ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی هزینه‌های این نمایشگاه را منتشر کرده که ابهامات زیادی وجود دارد به طوری که حمایت از ۲ نمایشگاه عکس، ۵۱ میلیون تومان آب خورده است.
کد خبر: ۸۸۰۰۳۳۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، مجموع هزینه‌های انجام شده برای برپایی نمایشگاه امسال را که نسبت به 2 دوره قبل با یک روز افزایش و آماده سازی 15 هزار متر مربع در 2 طبقه مصلی دایر شد، 3 میلیارد و 148 میلیون و 800 هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه‌های نمایشگاه نیز 752 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنفرانس خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از انتشار جدول هزینه‌ها بعد از پایان نمایشگاه و با هدف شفاف‌سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجه‌های دولتی در امور مختلف، خبر داده بود.

 جدول مقایسه‌ای هزینه‌های نمایشگاه مطبوعات در 4 دوره گذشته

سال برگزاری نمایشگاه

 

هزینه برگزاری

 

نمایشگاه نوزدهم(1391)

 

5 میلیارد و صد میلیون تومان

 

نمایشگاه بیستم(1393)

 

2 میلیارد و 394 میلیون و 600 هزار تومان

 

نمایشگاه بیست و یکم(1394)

 

2 میلیارد و 786 میلیون تومان

نمایشگاه بیست و دوم(1395)
 
3میلیارد و 148 میلیون و 800هزار تومان

ستاد اجرایی نمایشگاه مطبوعات، جدول هزینه‌های بیست و دومین دوره نمایشگاه را به شرح زیر منتشر کرد:

شرح هزینه‌های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات (1395)

ردیف

 

شرح خدمات و اقدامات

 

مبلغ        (میلیون تومان)

 

1

 

مصلی بزرگ امام خمینی (ره)

 

300

 

2

بیمه حوادث، آتش سوزی، مسئولیت، ساختمان و تأسیسات

 

20
3

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران

 

11.3

 

4

برق ویژه نمایشگاه، خطوط تلفن ثابت و اجرای شبکه توزیع برق و تلفن (غرفه‌ها، ستاد) و تأمین تجهیزات مربوطه

 

44.3

 

5

اینترنت با پهنای باند 155Mbps، توزیع آن، شبکه فیبر نوری داخلی و تأمین تجهیزات مربوطه

 

98.7

 

6

نظافت محوطه، پارکینگ و داخل شبستان (دو هفته) و انتقال و تخلیه کل ضایعات و پسماند به خارج از مصلی

 

74.6

 

7

سامانه اینترنتی نمایشگاه، کمیته ثبت نام، جانمایی الکترونیک و دریافت‌‌ها و تجهیزات جایگاه های اطلاع رسانی

 

40.8

 

8

تبلیغات محیطی، طراحی پوسترها و بروشورها، تابلوی غرفه‌ها و برنامه ها، بنرهای اطلاع رسانی و ...

 

73.4

 

9

تیزرهای تلویزیونی و رادیویی، ضبط و تدوین برنامه ها و نشست های خبری، کلیپ ها و مراسم

 

57
10

امور فنی و چاپ تابلوها، فلکسی، بنر، پوسترها (برای اماکن عمومی، مدارس و اتوبوس‌های شرکت واحد تهران) کارت‌های دعوت، بروشورهای بخش‌های مختلف، سر در غرفه‌ها، تقدیرنامه‌ها و ...

 

68
11

تجهیزات فنی، سیستم‌های صوت و پخش تصویر نشست‌ها، تالارهای گفتگو و کارگاه‌ها (مجموعاً 8 تالار) و تلویزیون‌های بزرگ و استقرار متصدیان فنی در هر تالار

 

44.2

 

12

حمایت از مشارکت ادارات کل استان‌ها برای حضور تجمیعی نشریات استانی

 

284.9

 

13

میهمانان خارجی، مترجمان و کارگاه‌های مربوط به این بخش و ملزومات و تدارکات مربوطه

 

255
14

خدمات مهندسی، نقشه کشی، نظارت بر نقشه ساخت و سازها، تحویل غرفه‌ها و خدمات فنی

 

35
15

غرفه سازی‌های پیش ساخته و تامین تجهیزات اولیه آنها در دو طبقه، سردر ورودی های شبستان، بخش های اداری

 

228
16

ساخت و ساز بخش‌های عمومی، میادین، تالارهای گفتگو و نشست، کارگاه ها، افتتاحیه و اختتامیه، ستاد، تشریفات و ...

 

215.88

 

17

نیروی انسانی: اجرایی، ستادی، هماهنگی، تشریفات، انتظامات (280 نفر)

 

297.4
18

نظرسنجی‌، برگزاری برنامه های تالارهای گفتگو و کارگاه‌ها، مستندسازی و آرشیو و فعالیت های انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

 

67.7
19

کمک به روزنامه‌های منتشر کننده ویژه نامه‌های روزانه نمایشگاه

 

59
20

ستاد خبری، نقشه راهنما، سامانه پیامکی، 46 دوربین کنترل کننده، اطلاع رسانی عمومی نمایشگاه، نصب و چیدمان اقلام تبلیغاتی و ...

 

61
21

ترابری عمومی بازدیدکنندگان با مینی بوس و ون داخل محوطه مصلی

 

19.4
22

پذیرایی عمومی در میادین و برنامه ها، تغذیه 10 روزه نیروهای اجرایی و انتظامات، ملزومات و حمل و نقل

 

140.8
23

تأمین تجهیزات و وسایل اداری، الکترونیکی، نمایشگاهی و تشریفات

 

67
24

مشارکت و حمایت از بخش‌ها و فعالیت های جنبی نمایشگاه و تهیه ملزومات و تدارکات مربوطه

 

167.42
25

تأمین هدایای 13 غرفه برتر و 68 غرفه فعال در نمایشگاه

 

317.6

 

26

حمایت از برپایی دو نمایشگاه «عکس ایران در سالی که گذشت» و «محیط زیست»

 

51.3
27

تأمین ملزومات مصرفی و پرداخت سایر موارد از تنخواه

 

49.1

 

مجموع 

3148.8

 

اگر نگاهی اجمالی به این هزینه‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم که ابهام در برخی ارقام و مبالغ در موضوعات دیگر هم وجود دارد برای مثال ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات رقم 41 میلیونی را برای سامانه اینترنتی نمایشگاه، کمیته ثبت نام و جانمایی الکترونیک هزینه کرده است.

ستاد اجرایی رقم 285 میلیون تومان در بخش حمایت از مشارکت ادارات کل استان‌ها برای حضور تجمیعی نشریات استانی را اعلام کرده است در حالی که این هزینه‌ها در بودجه‌های سالیانه ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها و شهرستان‌ها دیده شده است.

همچنین رقم 255 میلیونی جهت حضور میهمانان خارجی، مترجمان و کارگاه‌های مربوط به این بخش و ملزومات و تدارکات مربوطه جالب توجه است.

ضمنا ستاد رقم 298 میلیون تومانی را برای نیروی انسانی شامل اجرایی، ستادی، هماهنگی، تشریفات، انتظامات اعلام کرده است به طوری که تعداد آنها را 280 نفر عنوان کرده است. حال باید از ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات سوال کرد این تعداد نیروی انسانی زیاد نیست؟

رقم اعلامی 141 میلیونی پذیرایی عمومی در میادین و برنامه‌ها، و البته تغذیه 10 روزه نیروهای اجرایی و انتظامات، ملزومات و حمل و نقل در حالی عنوان می‌شود که تنها پذیرایی عمومی چای بود و لاغیر و مگر افراد در طول روز چه تعدادی چای میل می‌کنند؟ لذا می‌توان گفت بیشتر این رقم برای عوامل اجرایی و انتظامات آن هم با تعداد 280 نفری که ستاد اجرایی اعلام کرده هزینه شده نه پذیرایی از عموم مردم.

هزینه 51 میلیونی برپایی نمایشگاه‌های عکس در حاشیه نمایشگاه مطبوعات هم جالب است چرا که عکس‌های 2 نمایشگاه با مشارکت خبرگزاری دولت برپا شده و این خبرگزاری هم از بودجه عمومی و بیت‌المال ارتزاق می‌کند و در نظر گرفتن بودجه‌ای اختصاصی برای این نمایشگاه عکس ابهام آمیز است.

ارسال نظرات