استاد حوزه علمیه قم در بروجرد:
استاد حوزه علمیه قم گفت:در فتنه 88 سلطنت طلب ها به فتنه گران پیوستند و در آشوب ها تلاش می کردند.
کد خبر: ۸۸۰۰۲۳۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام عدالت ازاساتید ومدرسان حوزه علمیه قم در مراسم روز 9 دی که در مسجد امام خمینی (ره) بروجرد برگزار شد اظهار داشت: از اول انقلاب تا کنون فتنه های مختلفی در کشور رخ داده که از جمله آنها فتنه مربوط به حذف شعار جمهوری اسلامی، فتنه منافقین که در حواشی کشور را متشنج کرد، فتنه مقابله قراردادن بزرگان در مقابل امام(ره)، فتنه مربوط به روحانیت، فتنه فرهنگی، فتنه برداشتن مرزها از مهمترین این فتنه ها بوده است.

 حجت السلام عدالت افزود : اما مهمترین فتنه، فتنه 88 بود که به تعبیر رهبری یک محیط سیاسی عجیبی را درست کرده بودند بگونه ای که این فتنه به فتنه جمل تشبیه گردید.

 به گفته وی فتنه 88 برنامه ای  از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود و در این فتنه، فتنه گران نتایج آراء را در انتخابات ریاست جمهوری قبول نداشتند و علیرغم مقبولیت و اعلام نتایج آراء اما میر فتنه مردم را به اغتشاش و به شورش خیابانی دعوت کرد و  آنهاحاکم اصلی را در این فتنه هدف قرار داده بودند.

 حجت الاسلام عدالت خاطر نشان کرد: میر فتنه 88 درپی محکوم کردن حاکم اسلامی بود  و در ظاهر امر موضوع نتایج انتخابات و تقلب را مطرح مینمود و به بهانه تقلب در نتایج آراء انتخابات وارد عمل شد اما در واقع حکومت اسلامی و رهبری را نشانه گرفته بودند.

 وی با اشاره به این که در فتنه 88 سلطنت طلب ها به فتنه گران پیوستند گفت: در این فتنه بود که برخی از افرادی که از ابتدای انقلاب منتظر چنین برنامه ای بودند به میر فتنه پیوستند و در آشوب ها تلاش می کردند.

 استاد حوزه علمیه قم افزود  : در هر دو فتنه 88 و فتنه جمل رنگ هر دو جبهه باطل سبز بود و از این رنگ استفاده کردند و در فتنه جمل خاندان ابوسفیان  ودرفتنه ۸۸ نیز خانواده ای دیگر   آتش فتنه گران را پُر از هیزم می کردند که فرزندان این خانواده برای به آتش کشیدن مملکت همه تلاش خود را انجام دادند و برخی از افراد مانند مرده متحرک شده بوده  وهیچ عکس العملی ازخود  نشان ندادند.

 وی بیان کرد: آتش فتنه به اذن خدا و همت مردم خاموش شد و خنثی شدن فتنه 88 در محرم به برکت خون سید الشهدا(ع) بود همانگونه که فتنه جمل نیز در محرم خاموش گردید.  به طوری که این فتنه از ماه ها قبل آغاز شده بود اما فتنه گران از پشت نقاب بیرون آمدند ورسوا شدند.

 به گفته وی در فتنه 88 هزاران میلیارد خسارت به اموال عمومی زده شد و می شد با این رقم اشتغال برای حدود 2 میلیون نفر ایجاد کرد.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: اگر رفعت اسلامی نبود جان فتنه گران به دست مردم گرفته شده بود اما متاسفانه هنوز برخی در خواب غفلت هستند.

عدالت اضافه کرد: فتنه 88 کودتایی علیه آراء ملت بود و فتنه گران با ارتباط داشتن با دشمنان خارجی در راستای ایجاد توطئه ها تلاش می کردند.

 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این راستا مدیریت با درایت، تمدید یک هفته ای ، روشنگری و خطبه های نماز جمعه به خوبی این موضوع را بیان کردند.



ارسال نظرات