای هدایت‌ بشر است. انسان اگر می‌خواهد مسیر هدایت را پیدا کند باید به تاریخ گذشتگان توجه داشته باشد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه قرآن کریم سه هدف را از طرح تاریخ گذشتگان دنبال می‌کند، گفت: این اهداف همانی است که امام(ره) زمانی فرمود: «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.» بدان توجه کردند و مقام معظم رهبری نیز همین اهداف را در توجه به تاریخ و فتنه‌های تاریخی در موقعیت‌های مختلف دنبال می‌کنند.

وی اولین هدف توجه قرآن به تاریخ گذشتگان را تعقل و تجزیه و تحلیل عوامل شکست و پیروزی جبهه حق عنوان کرد و گفت: در فتنه ۸۸ استکبار با همه توانش پای کار آمده بود و آمریکا میلیون‌ها دلار برای براندازی نظام هزینه کرد. سفارت انگلیس در فتنه ۸۸ دو استراتژی و سیاست را دنبال کردد که یکی استفاده از نخبگان و خواص و دیگری استفاده از اراذل و اوباش بود. فتنه ۸۸ آزمون بسیار بزرگی برای نخبگان و خواص کشور بود و با کمال تأسف بسیاری از نخبگان و خواص در این فتنه دچار ریزش شدند و افتخار ملت ایران در ۹ دی این است که فراتر از نخبگان در دفاع از انقلابش محکم ایستاد. چرا خواص دچار این ریزش شدند؟ آیا می‌توان به تاریخ توجه نکرد؟ آیا عوامل این ریزش نباید تجزیه و تحلیل شوند؟

مصلحی با تصریح بر اینکه دشمن در نفوذ خود طراحی سنگینی در بحث حوزه و دانشگاه دارد، گفت: دشمن در این طراحی به دنبال آن است که نظام فکری انقلاب اسلامی را دگرگون کند. از این رو شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب بر حفظ روحیه انقلابی تأکید دارند. این برای آن است که طراحی دشمن، دگرگون ساختن نظام فکری نخبگان ما است.

وزیر سابق اطلاعات هدف دیگر قرآن کریم از طرح تاریخ را عبرت گرفتن عنوان کرد و گفت: عبرت عمدتاً‌ در مورد شخصیت‌ها است. باید ببینیم شخصیت‌ها در مسیر انقلاب تا کجا می‌مانند؟ دچار چه چالش‌هایی می‌شوند؟ در فتنه ۸۸ شخصیت‌هایی دچار چالش شدند؛ عده‌ای سکوت و یا همراهی کردند. آیا این مسائل نقش هدایتی در مسیر انقلاب ندارند؟

مصلحی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف قرآن در توجه به تاریخ گذشتگان به میدان آمدن احساسات است، گفت: برای چه در اربعین جمعیت ۲۵ میلیونی به حرکت درمی‌آید؟ این اتفاق، توجه به تاریخ گذشته در مسیر هدایت است.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه گرایش و اتکاء برخی از خواص به بیگانگان، پیشینه تاریخی دارد و در دوره پیامبر(ص) نیز چنین افرادی بوده‌اند، گفت: قرآن کریم در سوره مائده ثابت می‌کند که می‌شود کسی انقلابی و مؤمن باشد و دعوت پیامبر(ص) را نیز پذیرفته باشد اما ولایت‌مدار یهود و نصارا باشد. اینان به جای اینکه به درون برای حل مشکلات اتکاء کنند به سمت یهود و نصارا می‌روند. چرا که از تهدیدهای دشمن می‌ترسند. ما ۳۸ سال است که در ابعاد مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در حال جنگ با استکبار جهانی هستیم. چرا یک عده می‌ترسند؟ خداوند به کسانی که از یهود و نصار می ترسند، پاسخ می‌دهد: «مى ‏بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است در [دوستى] با آنان شتاب مى ‏ورزند مى‏ گويند مى‏ ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد اميد است‏ خدا از جانب خود فتح [منظور] يا امر ديگرى را پيش آورد تا [در نتيجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏ اند پشيمان گردند»(مائده، ۵۲).

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: فتح حلب اقدام بزرگی بود که فرزندان شما در آن خیلی نقش داشتند. امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد و هیچ کجای دنیا نیست ارزان به دست نیامده است. هزینه سنگینی برای آن داده‌اید. عزتی که امروز انقلاب دارد هزینه دارد. ۹ دی اگر هر سال به عنوان روز بصیرت جزو برنامه‌های نظام است برای این است که ۹ دی احساسات را در مقابل توطئه‌های دشمن به حرکت درمی‌آورد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دشمن برای این انتخابات نیز برنامه‌ها و طراحی‌های خود را دارد. گرچه دستگاه‌های امنیتی اجازه نخواهند داد اتفاقی بیافتد اما هزینه خود را دارد.

مصلحی در پایان با اشاره به هوشیاری مردم و حضورشان در صحنه گفت: خوزستان از خیلی جاها جلوتر بود و ۷ دی به میدان آمد و این افتخار شما است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز ضمن بزرگداشت حماسه بزرگ نهم دی، گفت: ۹ دی روز تاریخ‌سازی است که در تاریخ انقلاب اسلامی روز اثبات ولایت‌مداری ملت ایران همراه با بصیرت و آگاهی است.

وی اظهار کرد: در این روز ثابت شد ملت ایران در شرایط حساس از امت‌های اسلامی صدر اسلام نسبت به رهبری اسلام و ولایت فقیه وفادارتر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها